Inlägg från: Namnlös2015 |Visa alla inlägg
  • Namnlös2015

BF Juli 2016 (ny!)

Jag har precis gått in i vecka 34.

Enligt bm så hade chansen varit mycket större att vår bebis vänder sig själv om det inte varit första barnet.

Men nu är hn stor, platsen är liten och mina magmuskler för starka för att hn ska få plats att vända sig. Men visst finns det fortfarande en chans, fast hn sitter där hn sitter och verkar gilla det :)

Moorii skrev 2016-05-20 22:04:57 följande:

Vilken vecka är du i nu då? Jag är i vecka 32 och har ingen aning om lillen vänt sig rätt, får veta i vecka 35 först.

• Namnlös2015

Ja eftersom hn är stor så är det trångt redan nu och tydligen så underlättar inte magmusklerna.

Vändningsförsök lyckas, vad min bm sa, till 50% och om de lyckas vända hn så är risken väldigt liten att hn inte stannar så sen.

Sommarmalva skrev 2016-05-23 19:19:16 följande:

Har bebisar svårt att röra sig där inne om man har starka magmuskler?! Låter ju konstigt, fast jag har aldrig varit i den sitsen...hehe... Fast då borde det ju betyda att om de gör ett vändningsförsök och lyckas så borde ju bebis stanna i det läget. Fast det kanske är svårt att vända på den också?

• Namnlös2015

Nu ligger hn på 2500 och förväntas väga 4500 vid födsel.

Är i v 34 nu så hn har till nästa fredag (nästa bm besök) på sig att vända sig, om inte så bokas det in vändningsförsök inom 1 vecka isf.

Lyckas det inte så kan jag välja föda med rumpan först, måste röntga bäcken innan, eller välja planerat snitt... Då blir det snitt!

Sommarmalva skrev 2016-05-23 21:08:52 följande:

Jaha ok. Hur stor är bebis då? Har de räknat ut vad vikten kommer vara vid födseln? Då kanske det blir vändningsförsök då eller? Vilken vecka är du i nu?

• Namnlös2015

Vår bebis verkar sitta där hn sitter, så jag har inga stora förväntningar om att hn vänder sig till fredag!

Men det spelar faktiskt ingen roll om det blir snitt eller vaginal förlossning, bara hn mår bra :)

De varmaste dagarna har vi 28 grader i vårt sovrum, inte mycket svalare på natten, men som tur är så är det inte varje dag än :)

Har en AC i sovrummet, har testat så den fungerar så den kommer förmodligen få jobba hårt under sommaren!

• Namnlös2015

Idag har vi bara 4 veckor kvar!

Ska till bm i dag och får då också veta om det är aktuellt med vändningsförsök, men misstänker att det kommer bli så!

Värmen är väl sådär, har inte ro att bara sitta still i solen! Än så är det svalt i sovrummet på nätterna om fönstret är öppet, men vi har en riktig AC installerad där när det blir varmt :) hatar att sova i värme!

I övrigt mår jag som vanligt, lite SD men inget som stör. Dock tycker jag bebis är väldigt lugn, men betor nog på att det är trångt nu!

• Namnlös2015

Nu är vi på FÖRLOSSNINGEN!!!

04.10 i morse gick vattnet.

Rullade fort som fan av sängen och sa till sambon att det där är fan inte kiss, vattnet har gått!

Får till svar från en fortfarande sovandes sambo som flinar mot mig i sömne "va menar du, du får förklara dig" sen somnar han om haha.

Vi fick komma in till förlossningen eftersom hn ligger i säte och jag vägrar föda så.

Typiska är att vi är inbokade för vändningsförsök på onsdag :(

Som det ser ut nu så kommer de inte vända henne eftersom vattnet gått, risken finns då att navelsträngen kommer i vägen och att det då uppstår akut situation. Så det kommer bli snitt istället.

