Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-03-08 20:27:18 följande:

Nja jag har börjat med gravid jeans, men inget annat än. Men tror det börjar bli dags för tröjor snart. Måste ju ha kortärmat på jobbet och har haft linne under men börjar se lite dumt ut när jumprarna slutar under naveln längtar till sommaren när det räcker med linne eller nån klänning.

Haha, ja lite kanske ;) åh, jag med! Har tjuvkikat på fina gravidklänningar på nätet och längtar efter att få beställa lite.
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-08 22:16:03 följande:

Jag tycker bara det känns så onödigt med gravidkläder när man inte använder de så mycket så jag försöker hitta billigt på Tradera. Sist fick jag fem gravidjeans/byxor för 200 kr! Sånt gillar jag! Har också nu vunnit en auktion med två fina randiga toppar för strax över hundralappen har ni kollat efter vagn och sånt? Jag är lite petig med det eftersom jag inte vill ha en med såna där små fåniga hjul fram... Inbillar mig att det kommer bli besvärligt på vintern men en massa snö. Vill ha fyra rejäla stora hjul. Vi känner inte heller för att köpa en ny för flera tusen men finns ju många fina till bra pris på blocket.

Ja, det skadar inte att leta där! Jag hade ingen vårjacka som kommer passa längre fram, och såna kostar massor nya, men lyckades få en kombinerad vår och vinterjacka för 310 kr på tradera :)

Ja, vi beställde faktiskt en ny, fast jag var helt inställd på att köpa begagnat. Det hela ändrades när vi insåg att inte vilken vagn som helst kommer funka med tre trappor och ingen hiss. Så, vi gick och kollade på de som fanns, och emmaljunga super viking tyckte vi var klockren. Den dök dock inte upp på blocket en enda gång, så efter rul beställde vi en. Vi tänkte att eftersom vi ska ha fler barn så får vi se det som en investering :) den har mindre hjul fram än bak, men inte jättesmå som på vissa andra, så hoppas på att det ska gå bra.

Har ni funderat på någon särskild?
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-09 07:29:45 följande:

Jag tänker precis som du med inköpen. Jag har haft tur , en vän till mig hade sparat lite av sina kläder så jag fick 2 par stretch jeans och 4 överdelar. Sen hittade jag på blocket en full h&m påse för 200kr. Vagn kollar jag redan på men måste nog vänta tills skatteåterbäringen kommer, men det blir en begagnad. Hur har ni gjort med allt annars som ska inhandlas typ bilskydd, skötbord osv? Det känns som att jag är ute i väldigt god tid för vi har bara vagnen kvar förutom lite små saker som salvor, napp, blöjor osv..

Kollade lite igår efter kläder på blocket och tradera, men fanns nästan inget i min storlek just nu, så får hålla ögonen öppna! Är alldeles för dyrt att köpa allt nytt :/ grymt att du fick tag i så mycket bra!

Babyskydd vill vi ha nytt då jag hört att de inte ska användas mer än 5-7 år och många på blocket är lite äldre, men får bli en billigare variant. Skötbord behövde vi inte då vi har en bänk i badrummet, men köpte skötbädd i ullared.

Vad skönt att ha så mycket klart! :) vi har babyskyddet, bärsele, babysitter och lite småsaker kvar, så inte så farligt. Måste dock vänta in lite lön.

Förresten, har ni gravidförsäkring? Funderade på att skaffa en och undrar vilket bolag man ska satsa på.
  • Moorii

Åh, vet ni vad? Jag har inte känt några riktiga sparkar innan, dock lite dova puffar ibland. Nu när jag låg med handen på magen så kände jag en spark på utsidan! Sen flera till :D kom några lyckotårar. Äntligen, på första dagen i vecka 22 :)

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-09 13:01:43 följande:

Åhhhh!!! Så roligt!!!! :D

Jag kommer störtböla den dag jag känner sparkar utifrån och min sambo också kan känna! Än känner jag bara puffar på insidan :)

Allting går i en himlans fart här, vårt hus har blivit sålt i dagarna och de vill ha tillträde redan till månadsskiftet! Vi som står mitt i renovering också haha.

