cutepoison skrev 2017-02-17 15:45:54 följande:
Hej alla,
Hur går det för er? Tiden går så himla fort! Edvin blev 6 månader i lördags och han växer så det knakar. I alla fall vikten :D Han väger 9 kg nu! Hur stora har era blivit? Längden vet jag inte då vi ska till bvc nästa vecka för 6 månaders kontroll (var tvungna att boka om) men jag skulle hoppas att han iaf är 66-67 cm nu. Han sitter nästan själv, kan fortfarande rasa så vågar inte ha honom utan stöd och han försöker krypa och blir så förbannad när det inte går. Haha. Han har inte fattat att han måste lyfta magen så han drar in knäna och sprattlar. Nu äter han mer också, gröt på morgonen (nästan en hel portion) och lunch. Lite olika hur mycket men nog får han i sig runt 1 dl + fruktpuré. Sen ammar vi resten kan man säga. Ibland ger jag något litet på kvällen. Har försökt vänja vid välling men det gillar han inte än. Hur mycket äter era? Hoppas ni har det bra allihop.
Det går bra, livet rullar på. Lillebror är snart 8 månader och kan sitta ganska stabilt och kryper nästan. Han kommer upp på knä men vet fortarande inte riktigt hur han ska göra sen, men han släpar sig fram och puttar sig bak så han kommer dit han vill. Älskar att gå, så vi får runt med honom mycket.
Härmar gör han med. Klappade tillsammans med oss idag :)
Mat älskar han. Gröt på morgonen, amning sen mat ( på burk) amning fram till kvällsmat då får han burkmat igen eller får det vi äter (beriende på vad det är) imElla kan han få majskrokar vilket han är galen i.