BF Juli 2016 (ny!)
Idag har jag haft en jobbig natt. Tösen är förkyld så hon har vaknar ofta och ropat på mig vilket ledde till att lillebror hörde och vaknade. Men toppen av allt har jag fått mjölkstockning som inte ger sig hur mycket jag ammar.
Idag har jag haft en jobbig natt. Tösen är förkyld så hon har vaknar ofta och ropat på mig vilket ledde till att lillebror hörde och vaknade. Men toppen av allt har jag fått mjölkstockning som inte ger sig hur mycket jag ammar.
Ajajaj för mjölkstockning!! Fick jag efter bara nån vecka. Har du feber? Jag fick en sån bra nässpray inne på BB för min mjölkstockning. Minns ej vad den hette men finns på Apoteket. Den fick mjölken att rinna till. Jag började läcka bara minutrar efter att jag tagit den. Rekommenderar jag verkligen! Min lille sög så dåligt i början så det tog alldeles för lång tid för mig att få bukt med mjölkstockningen så mjölken försvann tyvärr på ena bröstet.
Massage har jag provat.. dusch och värme har jag inte hunnit får prova på kvällen när dom sover.
Min har blivit lite krävande ä. Vill bäras då han vill se. Sedan ammas stup i kvarten och är väldigt trött senaste tiden. Hinner absolut inte göra något ,stora syster blir lidande och jag är så himla trött på höra gråt... det värsta är att han inte tar Napp fär det hade varit sååå mycket enklare.
På kontrollen idag tog jag upp att Max inte reagerar när något kommer nära ögonen. Han blinkar inte till eller blundar. Jag skulle kunna peta honom i ögat utan att han blinkade till... Hon lyste i ögonen o kollade allt noga, för att utesluta att han skulle vara blind helt enkelt, men det verkade som att han såg och ögonen såg bra ut så hon trodde att det var en mognadsfråga bara. Han är ju bara 2 månader. Men om det var likadant nästa kontroll, alltså 3 månaders så skulle en läkare få kolla. Har någon av er erfarenhet av detta? Reagerar era små när något kommer för nära? Även om BVC sköterskan inte trodde att det var nåt, så blir jag ändå nojjig!! Nu hoppas jag verkligen att han lärt sig detta innan nästa kontroll. Bara att be en läkare kolla känns obehagligt tycker jag. Är rädd att det ska vara något! Så, ni som har en två månaders bebis, blinkar eller blundar era när något kommer nära ögat?!
Har ni varit på efterkontroll hos er barnmorska än? Hur lång tid efter förlossningen? Min mvc-sköterska sade att jag skulle beställa tid när min bebis är runt 3 månader. Är det så lång tid för er också?
Usch nu har nätterna blivit jobbiga. Lillebror vaknar allt för ofta och vill snutta lite på bröstet för att somna om!! Han tar inte nappen så det är så jobbigt.
Min lille tar heller inte napp trots att vi kämpar på som tusan. Nätterna går dock över förväntan såhär långt så jag kan verkligen inte klaga. 2 uppvak nu
Bara mellan 22-08. Ett om jag har tur. Så otroligt mycket lättare än med storebror.
Inatt skulle jag dock sova med min man för första gången på typ 4 månader... Shit va HAN stör mig nu när han sover! Sparkar, läten, snarkningar, rullningar... Zzzz.
Förresten, apropå män. Vi "post-förlossnings-sexade" för första gången i förrgår och jag nojar nu som tusan! Jag helammar och sist kom ägglossningen igång efter 5 månader. Vi körde avbrutet men dagen efter hade jag världens äl-flytning. Hoppas verkligen att allt är lugnt för vill VERKLIGEN inte ha 3 barn under 3 år! Så korkat av mig. Jag skulle varit på efterkontroll igår men bm var sjuk. Annat skulle en spiral in!
Hur gör ni med preventivmedel nu efter förlossningen?
Någon som vet hur man uppdaterar profilen? Står att jag är 46 år.. herregud är bara 25 :)
Ja som sagts berg och dalbana. Tösen på 2 år trivs äntligen på förskolan men är ledsen när jag hämtar. Nu är vi i fas att ta bort blöjan som går i vågor. Ena stunden kan hon kissa i pottan andra totalt vägra.
Lillebror gör saken inte enklare när man konstant ska utföra ett helt cirkus trick för honom.