Vagn och babyskydd beställs i morgon, var och tittade igår och bestämde mig, sambon får bara gilla läget, han får ju en mugghållare till vagnen ;)

Hur mår du??

Ja, det är var verkligen så magiskt!! Får hoppas han vill sparka ikväll när mannen är hemma! :) vilken vecka är du i nu?

Oj, det var snabba ryck! Vad ska ni flytta till, ett annat hus?

Åh, vad kul! Vad blir det för vagn och babyskydd då? Haha, då borde han vara nöjd ;D

Jag mår bra! Lite foglossning och problem med tandköttet (eller egentligen med att äta pga det) och just nu är jag förkyld, men utöver det mår jag finfint :) hur mår du?
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-09 15:03:06 följande:

Jag är i 23 nu :)

Flyttat för 1 månad sen till gård, tanken var ju inte att bli av med huset sååå fort, men bara till att passa på!

Det blir en Emmaljunga Edge i färgen lounge green. Velade mellan läder och textil!

Babyskydd så blir det Klippan Dinofix.

Jag mår bra så här långt!

Störigt med tandköttet, hade problem förra vintern, tandköttet uppe och nere svullnade och inflammerade kunde bara ära flytande i flera veckor :/ hoppas ditt blir bra snart, för det är riktigt jobbigt!

Ok, då är det nog inte så länge kvar tills du känner sparkarna utanpå :)

Ojoj, ja men verkligen! Man vet ju aldrig när man blir av med det.

Låter som ett bra val! Klippan dinofix känner jag inte till, får googla :)

Uscha :/ Ja, jag slutade använda tandtråd för några dagar sen och idag har jag kunnat dricka och äta kallt utan att få ont, så får hoppas det börjar bli bättre! Lite lustigt att nånting som tandläkarna förespråkar gjorde det hela värre. Nu har det väl antagligen med graviditeten att göra att tandköttet reagerade på det, men ändå!
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-09 21:16:13 följande:

Alldeles nu fick sambon känna lillsmurfen röra sig i min mage för första ggn !!!

Vad härligt!! :D
  • Moorii
    Line9 skrev 2016-03-09 19:02:28 följande:

Jag har en gratis gravidförsäkring från Folksam och en från Trygg-Hansa som jag betalat ca 1200 kr för.

Läste och jämförde mellan de flesta bolag och jag tycker trygg Hansa var bäst. Sedan skadar det ju inte att ha flera försäkringar :)

Ja, jag har hört att deras försäkring ska vara bra, så kanske får bli den. Tack för tips! :)
  • Moorii

Alltså fy. Ikväll jobbade jag efter fyra dagar hemma (en sjukdag, resten ledigt), och någon timme in i passet så började det sträcka och göra lite ont utanpå magen. Det blev värre och värre ju längre kvällen gick, så till slut fick jag ringa 1177. De trodde inte det var farligt, men att det antagligen beror på den extra belastningen iom graviditeten. Däremot om det onda inte går över vid vila så skulle jag ringa förlossningen. Ligger hemma i sängen nu och känner smärtan fortfarande. Det gör absolut inte jätteont, känns mer som sena drag light på magen. Någon annan som känt likadant vid ansträngning? Känns ju sådär om det ska vara så varje dag jag jobbar nu :/

• Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-13 09:41:48 följande:

Inget jag känt av, men jag hoppas det känns bättre!

Tack, kändes lite bättre igår faktiskt, försökte sitta ner så mycket som möjligt under dagen, vilket är en utmaning i mitt jobb, så kanske vad det som gjorde det. Min mamma trodde det var sammandragningar jag hade, ingen höjdare om jag hade det hela kvällen :S
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)