Snitt gör inte så mycket, mest orolig över att det är så varmt ute :/

Så med 31 dagar kvar så verkar det som vi får träffa vår bebis idag!

• Namnlös2015

Det fanns tillräckligt med vatten kvar så de försökte vända hn och de lyckades :D så nu slipper jag förhoppningsvis snitt!

Jag har fått antibiotika och väntar på att värkarna ska komma igång själv, annars sätter de igång mig inom 3 dagar!

Resultatet: vår planerade julibebis blir en junibebis :p

• Namnlös2015

Mitt var nere på 97 tror jag det var och jag fick äta 2 om dagen tills jag var uppe på 120 för ca 2 veckor, sen 1 om dagen.

Jag hade heller inga känningar att jag skulle vara låg.

Moorii skrev 2016-06-07 14:56:40 följande:

Möte hos bm idag och min man kunde följa med för första gången sen kub i januari, väldigt roligt :)

Togs en massa blodprover och hb var väldigt lågt denna gång, 97! Dock har jag inte märkt någon förändring vad gäller trötthet, huvudvärk osv, så hon trodde det skulle gå upp igen. Äter en niferex om dagen, men hört om andra som äter flera om dagen, men det tyckte hon inte att jag behövde. Ni som äter järntabletter, hur ofta tar ni dom och hur mycket?

Magen hade växt tre cm och var nu 34 cm, går in i vecka 35 imorgon. Sen kände hon hur bebis låg och som jag gissat så låg han med huvudet neråt, fick till och med känna själv. Fy vad stort det var, haha. Kanske önsketänkande att det skulle vara mindre ^^

Han var fortfarande rörlig iallafall, så dröjer väl någon/några veckor till innan han är fixerad. Hjärtat slog fint iallafall :)

• Namnlös2015

Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!

I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)

• Namnlös2015

Hej!

Vår dotter låg i säte och vägrade vända sig, så vi var inbokade för vändningsförsök i onsdags, dock gick vattnet redan i måndags i v 35+3. som tur var så var där tillräckligt med vatten för att våga försöka vända!

Det är du som väljer om du vill genomföra vändningen, du får avbryta om du tycker det för för ont! Och vill du inte vända så säger du det till läkaren! Ha gärna förklaring till varför :)

I mitt fall så var läkaren väldigt duktig och bebisen var väldigt medgörlig så det gick snabbt, smidigt och smärtfritt! Jag skulle inte tveka vändningsförsök igen!

anonymbfjulilängtar skrev 2016-06-12 07:33:57 följande:

Hej alla!

Har inte varit inne på ett tag men så härligt och läsa lite nu när det inte är lång tid kvar till bf!

Är i vecka 26 (35+3) och bebis har ännu inte vänt sig med huvudet ned.. Finns det fler här som har det så?

Ska till bm imorgån och prata om alternativ vändningsförsök, men efter att ha läst massa om det igår så känner jag att det känns säkrare med kejsarsnitt för att slippa göra vändningen

Vad tycker ni här i gruppen? Jag har en väldigt avslappnad attityd till snitt antagligen därför som det känns som det självklara valet för mig, men jag har läst att det kostar mycket och att bm kommer försöka att få mig att gå med på vändningen , så är lite orolig över att jag inte kommer kunna stå emot och säga nej :(

• Namnlös2015

Grattis till era bebisar!!

Tänkte bara gå in och se om där var fler bebisar som tittat ut innan juli :)

Så roligt att de börjar komma nu!! :)

• Namnlös2015

Vår skutta är 5 veckor nu! Helt galet vad tiden springer iväg!

Så roligt att följa er alla nu när det börjar ploppa ut bebisar i tråden!

• Namnlös2015

Har inte varit här inne och tittat på väldigt länge!

Vår dotter är 7 1/2 månad nu och världens snällaste!

Hon är en stor tjej som älskar mat haha, hon är 72 lång och väger 10,6 kg. Vår lilla heffaklump :p

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)