Inlägg från: Liinaa91 |Visa alla inlägg
  • Liinaa91

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-08-30 20:35:38 följande:

Oj, var din kille hemma så länge, vilken lyx! Jag har varit ensam i två veckor och känner precis som du. Typ klappar sig lite på axeln när man lyckas tvätta, gå och handla, diska eller laga mat :'D vad gjorde man innan barn undrar jag! Första gången jag gick ut med barnvagn själv kändes typ som jag gjort nåt fantastiskt stort och var sjukt stolt, haha. Det är ju stort också, för en själv, just då.

Nästa utmaning blir att åka buss in till stan. Vilka är era utmaningar?

Usch största utmaningen är ju att hinna ägna tid åt stora syster vilket är svårt då lillebror är sååå krävande. Jag är dessutom ensam på nätterna då mannen jobbar plus dagen när han sover .Men annars handla laga mat är tidskrävande. Tvätt ska vi inte prata om!! Tvätta gör jag när mannen är hemma.
  • Liinaa91

Det är inte lätt med syskon och 14 respektive 18 månader är ganska litet ändå. Stora syster fyllde 2 en vecka innan lillebror föddes trots det är hon liten att förstå. Förskolan funkade första veckan när mannen va hemma men igår när jag lämnade henne tillsammans med lillebror ville hon inte stanna och hade varit ledsen hela dagen.

Lillebror sover i sin säng, jag vill kunna röra mig fritt och inte oroa mig att mosa honom. Dessa senaste dagarna har han somnar runt 22.och vaknat 5 vilket har varit jätte skönt .. hoppas det fortsätter :)

• Liinaa91
    calabalic skrev 2016-08-31 20:33:31 följande:

Sover han 22-05 utan uppvak? Min bebis sover ganska bra hittills, somnar för natten ca 20 och vill stiga upp omkring 08, fast då är det ju med ca 3 amningsuppvak. Så jag är ju utsövd när jag vaknar! Vågar inte riktigt hoppas att det ska fortsätta så, sonen sov ju extremt dåligt (23-06 med uppvak minst en gång i timmen i 9 månader, plus dålig dagsömn..) så vet ju hur det KAN vara..

Ja.. men det har varit så dom senaste 3 - 4 dagarna, dock vaknar sen vid 6.30 igen. Först va det 1 gång i timmen sen vart 2-3 timme. Så hoppas han fortsätter så.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-09-06 21:00:36 följande:

Hjälp! Min lille sons huvud har blivit snett!! Har läst om detta innan men har aldrig varit med om det. Såg det ikväll när stora dottern höll honom och jag såg huvet bakifrån. Och när jag tänker efter så sover han nästan jämt med huvet åt höger... Dessutom ammar jag ju bara på ett bröst, så återigen blir det samma sida han ligger på. Har ni råkat ut för detta? Vad gör man?? Måste ringa BVC i morgon. Blev jättenervös nu!! Någon som har några lugnande ord??

Ja min har också de problemet. Men han sover just bra på favorit sidan så det blir alltid problem att väcka.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-09-08 14:42:38 följande:

Har din son också fått platt/snett huvud?

Yes! Han är 2 månader och jag försöker rätta till de men som sagt sover dom bäst på sin favorit sida... så jag rättar till honom på dagen där jag ser honom
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-09-09 11:12:08 följande:

Har ni tagit upp det på BVC? Jag har inte ringt om detta än, lugnade ner mig lite, men precis när man upptäcker det så blir man ju förskräckt! Jag rättar också till honom på dagen när han somnat. Då lägger jag honom på sidan. I sängen på kvällen försöker jag bulla upp lite under kudden så det inte är så lätt att vrida huvet åt "fel" håll. Men allt får jag ju göra när han somnat för han kan bara inte somna på nån annan sida...

Det va dom på BVC som såg de.. som sagt så är det bara att rätta till dom.
  • Liinaa91

Hej har ni fått eran första mens efter förlossningen än? Min har ej kommit är fundersam.. sonen är 2,2 månader

• Liinaa91
    tovemaja skrev 2016-09-12 08:03:24 följande:

Ammar du? I så fall kommer gissningsvis inte mensen förrän du ammar med längre mellanrum (up 4-5 timmar) när barnet är större. För vissa är mensen borta en stund efter att man slutat amma, andra får den tillbaka trots amning... Men det vanliga är att den är borta så länge du enbart ammar. Sköööönt!

Ja jag full ammar .. men med dottern kom mensen tillbaka relativt snabbt så blir lite orolig.

Ja har en bekant som trodde amningen skyddar.. nu har hon en 9 månde samt en nyfödd.
  • Liinaa91
    Moorii skrev 2016-09-16 06:59:47 följande:

Alltså, vad i.... Gustav somnade 21 och vaknade nu, strax innan 7! Det är nästan 10 timmar sömn i sträck! trodde inte ens det var möjligt. Jag vaknade vid fyra av att han gruffade och redan då var mina bröst överfulla.. Men han sov vidare och jag önskar verkligen jag hade sovit lika länge som honom, vad utvilad jag hade varit! Men nu får det vara nog så bra att åtminstone han är det :)

Skönt. Min sover så med!! Jätte skönt men sen vill han bara amma på dagen så jag hinner inte göra något nästan.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)