BF Juli 2016 (ny!)
Vi har inte handlat något, tänkte beställa vagn efter rul. 15/2 är det dags för det.
V 19 nu och tror inte att jag känt bebisen än :(
Vi har inte handlat något, tänkte beställa vagn efter rul. 15/2 är det dags för det.
V 19 nu och tror inte att jag känt bebisen än :(
Min förra graviditet hade jag också moderkakan i framvägg och enligt alla appar skulle man känna barnet fr v20 tror jag men det gjorde inte jag och blev så uppstressad och trodde nåt fel med barnet så fick gå till barnmorska som lyssnade på hjärtljud i v22-23 tror jag så det är inte ovanligt känna senare när förstföderska.
quote=76320864][quote-nick]Linafina22 skrev 2016-02-09 19:44:32 följande:[/quote-nick]Jag kände först v22 med båda mina första två barn.
[/quote]
Där ser man! Skönt att höra att man kan känna det först senare
känner mig lite lugnare nu!
Har funderat på en sån vagn man kan ha babyskyddet på. Men de har ju sagt alla andra år att bebisen inte ska sitta för länge i baby skyddet och om man åker bil en lång sträcka så ska man helst ta ur barnet och pausa en stund. Känns då konstigt att man först skaka bil och sen bara flytta babyskyddet till vagnen och fortsätta i samma läge? Borde inte bebisen få byta ställning? Fast det kanske är andra rekommendationer nu. Var 12 år sedan jag fick mitt första barn...
Hur mår ni tjejer?
Just nu har jag en del molvärk, långt ner på magen. Trodde det var mest i början det skulle kännas så här. Någon annan som upplever det? Sen behöver jag fortfarande springa ofta på toaletten, verkar inte vilja gå över. Sen så känner jag hjärtat väldigt tydligt, lite för tydligt. När jag ligger ner eller lutar mig tillbaka i soffan så bultar det mot ryggen, känns som hela kroppen vibrerar av hjärtslagen ibland! Lite läskigt.
Och, idag är det en vecka kvar till rutinultraljud. Jag både längtar och oroar mig, då jag inte känt mer än diffust kittel i magen än så länge. Hoppas på en mer tydlig knuff innan det är dags! Vill bara veta att allt är bra. I övrigt känns allt ok, inte lika trött, på mycket bättre humör än första trimestern osv. Ser allt bra ut på rul så ska jag verkligen börja njuta av denna graviditet på riktigt!
Jag dras med mitt illamående jag. Är i vecka 16 nu och tycker det borde bli bättre snart. Vill ju njuta! Toaletten tror jag du får springa på hela graviditeten... I början är det ju hormonerna som gör en kissnödig och sen börjar ju bebis trycka mot blåsan istället. Jag känner också det där med hjärtat! Känner inte igen det från de tidigare graviditeterna men läst att det är vanligt att det känns som hjärtklappning. Men obehagligt är det! Har börjat känna sammandragningar ibland tror jag. Oftast på morgonen innan jag går upp så kan magen kännas hård och det spänner, då känns det så tydligt hur långt upp livmodern sträcker sig. Ska tydligenockså vara vanligt bara de inte gör ont. Känns som om jag oroar mig så mycket mer denna gång. Är nog för det är sista gången nu. Vill ju så gärna ha en liten till
Jaha, nu börjas det.. Ska på akuttid hos tandläkaren om en timme, fick tandvärken från helvetet för några dagar sen, varje gång jag drack nåt kallt. Jag är inte förvånad då jag småätit en hel del sen jag blev gravid, men kommer olämpligt då vi ska köpa barnvagn och åka till ullared inom två veckor. Håll tummarna för att det inte blir svindyrt! Och att det inte gör alltför ont :S (hatar tandläkaren)
lycka till! hoppas allt går bra
vad skönt ändå att det inte var något allvarligt.
när har du rul?
jag har rul den 2 mars, cirka 2 veckor kvar, känns som evigheter....
Idag är det vår tur för RUL. Hoppas så klart först och främst att affär ser bra ut men det ska också bli spännade att se om pyret vill visa om den är en pojke eller flicka. Ser allt bra ut blir det nog en sväng på stan efteråt för att köpa en liten body eller nåt annat symboliskt :)
Ni som har barn sen innan, köper ni ny vagn eller ni har kvar sen innan? Vi har en brio happy från 2009 som är toppen här ute på landsbygden men den får inte plats i vår nya bil (vår hundbur tar upp halva bagaget ) så vi är lite inne på att hitta en mindre vagn med svängbara framhjul. Har nån ett bra tips, alla va en bra vagn men kanske inte en av de allra dyraste..