Inlägg från: Liinaa91 |Visa alla inlägg
  • Liinaa91

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-12-14 08:57:01 följande:

Haha ja man vet aldrig! Detta är min fjärde vill nog alltid ha en bebis hemma, hehe. Men nu börjar jag sakta men säkert närma mig 40 och vill inte vara äldre än så här när jag får barn. Men om 91 är ditt födelseår så har du många år till på dig.

Ja 91 är mitt födelseår :) det är just de man saknar att ha en liten hemma. Men just nu får det vara stopp så att längtan blir större.. och samla ork.

Hur klarar ni det med 4 barn i vardagen. Just nu tycket jag livet är hektiskt med att försöka få vardagen att flyta på smidigt.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-12-15 08:25:17 följande:

Det jobbiga tycker inte jag är antalet barn, utan att en av dem är bebis! Igår skulle vi baka pepparkakor och inbillade mig att det gick att göra med en bebis hemma. Suck! Först fick jag avbryta för att mata då han kom på plötsligt att han var rysligt hungrig. Efter det tänkte jag att nu är det väl lugnt så vi kan fortsätta. Nej då. Då blir man otroligt trött istället och skriker för det. Vägrar somna dessutom. Pepparkakor blev det tillslut, även om jag inte kände att myset infann sig direkt... innan Max fanns så hade jag ju tre barn och det funkade jättebra. Oftast sköter de sig och gör det de ska.... dessutom är den största 12 år så det blir ju inte jobbigt på set sättet. Är säkert värre om man har fler små. Minsta förutom Max är 6 år så jag har ju inga småbarn direkt. Men visst finns utmaningar i vardagen, men som sagt, mest bara för att man har bebis i huset.

Va i liknande situation igår när vi skulle baka pepparkakor blev hektisk istället för mysigt för bebisen ville vara i famn. Men men .
  • Liinaa91

Lillebror är 6 månader!! Fy vad tiden går fort asså. Jätte glad för mat är han och äter i pricip allt som hamnar i munnen. Han har börjat sitta utan stöd men inte länge för han är så sprallig , vill upp och springa så vi får se om han börjar krypa snart eller om han hoppar över och börjar gå istället.

Älskar sin stora syster enormt mycket att det värmer mig om hjärtat varje gång dom kramas.

Men idag fick han sin första feber på 38.6 så vi får hoppas att det går över snabbt.

• Liinaa91

calabalic & sommarmalva; känner igen bajsandet med min son! Herre gud. Det kan gå flera dagar imellan men när han bajsar då är det bad direkt. Min man bytte honom en dag (visste inte att det kunde bli katastrof) .. för att kortfattat det hela jag fixk tvätta mattan för bajset kom genom kläderna och rakt på mattan.

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2017-01-25 22:54:33 följande:

Och sen hur man tar av en tröja utan att kladda ner håret....

Omöjligt! Rakt ner i baljan för ett bad.
  • Liinaa91

Usch tovemaja det låter inte bra! Min är också förkyld! Fast det är nog 3 gången.

Inte kul när dom är sådär täppta och inte kan dricka. Snart 7 månader, vad tiden går fort.

• Liinaa91
    cutepoison skrev 2017-02-17 15:45:54 följande:

Hej alla, 

Hur går det för er? Tiden går så himla fort! Edvin blev 6 månader i lördags och han växer så det knakar. I alla fall vikten :D Han väger 9 kg nu! Hur stora har era blivit? Längden vet jag inte då vi ska till bvc nästa vecka för 6 månaders kontroll (var tvungna att boka om) men jag skulle hoppas att han iaf är 66-67 cm nu. Han sitter nästan själv, kan fortfarande rasa så vågar inte ha honom utan stöd och han försöker krypa och blir så förbannad när det inte går. Haha. Han har inte fattat att han måste lyfta magen så han drar in knäna och sprattlar. Nu äter han mer också, gröt på morgonen (nästan en hel portion) och lunch. Lite olika hur mycket men nog får han i sig runt 1 dl + fruktpuré. Sen ammar vi resten kan man säga. Ibland ger jag något litet på kvällen. Har försökt vänja vid välling men det gillar han inte än. Hur mycket äter era? Hoppas ni har det bra allihop. 

