Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Juli 2016 (ny!)

Jaha! Jag feltolkade dig. Tycker konstigt nog att det är lättare att vara gravid nu i v.42 än vad det har känts sista månaden! Gissningsvis pga. Att ischiasen är Nora och att det äntligen är lite svalare ute. Klarar av att njuta mer av magen nu och passar på att ta tillvara på sista tiden med bara storebror på 1,5. Dock är lillebror självklart välkommen ut när han är redo ;)

cameleon skrev 2016-08-02 17:46:05 följande:

Ja fast alltså igångsättningen blev inställd eftersom läkaren inte tyckte att jag hade förlorat så pass mycket vatten än. Så jag har ingen deadline än ! Men det kommer lite vatten nu också så kanske att det kommer igång ikväll/natt. Vore nice om det sade poff och allt vatten kom på en gång!

• tovemaja

Jag som varit så positiv några dagar! Nu hsr jag blivit sjuk och humöret dalar direkt! Inget allvarligt, ont i hals och öron och lite snorig... Men det är väldigt störigt! Oskar sömnen och humöret framförallt.

I fredags var jag hos BM för sista gången och fick få min tid för igångsättning. Inget extra ul eller så görs efter den kontrollen. Var då i v. 40+2.

Tycker egentligen att man borde få ett ul också.. Men tydligen inte :(

calabalic skrev 2016-08-03 22:15:55 följande:

Skönt att du känner dig bättre! Jag känner mig fysiskt sämre och svagare för varje dag (idag gick jag 2x50 m till och från bilen och var sen och handlade och efter det har jag varit helt utslagen och vimmelkantig... snacka om formsvacka) men psykiskt känner jag mig ändå lite piggare nu än för några veckor sen eftersom det är så få dagar kvar att stå ut.

Har du fått ha nåt sånt där planeringssamtal inför ev överburenhet än? Gjort kontroll med UL och fått info om igångsättning etc? Jag vet inte riktigt hur de gör med det i vår region. På fredag är jag 41+0 och då ska jag till BM.

• tovemaja

Vaknade med oregelbundna värkar idag... De tilltog i längd och styrka men nu verkar allt stannar av igen... Sååå irriterande! Nästa gång det drar på ska jag INTE bada och INTE ta alvedon! Går dansa ut denna ungen eller något. BF+11 idag

• tovemaja

Nu är lillebror här! Blev en bjässe på 4550g och 54 cm. Allt gick rasande fort när det väl tog fart men vi mår fint. Är dock lite mörbultad och vi hamnade som tur var på special BB. Så mycket bättre här!

• tovemaja

Hur går det? Håller tummarna för att du får en bra förlossning.

Vi är kvar på spec BB till imorgon eftersom det inte funkar så bra med kissandet för mig. Mår annars rätt bra!

cameleon skrev 2016-08-07 12:09:55 följande:

Nu är vi inskrivna på förlosningen, har fått en sovdos och nyss vaknat. Värkarna började inatt och blev täta väldigt snabbt. Imorse var jag bara öppen en cm, tror inte hon kommer idag utan det blir nog igångsättningen imorgon kl. 08 som hjälper henne ut.

• tovemaja

Som dag och natt!! Jag var helt ensam på förlossningen i lördags natt! Hade två personer i rummet hela tiden... Samma. De hade läst om mig innan, de lyssnade och var jättebra coacher. Hann ju bara vara inne i 1 timma innan han föddes ungefär... Men det funkade så bra! BB tiden är också mycket mycket bättre men vi är ju på special BB så inte riktigt rättvis jämförelse kanske. Men de är toppen här och alla barnmorskor säger att det är en lugn och bra tid nu.

Hoppas din förlossning drar igång... Gör den det inatt kanske vi ses imorgon :)

calabalic skrev 2016-08-08 20:06:45 följande:

Hoppas kissandet kommer igång snart! Hur tyckte du förlossningen och sjukhusets mottagande var den här gången jämfört med förra när du inte var riktigt nöjd? Verkar de ha stressigt o mkt att göra nu?

• tovemaja

Håller tummarna för leverans idag!

calabalic skrev 2016-08-09 08:04:37 följande:

Verkar som det är på g äntligen idag på BF+11. Har haft värkar i drygt 5h nu, första timmen ca 15 min intervall och sen dess ca 4-6 min intervall, lite oregelbundet fortfarande. Har skvätt ut lite vatten oxå och en del blod. Gör rättså ont men inte outhärdligt ännu. Hoppas att det inte stannar av nu, så vi får träffa bebis idag eller imorgon!

• tovemaja

Jösses vilken hemsk upplevelse! Kram till dig och skönt att det slutade bra för lillan!

cameleon skrev 2016-08-09 19:34:29 följande:

Hallå tjejer!

Nu uppdaterar jag äntligen.

Söndagen den 7:e åkte vi in till förlossningen tidigt på morgonen för jag hade 3-5 värkar per 10 minuter. Vi blev inlagda och värkarna fortsatte en stund, hade dock inte öppnat mig något.

Framåt eftermiddagen fick jag vidriga värkar så jag skrek rakt ut när dom kom, trodde aldrig att det skulle kännas så. Men inget mer hände, öppnade mig inte men fick däremot hög feber :(

Igår på måndagen sattes jag igång med värkstimulerande dropp och jag öppnade mig sakta men säkert, tog sjukt länge, tror det var runt 8 timmar, då hade jag gått från 3 till 7 cm.

Värkarna fortsatte komma men dom var väldigt klena, däremot trycket nedåt var hemskt. Efter midnatt kom en läkare in och berättade att lillan var stressad och hade bajsat i magen så det blev akutsnitt pga infektion i livmodern.

Snittet gick inge vidare eftersom jag opererat magen innan 5 gånger och magen var full med ärrbildningar och tarmarna satt på utsidan av livmodern så det blev en tarmoperation också, jävla skit!

Vid snittet var jag vaken men när dom började med tarmarna hade jag panik och blev sövd.

Lillan mår i alla fall kanonbra och vi är på BB nu hela lilla familjen, vi måste nog stanna här ett tag. Jag har tappat känseln i ena benet pga epiduralen så jag kan inte ens gå :(

• tovemaja

Heja heja! Snart så!

cutepoison skrev 2016-08-10 10:52:55 följande:

Nu är jag inlagd också, som jag har väntat men det verkar segt att bli igångsatt. De försökte sätta in en ballong men det gick inte så barnet blev lite stressad så nu måste jag vänta med att ta den där medicinen till bebisen lugnat sig. Jag var inte öppen nästan alls vilket är konstigt med tanke på att jag är 42+0 idag. Min kropp tror kanske att jag är elefant...

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)