Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Juli 2016 (ny!)

Är det nån som har erfarenhet av märket Bozz när det gäller vagnar?

• Axelberg79

Idag köpte jag vagnen. Så nu är det bara små grejjer kvar, det känns sååååååååååå skönt att nästan allt är klart.:)

• Axelberg79

Är det bara jag som är totalt flokig ibland?? Nyss när jag låg i soffan under filten och tittade på tv så "glömde" jag bort att jag var gravid. Och jag har en gigantiska mage just nu hahahaa. Men då fick lillsmurfen för sig att sparka och leva rövare en stund och jag kom på mig själv med att tänka" javisst ja, jag har ju en bäbis i magen"!! Hahahaha Ibland är jag så virrig så jag nästan blir rädd för mig själv. V 28+5.

• Axelberg79

Var till BM idag. Jag hade gått upp ytterligare 2kg så nu är jag på 9 kg under denna graviditet. Magen var 40cm och hjärtljud på 154. Och nu under en vecka så har det varit en sånt liv i magen så det är helt otroligt. Helt underbart <3

• Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-13 13:12:15 följande:

Var SF måttet 40? Du menar inte 30? Mitt var 31 nu i veckan och ligger över kurvan så har idag gjort glukosbelastning för att utesluta diabetes, då det visat sig att lillebror där inne är lite större än "normalt". Är i vecka 29.

Hahaha kan vara så oxå.. min hjärna är inte som den brukar.. jag vet att det var 4 cm större än förra ggn iaf :)
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-13 18:51:23 följande:

Haha, ja visst är man lite virrig nu! Har du börjat samla på dig vätska? Igår hade jag så svullna fötter och vrister så jag hade problem att gå i trappen, kunde knappt vinkla upp fötterna! Det gick ner lite över natten just vid vristerna men uppe på foten var det fortfarande svullet i morse. Idag var det stödstrumpor som gällde, var helt fasansfullt igår! Annars har jag inget för övrigt i kroppen.

I morrn ska vi till Ikea och shoppa det som behövs. Har typ inte skaffat nåt än så börjar bli dags. Har svårt att fatta att vi snart har lillebror här

Jag måste nog vara tvärtom alla andra, mina fötter och händer sväller på natten så det gör jätteont att gå barfota. Måste ha balkongdörren öppen för att det ska bli svalare och då sväller jag mindre. Men på dagarna sväller jag inget alls.

Jag skulle oxå vilja ta en liten shoppingtur och köpa de sista grejjerna.Min sambo tycker jag stressar det lite och att det är låååångt tid kvar... Det är hans första barn och mitt andra :)
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-05-18 11:20:42 följande:

Ojoj, ja då är det inte lätt! Fullt upp :) jo, det är svårt att komma ihåg. Sen så måste man tänka på att ta tabletten mittemellan måltider, plus att jag inte får ta den för nära mitt levaxin, för järn kan tydligen ta bort effekten på det då. Mycket att tänka på!

Jag visste inte att järnet kan motverka Levaxinet... jag tar alltid dom tabletterna samtidigt. Jag visste att jag inte kan ta novalukol samtidigt som Levaxin. Får försöka komma ihåg järnet på morgonen ist då.
  • Axelberg79

Jaha.. Då var det ingen roligt att bada badkar nå längre.... magen sticker upp ur vattnet så den blir kall... hahahahahaha

• Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-20 08:57:54 följande:

Hahaha! Vilken vecka är du i nu? Får duscha istället

Jag är inne i v 31 nu. Men jag älskar att bada så jag får väl ösa lite vatten på magen när jag ligger där ist. Hhahaha.
  • Axelberg79

Jag har oxå ilningar från typ "puppbenet" om ni förstår vad jag menar :) och det ilar/drar rakt upp mot magen. Men jag fick berättat för mig att det är ligament en som håller livmodern på plats. Men både dom och SD börjar kännas mer nu, dom gör inte riktigt ont än men det börjar bli en obehaglig känsla.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)