Inlägg från: Niyoh81 |Visa alla inlägg
  • Niyoh81

BF Juli 2016 (ny!)

Trollsländan3 skrev 2016-07-05 20:44:19 följande:

Nä, hon ligger med huvudet ner men rörlig.

Hoppas verkligen hon stannar så o inte får för sig att vända sig i sista stund.

Som min lilla plutt gjorde...förstår inte hur han lyckades

Spännande å se när nästa bebis kommer :)

Vänster bild 80,5 kg i v.39

Mitten bilden 71,5 kg från igår

Höger bild 67 kg förra sommaren.

4,5 kg upp under grav ner 9 kg på 6 dagar. Mål å va i bättre form nästa sommar än höger bild. Löngtar till gym å träning. Men lite längre väntan pga snitt
  • Niyoh81
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Stort grattis till lill sessan :) hoppas allt gick bra.
  • Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 22:25:54 följande:

Vägde du verkligen 80 som mest, ser verkligen inte ut som de

Ja har gått upp 10 kg o väger 63 idag. Skulle gärna vilja behålla dessa kg efter fl men de rinner av en tyvärr.

Haha aa hade väl tur att kilorna låg på rätt ställe :) sen är ja 1,68 så e ju inte så kort heller.

Oj men du har ju bara mage...men antar att de kommer försvinna på engång sen när bebis e ute :)

Innan ja vart gravid träna ja på gym 6 dar i veckan.

Min form förra sommaren på bilden nedanför.

Om allt går som ja tänkt har ja tänkt tävla i Bodyfitness nästa vinter.

• Niyoh81
    calabalic skrev 2016-07-08 17:34:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

Ja gick upp runt 4-5 kg denna gång. Är 10 dagar sen Kian föddes å gått ner 10 kg.

På bilden är den ena bilden efter min förra grav när ja vägde 92 kg och de andra 2 från nu när ja väger 70,5 kg.

• Niyoh81
    Pkb skrev 2016-07-11 14:28:40 följande:

Bf+2, har haft värkar var 6e minut i en timme nu men de gör inte jätte ont och de varar bara i 30 sek. Blodblandade flytningar, kanske sitter man med sin bebis här imorrn :)

Spännande...låter som nått e på G. Lycka till nu ????
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 13:39:39 följande:

Inne på FL, de städar ett rum åt oss nu!!

Lycka till nu :)

Nu börjar bebisana komma :)

Min lilla plutt är 2 v i morgon å väger nu 3100 g så passerat födelsevikten iaf :)
  • Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 19:28:32 följande:

3 cm nu o de har tagit hål på hinnorna

Spännande...kämpa på nu..snart är bebisen här :)
  • Niyoh81
    Lurifax skrev 2016-07-21 10:03:59 följande:

Till er som redan fött era små bebisar:

Var era bebisar lika aktiva och vilda ända fram till förlossning eller lugnade de ner sig något innan?

Min lilla lever rövare mest hela tiden och sista kvällarna har jag känt av molvärk och förvärkar men inget mer händer. Minns inte hur mina två tidigare barn varit innan förlossning, även om det är 9 dagar kvar till BF kan jag inte låta bli att spekulera

Ja gu Kian hade disco men han lyckades ju vända sig med ryggen mot så blev ju akutsnittad i v.39+0 för veckan innan låg han neråt
  • Niyoh81

Grattis till alla nya bebisar å hållee tummarna till er som känpar på

Förra veckan var ja å vägde min lilla prins på hans 5v dag. Hade bara gått upp 408 g sen födseln. Var till bvc igen idag å då hade han gått upp 60g på en vecka. Ligger under nedersta kurvan. Vil helst att han ska gå upp mellan 100-150g i veckan. Så nu har ja sen 1-1,5 v gett han ersättning efter ammning.

Men växt massor på längden hel 5,5 cm. Mammas lilla spinkis <3

• Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-08-12 23:17:06 följande:

Hur går det med vikten? Hade lillen gått ner mycket i vikt efter födseln? Vi har haft lite samma problem här... Vår kille gick ner mycket efter och hade när han var tre veckor fortfarande inte kommit ikapp. Ska på 1mån kontroll nästa vecka, så får se då om han kommit upp i födelsevikten iallafall. Jag ger också ersättning efter att jag ammat men skulle sååå gärna kunna skippa ersättningen eftersom allt blir så omständigt. Så smidigt att bara amma ju. Fast huvudsaken är ju att Liten mår bra.

Han gick ner ca 300 g...men tog bara ca 2 v att komma tillbaka till födelsevikt.