Det går bra, livet rullar på. Lillebror är snart 8 månader och kan sitta ganska stabilt och kryper nästan. Han kommer upp på knä men vet fortarande inte riktigt hur han ska göra sen, men han släpar sig fram och puttar sig bak så han kommer dit han vill. Älskar att gå, så vi får runt med honom mycket.

Härmar gör han med. Klappade tillsammans med oss idag :)

Mat älskar han. Gröt på morgonen, amning sen mat ( på burk) amning fram till kvällsmat då får han burkmat igen eller får det vi äter (beriende på vad det är) imElla kan han få majskrokar vilket han är galen i.
  • Liinaa91
    cutepoison skrev 2017-02-19 08:58:26 följande:

Edvin sover så extremt dåligt nu! Han har alltid vaknat 1-3 gånger per natt och då har 3 gånger varit mycket och jobbigt. Nu vaknar han 1 gång i timmen, ibland mer. Han har ju också nästan alltid sovit i egen säng men det är helt omöjligt nu för då skulle jag inte få göra annat än att springa upp och hämta honom så nu sover han med mig igen men jag vaknar ju varje gång han vill ha bröstet. Han har väldigt ont i magen då han är förstoppad vilket varit fokus nu i 2 månader snart, men samtidigt så är han svullen på alla fyra hörntänder (men det har varit så typ 3 veckor så jag vet inte) och så ska det ju vara en utvecklingsfas vid 6 månader så vad det beror på vet jag inte. Hoppas att det går över snart för det är verkligen tungt att inte sova på nätterna och sen orka hela dagarna. 

Igår gjorde han riktiga försök att krypa. Han fick verkligen in knäna under magen och kom iväg en kort bit. Han kanske kryper före hans sitter :P 

Prova ge microlax? När dottern va 6 månader så va hon förstoppad konstant o då gav jag en för att de jobbigaste skulle komma ut.
  • Liinaa91

Imorgon blir lillebror 8 månader! Gud vad tiden går fort. Han är jätte duktig och kryper omkring , har en liten svans bakom mig vart jag än går :) väldigt bestämd tyvärr fick storasyster gömma sig och äta glass för han skulle ta den.

En liten tand har han med och börjat säga dada och baba :)

• Liinaa91
    Moorii skrev 2017-03-08 16:16:10 följande:

Vet inget om hur magsjuka ter sig, han slapp det tur nog, trots att både jag och pappan blev sjuka.

Måste fråga. Skrutten har ändrat beteende de senaste dagarna. Han vaknar vid halv sju, sju som vanligt, leker i närmare en timme (beroende på när han åt sist) och sen får han gröt. Efter det brukar han leka en stund till innan det är dags för förmiddagsluren. Det senaste så har han börjat panikgråta vid frukosten, sura läppen och krokodiltårar :( får ha honom i knät och mata. Igår fick jag inte i honom allt, han slutade inte gråta, utan fick gå och lägga honom och han somnade fort. Detta upprepar sig flera gånger om dagen nu. Idag sov han 40 minuter på promenaden som vanligt, så tänkte att han ville leka och så när vi kom hem. Men efter fem minuter på lekmattan så kom krokodiltårarna :( han fick mat, men det hjälpte inte. Så jag la honom, och nu har han sovit snart i 2,5 timme! Vanligtvis sover han mellan halv fyra och halv sex, och kanske 1,5 timme. Fattar ingenting! Mönstret börjar brytas, men två veckor kvar till nästa fas. Undrar om han har ont nånstans, eller om han bara är så trött och blivit känsligare. Någon som vet eller känner igen??

Bara en trött period kanske? Min sover sällan tycker jag. En gång efter frukost och sen en gång vid 15 han kan sova mellan 30 min upp till 2 timmar.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)