Inlägg från: calabalic |Visa alla inlägg
  • calabalic

BF Juli 2016 (ny!)

Axelberg79 skrev 2016-07-11 11:46:53 följande:
    Det är väl minst 3v sen sist. Han har pratat om att det är för att han oxå har gått upp i vikt så han inte känner sig bekväm, men han vet att jag älskar honom hur han än är. Igår försökte jag hela dagen att "ladda" honom men hans svar var bara "kan vi ta det ikväll ist" men då åkte han iväg och fiskade och kom inte hem förrän 23.45... å då var han för trött..... I början av graviditeten var det nog mer att han inte ville störa mig för att jag mådde så väldigt illa.
    Jag tror det är vanligt att männen inte vill lika mycket när man är gravid. Min har inte velat alls på hela denna graviditet eller förra. Förra gången tog jag lite illa upp, men den här gången har inte jag heller velat så det är helt ok. Sexlust och sexdrömmar har funnits hos mig, men orken har inte funnits nu när vi har en ettåring utöver graviditeten. Min man har sagt att det inte har med mig eller mitt utseende att göra utan att det "känns fel", att min kropp liksom är "upptagen" nu. Hans lust till mig kom ju tillbaka strax efter att barnet kommit ut förra gången, så det gör den säkert även nu. Frågan är bara om man kommer hinna/orka ha sex när man har två barn med 13 månaders åldersskillnad hemma..
  • calabalic
    Pkb skrev 2016-07-12 00:40:42 följande:
    Tack :) han är här nu. Åkte in till förlossningen vid 19.45 och 21.30 är han född.
    Grattis!! :)
  • calabalic

Nu har jag varit hos BM och allt verkade bra med bebis och HF håller sig stabilt. Bebis är dock fortfarande rörlig och ligger med huvudet ovanför bäckenet. 37+4 idag, kan vara dags att sjunka ner snart tycker jag! Då kanske jag skulle få lite mindre ont också, har så sjukt ont i ryggen, fogarna, revbenen osv. Kan knappt gå eller böja mig framåt längre. Fattar inte hur jag ska orka i värsta fall 4 veckor till! Nä jag tycker bebis får ta och komma redan nästa vecka faktiskt!!

• calabalic
    fastfrusen skrev 2016-07-14 11:01:28 följande:

"Roar" mig med att titta på "Call the midwife" på Netflix, så man ser massa bebisar födas och det gör ju inte att man längtar mindre :P Hur får ni tiden att gå?

Minns att jag i slutet av förra graviditeten mest sov och däremellan plöjde serier liggande i soffan. Nu när jag har en ettåring hemma blir det inte riktigt likadant kan man säga. :D Om jag nån gång får en stund över finns inte en chans att jag skulle orka se nån serie. Så det är min ettåring som får tiden att gå här. :)
  • calabalic

Vad kan det finnas för skäl till att bebis i vecka 38/39 fortfarande aldrig sjunkit ner i bäckenet när man är förstföderska? (Jag räknas som det eftersom jag gjorde planerat snitt förra gången.) En del säger att det kan bero på att man har ett stort och rymligt bäcken samtidigt som bebis är liten. Jag kan förstå att man inte fixeras då, men varför inte vara nere i bäckenet och böka lite ibland? Är lite rädd att orsaken är att mitt bäcken är för litet istället (jag är liten i kroppen och 155 cm). Och att de inte kommer upptäcka det förrän man lidit igenom ett långt öppningsarbete och sen slutar det med sugklocka under stress medan barnet inte mår bra... Det är nog min största oro faktiskt, att det ska behöva bli sugklocka. Det verkar så brutalt, dels för mamman men ffa för bebis! Jag blev själv utdragen med tång och då fick min mamma massa infektioner och mkt problem med underlivet efteråt.

Är det några andra här som behövt sugklocka och hur gick det?

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-07-15 07:33:31 följande:

Bf-11 och inga känningar. Hoppas lillen stannar ett tag till för har just haft en hemsk natt med min lille grabb på 1,5 år. Han hade feber och sov noll. Jag har vankatboch vyssat och sjungit och gett juice och alvedon. Helt slut och med ömmande kropp lägger jag mig nu för att sova medan maken tar honom. Tror tyvärr att jag kommer få denna sjuka nu så ingen förlossning på ett tag tack!!!

Vi har precis gått igenom 1,5 vecka med förkyld, febrig ettåring som inte vill sova och inte äta. Ingen höjdare som höggravid nej. Som grädde på moset fick jag och mannen också samma förkylning. De andra är friska nu men jag är fortfarande sjuk, sämre immunförsvar som gravid antar jag.. "Du måste vila nu, det är viktigt" säger BM. Yeah right, när skulle man hinna det? BF -14 här och absolut inga känningar här heller.
  • calabalic
    Empa86 skrev 2016-07-16 18:46:50 följande:
    Tack:) Fortfarande ganska lungt, lite mer tryck i värkarna men de gör inte speciellt ont. Vi tog nyss en promenad för att försöka få lite fart på det hela.. Hoppas de kommer igång snart:)
    Vad spännande, kanske blir bebis inatt då. :) Lycka till!
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-07-18 11:57:00 följande:

Inne för igångsättning idag! Var öppen två cm när vi kom in. Efter hinnsvepning blev det snabbt en cm till så nu avvaktar vi för att se om naturen har sin gång istället för att tvinga den. Lagom starka värkar som går att hantera med alvedon än så länge. Fast långtråkigt blir det!

Spännande! Hoppas det går fort men inte för fort. :) Hade du haft några värkar eller andra känningar nu senaste dygnet, tänkte iom att du var öppen 2 cm? Tur att du hade planerad igångsättning i alla fall, så du slipper föda i sängen igen. :)
  • calabalic

Grattis till de nya bebisarna! :)

Alltså den här ryggvärken och foglossningen tar kål på mig! Hur långa kan dagar bli egentligen?! 10 dagar kvar till BF men inga som helst tecken på att nåt är på g, så känns som jag kommer bli ensam kvar som oförlöst i den här tråden snart... Ursäkta gnäll.

• calabalic
    cameleon skrev 2016-07-20 13:23:32 följande:
    Nej det sade hon innan undersökningen. Hon tyckte att jag var så frisk, pigg och välmående och sade att man ofta föder barn senare då.. Sen om hon bara snackar eller har fog för det vet jag inte!

Jag var tyvärr inte öppen alls men tappen hade i alla fall börjat mjukna..
    Med hennes logik borde jag ha fått bebis för flera veckor sen. Har mått dåligt, haft väldigt ont och varit extremt trött länge nu, men inte händer det nåt för det..
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)