Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

BF Juli 2016 (ny!)

fastfrusen skrev 2016-07-30 16:21:47 följande:

Nu händer det grejer! Trots oregelbundna värkar ringde vi in för jag stod inte ut längre o vårt helt slut, fick komma in på kontroll o var helt utplånad o öppen 4-5cm, utbrast fy fan vad skönt! Bad om eda direkt o har fått den nu, ligger o andas helt normalt under värkarna o hoppas jag kommer kunna sova lite. Bonus - pokestop precis utanför vårt förlossningar!

Hoppas det kommer igång för er snart också!!!

Åh vad skönt! Lycka till nu.
  • cutepoison
    Axelberg79 skrev 2016-07-31 08:40:08 följande:

Moorii: Håller att tummar och tår att det går bra för er idag.

Jag börjar känna mig väldigt stressad att hon inte kommer ut snart. Att det är många som ringer eller skickar meddelanden förstår jag men jag börjar bli stressad över min sambo. Jag menar absolut inte att jobb kommer före bäbisen, men nu har han varit hemma obetalt i en v och jag vet att dom inte har så mycket att göra just nu men om 2v är det fullt upp för dom och han kommer att behövas där då.Flera ggr/dag tittar han på mig och frågar "plupp??" Och varje morgon frågar han om jag haft några känningar inatt, sen kommer det en stor suck när jag svarar nej.....

Jag tycker oxå att det är jätte jobbigt att gå över men jag vet att det inte går att stressa på bäbisen heller... Till och med så att min 13årig son låg och pratade med magen igår kväll och förklarade att hon måste komma ut nu för han börjar få så långtråkigt och vill gosa med henne istället. Men det var ju mest gulligt...

Ja ja det var mitt gnällinlägg :) Men tack för att ni "lyssnar".

Usch, låter jätte jobbigt :( MIn sambo har som tur är 2 veckor semester till + sina pappadagar som han kan ta ut sen. Vi borde njuta av att ha ensamtid med varandra men det enda vi vill är ju att bebisen ska vara med oss!! 

Nu har jag inte sovit i natt igen. Har haft mensvärk hela natten och bebisen har rört sig och bökat väldigt mycket men det är absolut inget regelbundet så det går inte ens att räkna på + att jag haft så många gånger förut så jag tror inte riktigt på det denna gång. Ska åka och träffa svärföräldrarna om en stund och promenera i botaniska.... får väl se hur det går. Känner mig inte på topp. 
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-31 12:29:42 följande:

00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!

Grattis :) Krya på dig nu. Förstår att du har ont...
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-31 11:23:15 följande:

Höll på att bli hemskickad av läkare förut, hon hade missat att läkaren igår hade gett klartecken för igångsättning..kommunikation är bra ibland. Fanns inte plats för oss på förlossningspoddar där, så har nu åkt till sjukhus nummer två, väntar på att få ett rum nu. Himla flängande, men verkar ändå bli av idag!

Låter oseriöst. Exakt det som jag är rädd att möta i vården... därför jag aldrig ringer eller går dit om jag mår dåligt. Nu handlar det ju främst om ett ofött litet barn och om läkaren igår bedömde art du skulle bli igångsatt, varför var det annorlunda idag? Är ni i Mölndal nu? Hoppas det kommer igång nu.
  • cutepoison
    calabalic skrev 2016-07-31 21:44:37 följande:

Hur många är vi som är kvar nu som inte fått bebis än? Blir augustibebisar för oss men det går ju fint det också - bara det blir så tidigt i augusti som möjligt! ;)

Jag är kvar! Det går så bra med augustibebis, vill bara ha bebisen här hos mig snart men känner ingenting.
  • cutepoison

Har ni kollat fostervattensmängd? Tänkte om det var standard att göra det när man går över tiden?

• cutepoison

Okej! Tack för era svar. Jag har nämligen oroat mig ett tag för att läcka fostervatten efter att jag läst att man kunde göra det. Och sen när Moorii berättade att hon inte hade något fostervatten kvar så blev jag jätte nojig att jag gått runt utan det jätte länge.. Tänker att det borde de kolla på de som går över tiden men då är det inte någon standard att göra det utan det görs om man misstänker det av någon anledning? Hjärtljuden på bebis är bra varje gång BM lyssnar (senast i fredags) men det där med rörelser är jätte svårt tycker jag med. Jag har moderkakan i framvägg så min bebis  kändes inte förrän i v 25 och utanpå först runt v 30. Jag känner bebisen varje dag men vissa dagar är jätte lugna och andra är värsta discot där inne. Jag läste någonstans (kanske här?) att man skulle känna bebisens rörelser 10 ggr på två timmar och då blev jag orolig för det gör jag absolut inte. Eller ibland gör jag ju det och ibland inte. Min BM sa att jag skulle känna barnet varje dag och så har jag läst att om man inte känner barnet på 6 h så ska man ringa så alla säger verkligen olika. Jag ringde förlossningen igår och rådfrågade allt detta med fostervatten och hon trodde inte att jag läckte. Det skulle komma jätte mycket om jag gjorde det, så att jag blev blöt liksom så det känns väl i alla fall lite bättre nu. 1 augusti idag! :) Nu måste det börja hända någonting? 

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-08-01 04:38:05 följande:

Öppen nästan två cm och tappen hade kommit ner en bra bit, framsteg! Nu får det banne mig komma igång på allvar snart.

NU går det framåt :D Lycka till! 
  • cutepoison
    Axelberg79 skrev 2016-08-02 09:19:30 följande:
    Inatt kom hon äntligen! Min lilla Ellen..
    Grattis! :D 
  • cutepoison
    calabalic skrev 2016-08-04 10:29:55 följande:

Usch vad jobbigt att bli sjuk utöver allt det andra. Hoppas du blir frisk till fl.

Är det obligatoriskt med igångsättning 42+0 eller får man välja? Tänker att det skulle vara lättare att avgöra om man hade lite mer info om hur barnet mår där inne. Bra flöde, gott om vatten, bra ctg, gott om rörelser - då kanske man hellre väntar på att det kommer igång av sig själv.

Själv blev jag ju snittad för ett år sen så jag ska ju helst inte bli igångsatt alls och de ska vara återhållsamma med värkstimulerande dropp. Jag undrar hur de ser på det om man är överburen.

Jag tror du kan vänta ytterligare en vecka om du vill det. Förut satte de inte igång förrän 43+0, så om allt ser bra ut borde det inte vara några problem. Jag sitter och avundas alla som kommer igång. Vill också tillhöra den skaran men det känns hopplöst. Imorgon får jag iaf träffa BM igen och få veta någonting inför nästa vecka. Detta har varit de värsta 9 dagarna i mitt liv tror jag....
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)