Inlägg från: Liinaa91 |Visa alla inlägg
  • Liinaa91

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2017-03-09 10:31:21 följande:

Oj, nä det var inte ofta! Min lille sover iofs bara en gång mer. Hoppas på att det är övergående detta iallafall. Vanligtvis sover han en halvtimme på förmiddagen, men nu har han sovit i en timme. Nåja, så länge han inte mår dåligt i övrigt så är det nog ingen fara.

Så länge han äter som det ska ska du nog inte vara orolig. Se på allmäntillståndet annars ring till 1177
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2017-03-21 20:37:30 följande:

8 månaders kontroll idag. En 10kg tung och 73 cm lång älskling har vi nu fast nu har det dykt upp en massa eksem på armarna... jättetorr och röd är stackaren. Mjukgörande och hydrokortison är det som gäller nu..,

De va en stor kille :) hade ni hembesök? Vid vår 8 månaderskontroll kom dom hem för att tala om säkerhet.
  • Liinaa91
    tovemaja skrev 2017-03-21 21:03:59 följande:

Pust! Idag är det tungt! Vi var friska typ hela hösten och vintern ju och jag var så glad och överraskad över det. Men sista veckorna har öron och ögoninflammationer och feber avlöst varandra. Vi har just avslutat en veckas penicillinkur för storebror och igår påbörjades en för lillebror på 5 dagar. Han tål det illa och får knallröd rumpa och massa diarré. Som om det inte var nog så megakräktes Storebror rakt på köksgolvet nu ikväll. Alltså jag ooooorkar inte!!! Zzzzzz

Usch de va inte kul!! Vi har inte haft de lugnt heller stora förkylnigar har lillebror haft så jag höll på bli tokig. Han hann vara frisk i en vecka sen blev han smittad igen. Täppt näsa och hostningar lät ingen av oss sova. Hoppas det går över snarast! Våren är snart här.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2017-03-21 21:51:01 följande:

Nej inget hembesök. Tror inte de gjort det med de andra heller. Bara det när de är nyfödda. Varför kommer de hem? Vi pratade lite säkerhet o så på BVC.

Här vi bor så gör som hembesök vid 8 månader också från att prata om säkerhet och så.
  • Liinaa91
    cameleon skrev 2017-03-23 14:40:20 följande:

Det var andra grejer som var nytt för i år också, något läkarbesök bland annat + något läkarbesök som var flyttad till en annan ålder..

Ingen aning varför dom vill komma hem men jag tycker det är bra, det är nog många barn som bor i stök och kaos (nu menar jag inte vanligt stök och kaos för det har ju alla hemma ibland).

Tror jag med.
  • Liinaa91

Längtar inte heller till jobbet fy vad skönt det har varit att vara hemma. Jobbar dock inte 100 men ändå.

Vi funderar på att byta ut barnstolen men vet ej när, lillebror absolut hatar att sitta in den.

• Liinaa91
    calabalic skrev 2017-03-30 00:24:22 följande:

Så härligt det måste vara att njuta av att gå hemma som mammaledig. Jag trodde jag skulle känna så men föräldraledighet är inte min grej tydligen. Kanske för att jag trivs så väldigt bra på jobbet. Eller för att jag gillar variation. Tror det blir bättre nu under vår/försommar, missade ju den tiden förra året med sonen (pappan var hemma då).

Angående bilbarnstol har vi en Britax Max Way och en Britax Multitech. Är nöjd med båda, både sonen på 22 mån och dottern snart 8 mån sitter bra i båda.

Vad långa era bebisar är! Jag vet inte riktigt hur lång min dotter är men gissar runt 68. Hon var knappt 65 när hon var 6 mån. Hon har fortfarande 68 i kläder iaf även om det börjar bli lite tajt.

Ni som ammar, hur länge till har ni tänkt fortsätta? Sonen slutade vid 9 mån och det kändes rätt bra, men han åt väldigt bra av vanlig mat medan dottern nu fortfarande inte är särskilt förtjust i annat än välling och fruktpuré. Känns som hon behöver amningen. Men hon är så snuttig så nätterna är hopplösa.

