calabalic skrev 2017-03-30 00:24:22 följande:
Så härligt det måste vara att njuta av att gå hemma som mammaledig. Jag trodde jag skulle känna så men föräldraledighet är inte min grej tydligen. Kanske för att jag trivs så väldigt bra på jobbet. Eller för att jag gillar variation. Tror det blir bättre nu under vår/försommar, missade ju den tiden förra året med sonen (pappan var hemma då).
Angående bilbarnstol har vi en Britax Max Way och en Britax Multitech. Är nöjd med båda, både sonen på 22 mån och dottern snart 8 mån sitter bra i båda.
Vad långa era bebisar är! Jag vet inte riktigt hur lång min dotter är men gissar runt 68. Hon var knappt 65 när hon var 6 mån. Hon har fortfarande 68 i kläder iaf även om det börjar bli lite tajt.
Ni som ammar, hur länge till har ni tänkt fortsätta? Sonen slutade vid 9 mån och det kändes rätt bra, men han åt väldigt bra av vanlig mat medan dottern nu fortfarande inte är särskilt förtjust i annat än välling och fruktpuré. Känns som hon behöver amningen. Men hon är så snuttig så nätterna är hopplösa.
Jag njuter så det är ej klokt! Det med amningen är lite jobbigt tycker jag. Det är mysigt vissa stunder på dagen men sedan en börda speciellt på natten (han tar ej napp). Slutade amma dottern när hon var 14 månader och nu mwd sonen har jag redan börja tänka om jag ska ge någon form av ersättning vid 1 och sluta? Så kluven. Han fyller 1 i juli och inskolas i augusti så jag måste sluta ganska snart. Lär bli tufft denna gången när jag inte har nappen som räddning.