Minimeea skrev 2016-05-21 08:11:57 följande:
God morgon mammor :)
Någon mer som har jobbiga sammandragningar/förvärkar på nätterna? Inte sovit på en vecka nu :( Var inne för två veckor sedan och hade då öppnat mig inifrån och fick inte jobba mer men känns ju sådär kul att när jag sover och är som mest avslappnad så kommer det som värst :/ Har mina söner till tisdag och har det inte lugnat sig då så ska jag fråga om jag inte kan få något som lugnar magen så jag får sova för är helt slut! :(
På nätterna har jag inga men varje eftermiddag/kväll kommer de, och ofta. Kan vara typ var 5e minut. Och varje gång jag suttit still en stund och reser mig. Får resa mig jättesakta. Sover dåligt gör jag ändå pga foglossning. Vaknar hela tiden och måste vända mig, vilket är en precedur bara det. Deg riktigt knäpper till i bäckenet. Det här med att vila på dan är inte så lätt heller med tre barn.
När jag fick njursten så fick jag med mig några tabletter hem som hette typ papaperin eller nåt liknande. De skulle även kunna hjälpa lite mot sammandragningarna sa bm eftersom de hjälper muskulaturen att slappna av, är ju mot kramper. Och när jag tänker efter så är det efter jag slutat med dom som sammandragningarna blivit fler. Det slog mig nu. Kan kanske vara en tillfällighet också.