Inlägg från: Gemmy |Visa alla inlägg
  • Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Gemmy skrev 2016-04-27 13:35:33 följande:

BF LISTA:

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke

MalBa, 36 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

oj nu blev det helt fel, jag förasöker lägga in bf listan i trådstataren, men det funkar inte att uppdatera inlägget, men här har ni det i allafall. Tack till AXELBERG79 som fixade detta!
  • Gemmy

Jag mår också helt okej. En sak som jag funderar över är det här med rörelser och sprakar? Vart sparkar era bebisar mest? och vet ni hur dem ligger? dvs med huvudet uppåt eller neråt?

jag känner lillen överallt i magen, så det är jätte svårt att veta vad som är vad. 

• Gemmy
    Moorii skrev 2016-04-28 11:44:26 följande:
    Nja, det är svårt faktiskt! Men ibland känner jag starka sparkar på höger sida, och lite mindre starka på vänster samtidigt, då får jag anta att det är fötter till höger och små nävar till vänster :) tror han flyttar på sig mycket fortfarande, känner hur han ålar runt ibland, läskig känsla! :P men oftast har jag ingen aning om hur han ligger. Han sparkar ibland på urinblåsan (tack för den), ibland upp mot revbenen (aj) men tack och lov mestadels utåt :)
    förstår vad du menar med läskig känslan, just nu ålar han där inne, hela magen åker upp o ner, haha, lite obekvämt :p
  • Gemmy
    Miniflicka93 skrev 2016-04-28 11:56:55 följande:

Jag hoppar jätte gärna in i denna tråd :) är 23 år med bf 29/7 och vi väntar en liten flicka :)

hej och välkommnen!

lägger in dig i vår bf lista :)
  • Gemmy

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke

MalBa, 36 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Miniflicka93, första barnet, bs 29/7, flicka 

• Gemmy

tjejer skulle ni välja igångsättning med risken att det slutar i ännu ett kejsarsnitt, eller välja att vänta ut i två extra veckor, ifall det skulle starta av sig självt?

När jag har gått 40 fulla veckor, får jag komma in för igångsättning på sjukhuset. Dock har jag läst på att det ökar risken för kejsarsnitt. Med tanke på att jag gärna vill föda vaginalt, funderar jag på att avstå och vänta ut två extra veckor, om jag nu går över tiden

• Gemmy

Sist blev jag igångsatt pga överburenhet, men det slutade i kejsarsnitt, då igångsättning misslyckades helt och hållet, värkarbetet gjorde ingen nytta. Så egentligen, kan man ju fråga, vad är chansen att exakt samma sak inte händer igen?

Så jag antar att jag fick det här valet, för att slippa gå över 2 veckor igen, eftersom jag gjorde det sist. Läkaren sa att dem kommer sätta igång mig igenom att ta hål på hinnorna..

Jag tänker, men tänk om jag väntar några dagar efter bf och det startar naturligt...tänk... *drömmer*

• Gemmy
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 12:06:15 följande:

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

3088g och 50 lång å helt perfekt :)

åh grattis, vad fin!
  • Gemmy
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:57 följande:

Bf +4

05.36 kom min lille prins till världen :)

M A F H H skrev 2016-07-02 21:04:36 följande:

Igår klockan 17:21 föddes vår älskade flicka (BF 4 juli). 3430 g och 50 cm.
    Allt gick snabbt tack och lov, men fy tusan så ont värkarna gjorde.

Grattis till er alla som fött och lycka till alla andra, snart är det er tur. <3

Grattis, vad roligt! 

• Gemmy

åh hejja er tjejer!

Jag fick en hinnesvepning igår av min barnmorska. Jag hade planerat att gå en rask promenad efteråt men fick så onda sammandragningar att jag inte kunde ta ett steg till, och det höll i sig i cirka 30 minuter. När jag äntligen är hemma, försvinner alla "värkar", och poff, så är allt som vanligt igen.
    Inga känningar alls idag, så tror tyvärr det misslyckades, men hoppades verkligen på att det skulle sättas igång :(

• Gemmy
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

grattis! hoppas allt är bra med er.
    I vilken vecka föddes hon?
  • Gemmy

Grattis till er som har fått!

Själv sitter jag här och studsar på min pilatesboll och trycker i mig lite ananas. Jag tror egentligen inte på att ananas kan sätta igång förlossningen, men tänkte varför inte. Bf på lördag :D

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)