• kren

sammandragningar?

Hej! Nu måste jag fråga efter råd då jag är i v.18 och har täta ihållande sammandragningar väldigt ofta under dagen. På kvällarna känner jag av dem mer, magen blir alldeles hård och putar ut och det är riktigt obehagligt då de löser av varandra.
    Jag har två barn sen tidigare och det första barnet föddes en och en halv månad för tidigt efter att jag legat inne månaderna innan för att stoppa upp det och samma visa med mitt andra barn.
    Bör jag oroa mig eller ska jag försöka slappna av?

• Svar på tråden sammandragningar?
  • Cyanea

Jag hade hört av mig till vården. Det behöver inte vara något farligt eller märkligt alls, men det är ju bra om de utesluter vissa saker innan man låter det vara helt och hållet. Så ring och be om hjälp, men oroa dig inte för mycket :) 

• kren

Tack för rådet! Var inne på gynakuten igår och fick bekräftat att allt såg bra ut! Stress gör väl att det blir värre antar jag. De misstänkte uvi så de skulle återkomma när de fått svar på odlingen

• Cyanea

Vad bra att du åkte in :) Det är så skönt att verkligen veta att det ser bra ut. Precis, stress och UVI är så vitt jag vet vanliga orsaker till sammandragningar. Jag fick inte riktigt lika tidigt som dig, men när de väl kom fick jag jättemycket, men det är visst normalt för just min graviditet. Det kanske är samma för dig, att det är normalt för just den graviditet du har nu :) 

Tack för uppdateringen! 

Svar på tråden sammandragningar?