Jag njuter så det är ej klokt! Det med amningen är lite jobbigt tycker jag. Det är mysigt vissa stunder på dagen men sedan en börda speciellt på natten (han tar ej napp). Slutade amma dottern när hon var 14 månader och nu mwd sonen har jag redan börja tänka om jag ska ge någon form av ersättning vid 1 och sluta? Så kluven. Han fyller 1 i juli och inskolas i augusti så jag måste sluta ganska snart. Lär bli tufft denna gången när jag inte har nappen som räddning.
  • Liinaa91
    cutepoison skrev 2017-03-30 05:54:36 följande:

Jag tänker amma till 1 år om han vill det. Men tänker bara amma morgon och kväll från ca 9-10 mån. Det är en plan iaf men det kan ju förändras. För någon månad sen funderade jag på att sluta amma helt eftersom jag kände mig helt slut men nu när han äter mer mat är det mer mysigt igen :) Han ammar inte så mycket för att äta längre.

Men efter denna natt som just varit får jag fundera igen hur vi ska lösa nätterna... Han brukar amma en gång sent på kvällen och en gång tidigt på morgonen men i natt har han snuttat i princip hela natten :( Inget annat tröstade. Och jag kunde inte sova så mycket...

Precis det är nätterna som oroar mig mest. För mycket snuttande. . Får nog rådgöra med BVC.
  • Liinaa91

Ja tiden flyger förbi. Min är överallt så jag måste ständigt ha koll på honom (blir en hel del olyckor för han tror att han kan allt ).

10 månader om en vecka (suck) önskar att jag kan pausa tiden och njuta.

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2017-04-27 15:35:53 följande:

Å herregud! Jag som var så stolt över min lille som börjat krypa. Nu har han fått fart ordentligt och är överallt! Och pillar på allt! Drar i alla sladdar! Trycker på alla knappar! Hade ett skyddsgaller eller vad man säger, i öppna spisen. Det välte han så det kom sot överallt! Medans jag ska ta hand om detta så hittar han sladdarna till akvariet. Jag flyttar på honom, då kryper han till tvn och drar upp volymen till Max! Hag flyttar honom för att fortsätta torka golvet, då kryper han iväg o drar ut sladden till tvn.... suck! Vet inte hur jag ska kunna dölja ALLT!? Aj aj och Nej skrattar han bara åt. Nu sover han. Äntligen! Nog för detta är mitt fjärde barn, men har aldrig varit med om en sån aktiv unge! Hur har ni andra? Hur har ni gjort med sladdar o grejer? Hur ska man lösa allt?

De är svårt då min gärna pillar och stoppar in ALLT i munnen. Men jag har lagt vardagsrums bordet mot väggen o den döljer uttag o kablar. Så ja.. jag har saker lite överallt men när dom åker bort då blir det jul för honom. Han sneglar mot mig ler o försvinner i fullfart.
  • Liinaa91

här har ingen skrivit på ett tag! lillebror är 1 år om 2 veckor.. jisses.

kryper fortfarande men vi kämpar på.

• Liinaa91

full rulle här. lillebror kryper fortfarande men kan ställa sig upp men vågar liksom inte gå. han kan gå och hålla i möbler oss eller gå i mellan oss.

äter fint, vill inte bli matad så det resulterar att maten hamnar på golvet. jag ammar fortfarande men försöker minska.. lättare sagt än gjort han är sååå beroende. kan ex inte somna om utan att snutta. vet inte vad jag ska ta mig till.

1 års kontroll imorgon :) sist vi var på kontroll låg han på stadig 10 kg.

• Liinaa91

min är 1 år och 2 månader. en busig pojke är han med mycket personlighet. börjat på förskolan och han trivs .

vad gjorde ni till era barns 1 års dag? min firades med tårta med favorit figuren Bolibompa draken.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)