Inlägg från: cameleon |Visa alla inlägg
  • cameleon

BF Juli 2016 (ny!)

Grattis tjejer till era små underbara bebisar <3

Själv börjar min lilla tjej vilja komma ut nu, inatt vaknade jag åter av vatten som rann, den här gången var det mycket mer och även missfärgat. Vi fick en kontroll på förlossningen i morse och allt var bra med bebisen.
    Vattnet fortsätter att komma så nu sitter jag här med sjukhusets blöja och nättrosor, hehe.. Hade skapligt med värkar men inte tillräckligt regelbundna så nu är vi hemma igen.

På måndag fick vi tid för igångsättning om hon inte kommit innan dess, jag tror hon kommer innan!

• cameleon

Nu är vi inskrivna på förlosningen, har fått en sovdos och nyss vaknat. Värkarna började inatt och blev täta väldigt snabbt. Imorse var jag bara öppen en cm, tror inte hon kommer idag utan det blir nog igångsättningen imorgon kl. 08 som hjälper henne ut.

• cameleon

Hallå tjejer!
    Nu uppdaterar jag äntligen.
    Söndagen den 7:e åkte vi in till förlossningen tidigt på morgonen för jag hade 3-5 värkar per 10 minuter. Vi blev inlagda och värkarna fortsatte en stund, hade dock inte öppnat mig något.
    Framåt eftermiddagen fick jag vidriga värkar så jag skrek rakt ut när dom kom, trodde aldrig att det skulle kännas så. Men inget mer hände, öppnade mig inte men fick däremot hög feber :(

Igår på måndagen sattes jag igång med värkstimulerande dropp och jag öppnade mig sakta men säkert, tog sjukt länge, tror det var runt 8 timmar, då hade jag gått från 3 till 7 cm.
    Värkarna fortsatte komma men dom var väldigt klena, däremot trycket nedåt var hemskt. Efter midnatt kom en läkare in och berättade att lillan var stressad och hade bajsat i magen så det blev akutsnitt pga infektion i livmodern.
    Snittet gick inge vidare eftersom jag opererat magen innan 5 gånger och magen var full med ärrbildningar och tarmarna satt på utsidan av livmodern så det blev en tarmoperation också, jävla skit!
    Vid snittet var jag vaken men när dom började med tarmarna hade jag panik och blev sövd.

Lillan mår i alla fall kanonbra och vi är på BB nu hela lilla familjen, vi måste nog stanna här ett tag. Jag har tappat känseln i ena benet pga epiduralen så jag kan inte ens gå :(

• cameleon

Hej hej här kommer en liten uppdatering från mig.

Lillan blev två veckor idag och vi mår utmärkt.
    Mitt snitt läkte fint och min mage kom igång som den skulle efter tarmoperationen.
    Jag har gått ner mer i vikt än jag borde så nu hoppas jag att det stannar av! Inget spår av graviditeten kvar i alla fall :)

Tyvärr funkar inte amningen, lillan är alldeles för bortskämd med flaska från början så hon kämpar inte ens för att försöka suga på brösten :( Jag har köpt en bröstpump för jag ville hålla igång mjölken men jag pumpar bara en gång om dagen, känns som om jag har tappat suget på att försöka helt. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra för innerst inne vill jag verkligen amma, det är så drygt med ersättning, speciellt när man är ute.

Ett tips: Jag har Gravidförsäkring Extra hos Trygg-Hansa och där får man ersättning för akut kejsarsnitt. Jag kommer sannolikt även att få ersättning för blodförlust. Så har ni någon gravidförsäkring och gjort snitt, kolla upp villkoren. I mitt fall handlar det om 6000 kr, det tackar man ju inte direkt nej till.

Ni som gjort snitt, hur länge blödde ni? Eller ni kanske blöder fortfarande? Det gör jag men det har ju bara gått två veckor.

• cameleon

Jag skiter i amningen nu, har inte tålamod att pumpa flera gånger om dagen så vi fortsätter med ersättning. Sammanlagt sedan lillan föddes har hon kanske ammat max 10 minuter allt som allt..

Jag har i alla fall inte  det minsta dåligt samvete över att jag slutar försöka.

Vet ni när mjölken försvinner? Jag läcker lite ibland och får ont i brösten men det går snabbt över.

• cameleon
    cutepoison skrev 2016-08-30 15:02:37 följande:

Åh var på BVC idag och nu väger E 4465 och har gått upp 190 g sen i måndags och nu ammar vi bara. Är så glad att det verkar vända nu, har mått så dåligt för detta.

Vad bra! Skönt eftersom du mått dåligt över situationen. Hoppas det fortsätter med bara amning :)
  • cameleon
    Moorii skrev 2016-08-31 11:03:02 följande:

Alltså, grrr! Aldrig mera libero! Fått byta kläder två gånger inom en timme och precis efter jag badat honom läckte det ut bajs längs hela ryggen. Händer aldrig med pampers. Någon mer som att problem med dom?

Jag har inget dåligt att säga om Libero än så länge, Pampers däremot fick min lilla utslag av (pga salvan i dom) så nu har jag en hel kasse med Pampers som vi inte kommer använda.

Har testat ICA's egna blöjor men dom gillade jag inte alls. Coops egna däremot (Änglamark) gillar jag skarpt!
  • cameleon
    Moorii skrev 2016-08-31 13:12:34 följande:
    Haha, vi kanske skulle byta jag fattar verkligen inte varför libero inte funkar, sätter fast dom likadant. Samma storlek också, fast liberos storlek två är mindre än pampers. Jaja, blir att handla mer blöjor idag hur som helst.

Oj, ja vad hon växer! härligt :) min lille är 4 veckor och 3 dagar och vi ska på läkarbesök om två timmar så får se hur mycket han väger nu!

Han ligger mellan oss i sitt babynest, men ibland går det inte att få honom att somna där, så då ligger han bredvid mig. Ofta somnar vi båda så då, och uppenbarligen är jag medveten om att han ligger där för vaknar alltid precis som jag somnat. Spjälsängen står oanvänd än så länge.. Hur gör ni?
    Vi gör som ni! Men vår lilla gillar inte att ligga på rygg så hon sover oftast bredvid mig, då kan hon ligga både på rygg och sidan :) Tycker det är så mysigt när hon sover intill mig men visst, det vore skönt att få lite mer plats i min egen säng men men.. :)
  • cameleon
    Sommarmalva skrev 2016-09-01 09:16:07 följande:

Ja när man ammar mitt i natten är mobilen guld! Värre är det när det efter amningen är dags för ersättning i flaska. Alla händer upptagna! Händer att jag nickar till, och mat kommer lite varstans... Nån som har tips? Hur håller man sig vaken när man ger flaska?

Haha, jag har inte nickat till än (jag ger bara flaska). Jag pratar och stryker lillan på huvudet och kinderna medan hon äter. Det som är drygt är att "vingla" ner i köket och värma vatten och blanda till flaskan.. Inatt hade jag feber också så det var extra jobbigt!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)