• Ladyn

HUR byta blöja???

HUR är det möjligt att man ska kunna byta en blöja på en 13 månaders vild son? Jag vill men INTE han, han vägrar ligga still!!! Och är det bajs i blöjan så slutar det alltid med att jag nästan gråter o det är bajs Öööverallt *suck*! Hur gör ni andra med era vildingar?

Har ni vanliga blöjor eller up and go?

Snälla hjälp!

• Svar på tråden HUR byta blöja???
  • miafelix

up and go..och sonen står upp medans jag byter...

Snart kommer nästa lill kille till familjen Bf 13/4-06
  • Setta
    Ja samma här.. min son e snart 10 mån o HELVILD...
    Kör m up and go.. funkar inte annars...
    // Jessie, the mom
  • katta79

min grabb är 1 år han är också väldigt besvärlig att byta blöjor på vill ju aldrig va still!!!!vi kör up and go just nu,vill också ha lite tips!
    just nu kör jag avlednings stilen alltså ger honom lite prylar att ligga och pilla med medans det brukar faktiskt hjälpa

• CBC

Får jag passa på att fråga vidare här.. Hur tar man av en up&go dvs en byxblöja, utan att det hamnar bajs överallt?? Kan man ta upp dem på ngt sätt eller måste man dra ner dem? Har provat en gång, men tyckte inte det var smidigt att ta av. Att ta på dem var däremot super!

• cinderella26

riv upp blöjorna på sidorna..

• Veliga Mamman

Prova att ställa honom i dushen när du ska byta och han har bajsat, då kan du bara duscha av honom.

Riv bara upp up and go blöjorna i sidorna (de är lite perforerade där) sedan finns det en tejp bak på blöjan så du kan rulla ihop den innan du slänger den.

Lycka till.

• Fru J

Vår kille är också ett monster när vi ska byta. För tillfället så fungerar det om han får leka med min mobiltelefon. Visst. Ett dyrt alternativ. Men ni känner nog som jag. Det får kosta vad det vill bara blöjan blir bytt!!!

Kan också tilläggas att Emil fyller 2 i maj och det har blivit liite lugnare.

• Ladyn

Ok, det är up and go som gäller alltså! Men kruxet är ju att han inte kan gå o stå riktigt ännu, så alltså så måste jag först hålla honom ordentligt o sen byta blöjan...Det låter asjobbigt ju Hur gör man när det är bajs då, slänger ni in dom i duschen o spolar då eller?

• varfördåför

jag ahde vanliga blöjor till min.. stälde han i duchen om han bajsat eller satte han i tvättstället.. så blir det ite bajs överalt.. o seda la jag blöjan på mitt ben o satte honom på blöjan.. det gick jättebra

Svar på tråden HUR byta blöja???