BF Juli 2016 (ny!)
Jag har nog något liknande, börjar under revbenen typ. Mitt släpper om jag trycker emot en stund!
Ingen aning om vad det är!
Jag har nog något liknande, börjar under revbenen typ. Mitt släpper om jag trycker emot en stund!
Ingen aning om vad det är!
Jag ska få komma till BM i morgonbitti för att kolla blodtryck . Dom ville se det bara för att precis där jag har ont ligger ju levern, men hon sa att det förmodligen bara är att allt flyttar sig där inne och att det kan vara obehag innan allt kommer på en lämplig plats.
Levaxin har jag ätit i 9 år nu. Inte för att vara negativ men det kan ta tid innan symtomen försvinner. Iof så vet inte jag hur det påverkas om man får det under graviditeten men för mig tog det lång tid innan jag kände mig pigg igen.
Hur har ni det med sammandragningar? Jag har de senaste veckorna haft en del och de har blivit värre nu i veckan.. Får det om jag går för fort, och framåt eftermiddagen när det är stressigt på jobb och när jag är påväg hem från jobb får jag det av bara några steg.. De har inte varit smärtsamma direkt utan mest obehagliga och jobbiga och har gått över om jag tagit det lugnt en stund. Jag förstår att det är normalt med sammandragningar, men hur mycket och ofta ska man behöva stå ut med? Ska man be om en undersökning av något slag? Har precis gått in i vecka 24.
Är det nån här som har koll på från vilken vecka man bör känna rörelse varje dag?? För ett tag sen var det ett väldans liv i magen på mig men nu har det varit ganska lugnt i några dagar, visst har jag känt nånting varje dag men inte lika mycket...
Jag går in i v 24 på onsdag. Det är när jag lägger mig på kvällen så brukar det komma några puffar iaf då. Men det var så väldigt livligt förra veckan...Ska till BM nästa fredag.
Vi var och hälsade på hos våra vänner och deras 2v lilla dotter i helgen. Å jösses vad vi längtar efter våran lilla skatt nu <3 Varje gång jag känner rörelser blir lyckan bara större <3
Vad mysigt! <3 det längtas väldigt mycket här med!
Idag var jag hos barnmorskan och gjorde första mätningen av livmodern bl.a. Den mätte till 25 och det var tydligen bra iallafall. Blodsocker 5,5, blodtryck 110/60. Enda som var åt det sämre hållet var järnet, det låg på 105, men fick inga order om att börja äta tabletter ändå, verkade som hon ville avvakta.
Hjärtat slog på bra iallafall, skönt att höra det :)
Hur mycket tror du att du har gått upp?
Jag var på flesta mätningen i förrgår, 26 cm.
Så spännande med husvisning :) håller tummarna!
Vi har också nästan precis flyttat, vi lämnade vårt gamla hus igår och idag känns det nästan lite konstigt att inte behöva åka dit mer! Men skönt att flytten är gjord nu innan liten kommer!
Lycka till idag :)
Nu på morgonen så lade jag ligger i soffan och efter en stund så hade tröjan glidit av magen så jag låg och tittade på den bara magen. Efter en stund kände jag hur det buffas i magen och till min och sambons förvåning så syntes det utanpå magen oxå <3 Så himla härligt att även han fick se det, annars kan det kännas ganska ensamt att det bara är jag som känner av lillsmurf ?