Inlägg från: Liinaa91 |Visa alla inlägg
  • Liinaa91

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-10-05 09:33:50 följande:

Nu gör min lille Max mig lite orolig... jag ammar på ena bröstet och ger ersättning i flaska efteråt eftersom han ej gick upp i vikt på enbart amningen. Men nu i ett par dagar har han ratat flaskan flertalet gånger. Han verkar inte hungrig längre när jag ammat honom så jag har väntat en stund tills han säger till. Han kan verka sååå hungrig och hugger så fort man petar på kinden men ger man då flaskan så bara skriker han. Jag får amma igen och igen och hoppas nu på att detta räcker! Ska till BVC först om två veckor men fortsätter han så här så ringer jag tror jag. Han har gått från att först amma och sluka 140 ml ersättning till att nästan bara amma. Han tog flaskan igårkväll vid 21 och har bara ammat sedan dess. Ingen är gladare än jag om det skulle räcka med amningen, det är ju det jag vill. Men jag vill ju att min lille ska vara mätt och må bra...

Han har väl märkt att det är mysigare med amning? Svårt de där. Ring tycker jag.
  • Liinaa91

Här går det också bra men sömnen hade kunnat vara bättre. Lillebror är 4,3 månader och vaknar varje timme om nätterna. Vi vaknar oftast innan 8 äter frukost och lämnar stora syster på förskolan och då passar han på att sova lite medan vagnen är i rörelse. Under dagen är det korta sov pauser.

Nattar fortfarande stora syster. Hon vill gärna hålla i hand tills hon somnar så det är jobbigt vissa nätter när lillebror är otröstbar. Medan allt rullar på försöker vi potträna systern men går i vågor. . En del olyckor.

• Liinaa91

Lillebror kan rulla från rygg till mage. Greppa och in i munnen med allt. Skrattar jätte mycket med stora syster att jag nästan gråter av glädje varje gång han lyser upp i hennes närvaro.

• Liinaa91
    tovemaja skrev 2016-11-21 21:30:45 följande:

Ooo tufft med nätterna! Hur var det med storasyster i samma ålder? Vi pottränar också storebror nu. Det blir självklart olyckor men går över all förväntan faktiskt... räknar med att han är helt blöjfri vid jul. Just nu har han blöja när han är hos barnvakt eller åker bil. Rekommenderar Ulrika Casselbrandts Potträning om du inte läst den.

Tack ska kolla upp den! Stora syster var en ängel är hon var liten. Sov ganska bra både på dagen och på natten, men då va hon nöjd med nappen som tröst vilket han inte är så det blir snutta varje timme för att komma till ro. Va skönt att det är snart för din, tyvärr kan jag inte säga när hon blir blöjfri. När hon var 1 år var hon så duktig med att göra allt på pottan men då va ju förskolan sååå engagerade att hon älskade de. Sen bytte vi förskola och allt har gått skit. Lillebror tar all min energi så deg går lite si så där med engagemanget från min sida men försöker låta henne va utan blöjan.
  • Liinaa91
    tovemaja skrev 2016-11-22 07:37:41 följande:

Noa tar inte heller napp tyvärr. Det gjorde inte storebror heller förrän han slutade amma...

Hur gammal är storasyster?

Suck hade varit skönt om dom tog nappen. Hon blir 2 och ett halvt till jul.
  • Liinaa91

Nu är lillebror 5 månader. Fy vad tiden går snabbt. Han väger 8 240gram och är 69cm.

Han har gått upp mycket i början men denna gången var det lite trögt. Tror att han behöver lite mer mat men han vill ju bara dricka.

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-05 14:10:15 följande:

Tror min Max kommer ligga däromkring också. Hans kurva planade också ut lite sist, på 4 mån kontrollen men på BVC trodde de att det var att han rör på sig mera nu.

Vad äter han din lille då? Ammar han? Ersättning? Max får ersättning men jag märker att han inte behöver äta lika ofta nu som tidigare. Innan har han kunnat äta varannan timme ibland men nu kan det gå 4 timmar utan protester. Det är väl lite olika vilket stadie de är i.

Jag ammar och sen får han smaka på lite mat .. men detr inget han blir mätt på.

Niyoh va hemskt hoppas att allt ordnar sig.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-05 20:35:34 följande:

Oj, andra ggn idag jag får iväg mysko meddelande om du ammar så är det nog ingen fara med vikten tror jag. Max har med fått börja med lite mat. Han älskar det! Trodde han skulle spotta o fräsa första ggn som de flesta gör men han var jätteivrig och ville hugga tag i skeden. Blir spännande att se vikten på nästa kontroll.

Va roligt att han gillar de, min klöks varje gång haha. Men gröten går det lite bättre nu när jag smaksätter med lite päronpure.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-12 21:33:37 följande:

Äntligen kan Max stödja på benen! Tog ett tag, men nu så! Har även vänt sig från mage till rygg ett par ggr men det verkar bara gå när han är naken hehe. Så stolt över min lille kille! På dagen sover han som en kratta dock... bara små powernaps. En kvart här o där. Fast det hör kanske ihop med utvecklingen. Tur han sover på natten iallafall.

Roligt att han kan vända på sig så bra. Min stödjer jätte mycket på benen och vill helst stå hela tiden. Försökte ta en bild på tomtisarna idag men tyvärr lyckades jag inte.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-13 20:24:13 följande:

Max har varit sen med det mesta tror jag så man blir så glad när det väl händer nåt det är så dubbelt liksom. Samtidigt som man vill att de ska vara bebisar för alltid så är det så kul med alla framsteg. Just nu längtar jag tills han kan sitta själv o plocka med saker. Får se när det händer...

Känner igen mig! Längtar tills han kryper och kan sitta utan stöd för allt känns jobbigt just nu. Kommer nog sakna bebis tiden ... kanske man önskar sig en tredje.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)