• Ladyn

HUR byta blöja???

HUR är det möjligt att man ska kunna byta en blöja på en 13 månaders vild son? Jag vill men INTE han, han vägrar ligga still!!! Och är det bajs i blöjan så slutar det alltid med att jag nästan gråter o det är bajs Öööverallt *suck*! Hur gör ni andra med era vildingar?

Har ni vanliga blöjor eller up and go?

Snälla hjälp!

• Svar på tråden HUR byta blöja???
  • NK80
    Använder Up & Go, funkar itne annars.
    Bajset.. ja det finns inte så mkt att ta hand om då han bajsar på pottan men OM det har hänt så blir det att ge honom leksak eller ngt annat som distraherar honom så att det inte blir skit i hela badrummet.
    Mamma till världens underbaraste Colin
  • ebben

Japp,min 1 åring hade jag up & go på! river av i sidan,gick mycket bättre!!
    NU vid 1½ år har han vanliga blöjor igen,nu ligger han mer still.........

• emma81

jag har bytt stående sedan han lärde sig stå. han står oftast och håller sig i toaletten. Att lägga honom ner har inte funkat på länge, han vägrar. brukar distrahera med en leksak så han står sitll en liten stund i alla fall.

• JeCa

Distraherar med leksaker, sång och tvång

• Snibes

Vi använder både vanliga och up&go, vanliga när hon är trött eller lugn eller upptagen med nån leksak. Hon bajsar i pottan, så skiten slipper vi.

• HasseH

Vår tjej ligger oftast och läser i en pixibok medan vi fixar blöjan. (14 mån)

• GME

Vi duschar rumpan i badkaret när Olivia har bajsat. Det skulle aldrig gått annars när hon var i den åldern. Nu gör vi det för att det känns fräschast.

• mammamasken

Jag och min son på 9 månader har en kamp vid varje blöjbyte. Jag använder också up & go ibland, men än så länge är det också lite krångligt då han inte står stadigt. