Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Juli 2016 (ny!)

Bara 2 arbetsdagar kvar, sen får jag gå hem och ladda upp för att lillsmurfen ska komma <3

• Axelberg79

Första dagen på graviditetspenningen. Känns så skönt att inte behöva stressa något. Det enda är att jag ska få upp min snart tonårs son ur sängen och iväg till skolan, och det kan jag säga inte är det lättaste!! Hahaha.

Vilka baby boxar har ni provat? Sämst tyckte jag babyproffsen var och hittills bäst är nog den från Kronans apotek.

• Axelberg79
    tovemaja skrev 2016-05-27 08:53:45 följande:

Får man hoppa in här även om det är lite sent? Har en liten kille i magen som är beräknad till 26/7 (min födelsedag!) och har en 15 månaders son som härjar runt hemma :)

Jobbar 7 dagar till och längtar så tills ledigheten! Dock vet jag att foglossningen kommer bli värre då.. Men har min man föräldraledig hemma med oss till 1 november så hoppas på att det ska funka ändå.

Samma datum som mig :) roligt. Jag jobbade sista dagen igår.
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-05-29 19:41:19 följande:

Idag är jag i vecka 32+4 och tidigare visste jag inte hur sd känns ens. Sen igår har jag börjat få det hela tiden gör inget speciellt heller, utan sitter bara i soffan eller så, så inget som triggar igång det direkt. Är det konstigt? Känns lite ibland med, även om det inte är mycket.

Det är livmoderns sätt att börja träna inför förlossningen, det är absolut inget farligt så länge dom inte börjar göra riktigt ont och komma i jämna intervaller.
  • Axelberg79

Jag är nu i v 32.(31+5) I morse vaknade jag och mådde så otroligt illa. Det var nästan som i början av graviditeten. Jag har hört nått om att det är ett enormt hormonpåslag just i dessa veckor, är det nån mer som varit med om det?

• Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-30 22:20:03 följande:

Jag är med i vecka 32 och kan må lite småilla men inte alls så farligt som du verkar råkat ut för. Gick det över? Hoppas du inte kommer dras med det nu. Däremot får jag sån halsbränna nu. Vissa kvällar är det så jag mår illa av den. Har funkat med samarin hittills men bm rekommenderade omeprazol så får köpa det i morgon. Hur har du det med andra krämpor nu?

Jag tvingade i mig en portion frukost och gick sen och lade mig å sov igen. Sov nästan 3 tim. Ursäkta om det blir äckligt nu men när jag vaknade var jag så oerhört bajsnödig och efter ett smärtsamt toabesök så försvann illamåendet. Vet inte om det kanske var början till förstoppning eller nått. Blev illamående i morse oxå men då var jag bara riktigt hungrig (kl 3 på morgonen) hahaha. Annars mår jag ganska bra. Lite foglossning och att när jag ligger ner så kan jag få andnöd, men det försvinner så fort jag reser mig upp lite. Lillsmurf tycker tydligen att det är skönt att ligga på mina lungor eller nått. Halsbränna har jag oxå men bara lite så oftast räcker det med bubbelvatten, för tyvärr kommer det oftast på kvällen för mig och då kan jag inte ta nått medicinskt för det pgr att jag inte får kombinera det med min andra medicin.
  • Axelberg79
    Trollsländan3 skrev 2016-05-31 09:14:59 följande:

Hej. Är de okej att jag hoppar in i tråden så här sent?

Är gravid i v 32 o beräknad till den 30 juli, men kommer bli igångsatt vid v 37+0 pga tidigare händelser.

Är sjukskriven sen en v tillbaka pga foglossning o ska till sjukgymnasten idag.

Välkommen att hoppa in :)
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-31 23:00:04 följande:

Åh, visst är det härligt att räkna ner! Jag sitter på jobbet nu och gör mitt sista pass! Går av i morgon bitti 8.30. Känns ofattbart! Tänk att få vara ledig varje dag!!!

Hihi. Så tänkte jag oxå, men nu har jag gjort 3dje dagen hemma och är redan less på att vara hemma :) hoppas det blir bättre när sonen slutar skolan, blir lite mer sällskap då.
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-06-01 07:19:24 följande:

Jaha, ojdå då blir det långa dagar för dig jag har ju en 5 åring som även gör sin sista dag på dagis idag så jag får nog att göra! Känns lite vemodigt med sista dagen på dagis... I höst är det förskoleklass som gäller...

Min son är 12år och bor varannan vecka hos sin pappa och min sambo är lastbilschaufför så han är ibland borta från måndag till fredag :) och just denna vecka är jag helt själv..
  • Axelberg79
    Namnlös2015 skrev 2016-06-06 07:16:23 följande:

Nu är vi på FÖRLOSSNINGEN!!!

04.10 i morse gick vattnet.

Rullade fort som fan av sängen och sa till sambon att det där är fan inte kiss, vattnet har gått!

Får till svar från en fortfarande sovandes sambo som flinar mot mig i sömne "va menar du, du får förklara dig" sen somnar han om haha.

Vi fick komma in till förlossningen eftersom hn ligger i säte och jag vägrar föda så.

Typiska är att vi är inbokade för vändningsförsök på onsdag :(

Som det ser ut nu så kommer de inte vända henne eftersom vattnet gått, risken finns då att navelsträngen kommer i vägen och att det då uppstår akut situation. Så det kommer bli snitt istället.

Snitt gör inte så mycket, mest orolig över att det är så varmt ute :/

Så med 31 dagar kvar så verkar det som vi får träffa vår bebis idag!

Åhhhh lyckat till. Jag hålla er alla tummar och tår jag har för att det går bra för er alla.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)