I morgon ny vägning. Hoppas på större viktuppgång. Nu liggee han ju på under nedersta kurvan å börjat plana ut. Fick tips på att pumpa ut mellan matningarna för att få igång amningen eller prova en nässpray som gör att de rinner till.ska finnas på apoteket.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-08-15 17:59:53 följande:

Jag fick sån nässpray på BB när jag hade mjölkstockning, för att få mjölken att rinna bättre, och jäklar vilket tryck den hade! Från att inte fått ut en droppe så började jag läcka typ direkt efter att jag tagit sprayet. Jättebra var det. Rekommenderas! Syntocinon tror jag mitt hette. Kanske finns olika.

I morgon ska vi på 1 månadskontroll och hoppas då att Max kommit upp i födelsevikten. Helst ännu mera! Idag har han ätit typ hela tiden, så är nog i nån växtspurt...

Hoppas de går bra för er på bvc och att han gått upp bra.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-08-16 19:34:49 följande:

Varit på 1 månadskontroll idag. Min lille kille har äntligen passerat födelsevikten! Wiihooo! Äntligen ligger vi på plus

Va härligt å höra. Hur mycke hade han gått upp?

Vägfe våran igår å han hade med gått upp 130 g på en vecka men han ligger under nedrsta å nu har hans kurva börjat gå neråt..tidigare hade den planat ut :( min lilla plutt blev 7 v igår å hans lilla kropp har inge hull än :(
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-08-17 15:54:32 följande:

Han vägde närmare 4300 när han föddes, minns ej exakt, och nu hade han kommit upp i 4600!! Känns jättebra! Nu är vi på rätt väg! Vad vägde er plutt när han föddes, och vad väger han nu?

Han vägde 3088 när han föddes å nu 3700 g så 612 g har han gått upp på 7 veckor
  • Niyoh81

Hej. Var ett tag sen ja var här inne men ser att ni pratat om amning.

För mig har inte amningen harkat :( sen 2-3 v tillbaka har ja varit tvungen att ge ersättning efter varje amning eftersom min lillbubb inte gick upp i vikt.

Så idag hade han gått upp 500 g på 2 v. Å de är de mesta han gått upp. Legat annars på 80-100 g per v om ens de.

Känns supertråkigt att veta att man inte har så de räcker :(

Men fastän lillgubben ligger på nedersta kurvan så vägde han idag på sin 10 v dag 4500 g å va 59 cm lång. Liten men naggande god <3

Dock är ja livrädd att han ska åka på nå nu när förskylningdtiderna börjar komma igång :/ för han har inge att ta ifrån.

• Niyoh81

Hej allihopa. Var ett tag sen ja va här. På fredag blir Kian 4 mån. Växer å utvecklas massor. Pratar massor å skrattar å är en väldigt nöjd å belåten liten kille.

På 3 mån kontrollen vägde han 5,2 kg å va 61 cm lång. Vägde han igår eftersom de känns som han inte lagt på sig så mycket. Vågden visade att han nu 5,7 kg.

Så ca 500 g på en månad känns inte så mycket. :/

Dock tror ja han dragit iväg på längden.

Tänk va tiden går fort. Tyckte de va nyss vi prata om när de små skulle komma å hur de skulle börja :)

• Niyoh81

Hej alla. Var ett tag sen jag skrev här. Ser att era bäbisar växer å gror :)

Kian blev 5 mån den 28:e å dagen innan hans 5 mån lärde han sig å dra sig framåt på golvet :) så nu är de kört å tro att han är kvar där man lägger honom..:)

Ska i veckan till BVC för vaccination å vägning. Tippar på lite över 6 kg å runt 68 lång :) ingen tung herre men lång :)

Här har vårt liv ändrats dramatisk, jag å Kian va tvungen lämna vårt hem för lite mer än 2 v sen pga att hans pappa blev våldsam mot mig :( så nu är han polisanmäld å vi bor hos vänner. Hade turen å hitta en ny lägenhet åt oss så de. 1 jan får vi tillgång till den :)

Varit kaos de sista veckorna :(

• Niyoh81

Tack alla <3 jo längtar nu tills vi får börja leva vårt liv å skapa ett tryggt hem som är vårt. Kommer söka ensam vårdnad om Kian med och hoppas att han självmant skriver på papprerna.

Igår va vi som sagt på BVC och som ja trodde hade inte Kian växt så mycke sen 3 mån. Väger nu 5,9 kg å va 64 cm lång. Så hans kurva visar neråt igen å är under nedersta. Fick tips om att prova burkmat från 6 & 8 mån eftersom han inte är så förtjust i de han får nu. Gröten går ner både morgon å kväll.

Är en väldigt aktiv liten kille som börja masa sig framåt dagen innan han blev 5 mån. :) vägrar å sitta. Antingen ska han stå eller mass sig framåt :)

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)