Inlägg från: Niyoh81 |Visa alla inlägg
  • Niyoh81

BF Juli 2016 (ny!)

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.

3088g och 50 lång å helt perfekt :)

• Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-28 12:12:00 följande:

Åh! Grattis!!!! Så härligt när det börjar droppa ner bebisar i tråden! Underbart! Grattis än en gång!

Tack...börja bra men sluta i akutsnitt pga att han låg i säte.

• Niyoh81
    Moorii skrev 2016-06-28 13:10:18 följande:

Grattis! Så fin <3

Ojdå! Hade han lyckats vända på sig mot slutet?

Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
  • Niyoh81
    Moorii skrev 2016-06-28 13:10:18 följande:

Grattis! Så fin <3

Ojdå! Hade han lyckats vända på sig mot slutet?

Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
    calabalic skrev 2016-06-28 17:00:23 följande:

Stort grattis!! Svårt det där med åt vilket håll de ligger. På min förra hade tre olika BM bergsäkert sagt att han hade huvudet ner. Men vid TUL såg vi att han hade huvudet upp. Men han var i rent säte dvs dubbelvikt med fötterna uppåt, så det var nog det alla blev lurade av. Avbröt de o gjorde snitt så fort de märkte att han var i säte eller försökte du föda i säte först?

Jo. För han låg högt upp sist.

Var bara tur att de upptäkte de. För fosterhinnan buktade väldigt mycker genom tappen.

Kom in vid 20 i 1. Då hann ja bada en stund och var öppen 5 cm.

Eftersom bm inte riktigt kunde känna huvudet pga fosterhinnan gjorde de ett ul. Va då de upptäkte de. Fick direkt bricanyl för att lugna värkarna å förbereda snittet. Dom föder inte i säte hör i Sundsvall pga riskerna.
  • Niyoh81
    Adis83 skrev 2016-06-28 19:54:06 följande:

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

Grattis till sessan :) jo vi gjorde ju de :)
  • Niyoh81

Igår fick vi komma hem med Kian. Han är så snäll och underbar. Helt overkligt att han är här men vad ja älskar han. Ammningen går framåt. Lite trött än.

Denna gång har ja inte lika ont från snittet men de känns.
  • Niyoh81
    Linafina22 skrev 2016-07-01 21:44:09 följande:

Nu har han kommit! 14:30 idag krystade jag ut min första son. Jag blev ju igångsatt för att han inte skulle bli för stor. Han var perfekt 4460g född 38+6.

on

Jättestort grattis till prinsen. Vilka goa kinder han har :) hoppas allt gick bra.
  • Niyoh81

Var igår å gjorde PUK test på Kian. Gick bra å han va så snäll. Nu väger han 2860 g så ca 200 g har han gått ner.

Kolla lite på hans ögon å funderar lite vilken färg de kommer bli. Dom e mycke ljusare är sina bröders. Dom har bruna å där såg man inte deras pupill som man gör på Kian. Plus att han har en ljusare ring runt pupillern. Va tror ni?
  • Niyoh81

4 dagar sen ks. Sammanlagt +4 kg under grav..nu ligger ja på -6 kg.

Saknar faktiskt lite dom mysiga sparkarna. Känner sig lite tom. :/ men så mysigt att ha lillprinsen i sin famn nu <3
  • Niyoh81
    Axelberg79 skrev 2016-07-05 10:46:56 följande:

Är det vanligt att man kollar flödet eller måste det vara nått speciellt? Detta är min 2a grav och jag har aldrig gjort nått sånt.

Flödet kollas på rul med.

Har gjort flera tul eftersom kian va lite liten. Så då ser man om de kan bero på att flödet är som de ska.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)