BF Juli 2016 (ny!)
Men jösses! Vilken dramatik det blir för folk i tråden!hoppas du får återhämtat dig ordentligt nu!
Men jösses! Vilken dramatik det blir för folk i tråden!hoppas du får återhämtat dig ordentligt nu!
Jag vet att det bara är temporärt men njuter så av att lillen sover bra på natten! Han somnar runt 21~22 och vaknar sedan för mat 4-5 ggr innan kl 07 när han gör morgon... Men det är korta uppvak och han somnar om direkt efteråt.. Guld! Storebrors sömn har strulat från dag1 så detta är helt nytt för mig!
Idag är det återkontroll på BB, ska bli spännande att se hur han växt. Vägde ju 4560, gick ner till 4225... Känns som att han ammar väldigt bra även om det kanske är lite lite på natten.
Förresten, var ju lite orolig över att föda ett stort barn. Nu är ju inte killen jättestor men ändå nästan kilot över storebrors födelsevikt. Men det var verkligen ingen skillnad i framförandet. Så det stämmer nog som en barnmorskevän sa. Att det ärvde riktigt små bebisarna som är svåra art föda (och de på en bit över 5), för de hjälper inte till på samma vis.
Lillen är nästan tillbaka på födelsevikt idag 6 dagar gammal. Väger 4404 nu :)
Min lille Noa är också stadig :) vägde 4550 vid födseln (7/8) och nu 4740... Stadig som sagt!
Känner att jag fått en sådan kanonstart denna gång, en sådan revanch från första barnet där allt kändes rätt tufft. Nu är jag närmast euforisk och känner sådan glädje över att få uppleva en positiv förlossning och första tid.
Till er som av olika anledningar fått tuff start vill jag säga att det kan bli väldigt annorlunda med ett andra barn :)
Jag har sovit hela natten!!! Max somnade igårkväll runt 23, då la jag mig också. Sen vaknade han inte förren kl 6!!!! Nog för mitt bröst nu var sprängfullt och lite överfullt... Men fy satan vad välbehövligt det var med en god natts sömn! Nu är jag redo för vaken nätter igen.
Min utmaning är att inte tappa humöret och skrika/skälla/bryskt flytta bort storebror på 1,5 när han härjar eller trotsar i närheten av lillebror. Att behålla lugnet!
Var idag ensam med barnen 3 timmar... Blir minst sagt intressant när maken börjar jobba sedan och är borta 9-10 timmar...
Ammar var som helst, känner mig helt bekväm. Var ju så nyss jag slutade amma storebror så hade liksom vanan inne. Skyler mig inte heller men det är ju inte så att man egentligen visar något, bebisens huvud täcker ju bröstet...
Ni som har flera barn, hur gör ni för att få läggningen att funka om ni är ensamma med barnen? Ge mig era bästa knep. :)
Jag har ju en som är 1 månad och en som är 15 månader. Kan inte lämna nån av dem ensam utan uppsikt om den är vaken. Den stora är för liten för tv/iPad som "barnvakt". Båda skriker om jag ägnar den andre för mycket tid = de väcker andra barnet som håller på att somna. Båda tar MINST en halvtimme, oftast snarare 1 eller kanske 2 timmar, att natta. Ingen av dem kan somna själv utan måste bli matad och buren.
Jag fattar inte hur man får ihop den ekvationen. Tar man bilen eller vagnen o åker runt tills båda har somnat? Nu är ju både jag och pappan föräldralediga så vi nattar varsitt barn i varsitt rum. Men ibland kommer man ju behöva vara ensam med båda om den andre ska iväg.