Inlägg från: calabalic |Visa alla inlägg
  • calabalic

BF Juli 2016 (ny!)

Hur länge är det tänkt att man ska blöda efter att BM retat hinnorna? Hon gjorde det igår vid 10 på fm och sen småblödde jag lite efter det och under em/kvällen men även imorse kom det lite färskt rött blod och nu blodblandad flytning mer åt det bruna hållet.

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-08-06 11:52:04 följande:

Vaknade med oregelbundna värkar idag... De tilltog i längd och styrka men nu verkar allt stannar av igen... Sååå irriterande! Nästa gång det drar på ska jag INTE bada och INTE ta alvedon! Går dansa ut denna ungen eller något. BF+11 idag

Vad irriterande att det stannar av! Inte hänt nåt mer under dagen?

Jag har haft mensvärkskänningar till och från sen bm retade hinnorna igår, tror även jag fick en teckningsblödning. Men nu tycks allt ha upphört. Känner mig sjuk och trött bara. Positivt åtminstone att nåt verkar ha börjat, men det tar nog åtminstone några dagar till innan det kommer igång på riktigt.
  • calabalic
    tovemaja skrev 2016-08-07 07:50:54 följande:

Nu är lillebror här! Blev en bjässe på 4550g och 54 cm. Allt gick rasande fort när det väl tog fart men vi mår fint. Är dock lite mörbultad och vi hamnade som tur var på special BB. Så mycket bättre här!

Stort grattis!! Oj vilken stor en, men skönt att det gick bra och att ni får vara på spec BB!
  • calabalic
    cameleon skrev 2016-08-07 12:09:55 följande:

Nu är vi inskrivna på förlosningen, har fått en sovdos och nyss vaknat. Värkarna började inatt och blev täta väldigt snabbt. Imorse var jag bara öppen en cm, tror inte hon kommer idag utan det blir nog igångsättningen imorgon kl. 08 som hjälper henne ut.

Vad konstigt att du öppnats så lite trots täta värkar. Jaja, kroppen är som den är. Hoppas bebis kommer senare idag trots allt! Kan de inte hjälpa till med lite igångsättningsmedel redan idag annars när du ändå är inskriven? Lycka till iaf, snart är det äntligen över!!
  • calabalic

Håller oxå tummen för dig cameleon!

Jag undrar vad min livmoder håller på med egentligen. BF+10 idag. Sen i fredags fm rinner det ut lite blod några ggr om dagen. Inte mycket men rosa eller rött, ibland ihop med vattnig flytning, ibland inte. Några gånger de här dagarna har jag fått vad jag antar är förvärkar (?) som känns som mensvärk och sitter i ca en minut, sen släpper. De kommer dock olika intervall, ibland en halvtimme, ibland 3h, eller som idag inte alls. Jag mår oxå ganska risigt, sjukkänsla och känner mig konstig. Blir helt slut och vimmelkantig av minsta ansträngning, skitjobbigt bara att resa sig ur soffan. Jag antar med tanke på blod och värk att livmodern håller på att mogna eller nåt, men betyder det att latensfasen är igång bara att den går extremt långsamt (4 dagar hittills)? Var det såhär för er?

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-08-08 17:39:58 följande:

Hur går det? Håller tummarna för att du får en bra förlossning.

Vi är kvar på spec BB till imorgon eftersom det inte funkar så bra med kissandet för mig. Mår annars rätt bra!

Hoppas kissandet kommer igång snart! Hur tyckte du förlossningen och sjukhusets mottagande var den här gången jämfört med förra när du inte var riktigt nöjd? Verkar de ha stressigt o mkt att göra nu?
  • calabalic
    tovemaja skrev 2016-08-08 20:22:52 följande:

Som dag och natt!! Jag var helt ensam på förlossningen i lördags natt! Hade två personer i rummet hela tiden... Samma. De hade läst om mig innan, de lyssnade och var jättebra coacher. Hann ju bara vara inne i 1 timma innan han föddes ungefär... Men det funkade så bra! BB tiden är också mycket mycket bättre men vi är ju på special BB så inte riktigt rättvis jämförelse kanske. Men de är toppen här och alla barnmorskor säger att det är en lugn och bra tid nu.

Hoppas din förlossning drar igång... Gör den det inatt kanske vi ses imorgon :)

Det låter ju jättebra! Det var ju så jag hade det när jag gjorde snitt på Vrinnevi, vi var enda planerade snittet på hela dagen och tror vi var enda som förlöstes över huvudtaget. Så det blev nästan jobbigt till slut med alla som skulle passa upp på en hela tiden. :)

Får väl försöka trycka på lite så bebis kommer inatt, bäst att passa på när det är lugnt på förlossningen ju. :)
  • calabalic

Verkar som det är på g äntligen idag på BF+11. Har haft värkar i drygt 5h nu, första timmen ca 15 min intervall och sen dess ca 4-6 min intervall, lite oregelbundet fortfarande. Har skvätt ut lite vatten oxå och en del blod. Gör rättså ont men inte outhärdligt ännu. Hoppas att det inte stannar av nu, så vi får träffa bebis idag eller imorgon!

• calabalic

Lycka till cutepoision, snart har du bebis i din famn!

Oj cameleon, det var en besvärlig förlossningsupplevelse, hoppas du repar dig snart! Skönt iaf att bebis mår bra!

För mig blev det också dramatiskt faktiskt. 24h värkarbete med diverse komplikationer som till slut ledde till urakut snitt. Jag ska berätta mer sen! Men nu har vi iaf äntligen fått våran lilla tjej! :) Och nu efteråt mår vi bra allihop!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)