Axelberg79 skrev 2016-03-09 07:29:45 följande:
Jag tänker precis som du med inköpen. Jag har haft tur , en vän till mig hade sparat lite av sina kläder så jag fick 2 par stretch jeans och 4 överdelar. Sen hittade jag på blocket en full h&m påse för 200kr. Vagn kollar jag redan på men måste nog vänta tills skatteåterbäringen kommer, men det blir en begagnad. Hur har ni gjort med allt annars som ska inhandlas typ bilskydd, skötbord osv? Det känns som att jag är ute i väldigt god tid för vi har bara vagnen kvar förutom lite små saker som salvor, napp, blöjor osv..
Kollade lite igår efter kläder på blocket och tradera, men fanns nästan inget i min storlek just nu, så får hålla ögonen öppna! Är alldeles för dyrt att köpa allt nytt :/ grymt att du fick tag i så mycket bra!
Babyskydd vill vi ha nytt då jag hört att de inte ska användas mer än 5-7 år och många på blocket är lite äldre, men får bli en billigare variant. Skötbord behövde vi inte då vi har en bänk i badrummet, men köpte skötbädd i ullared.
Vad skönt att ha så mycket klart! :) vi har babyskyddet, bärsele, babysitter och lite småsaker kvar, så inte så farligt. Måste dock vänta in lite lön.
Förresten, har ni gravidförsäkring? Funderade på att skaffa en och undrar vilket bolag man ska satsa på.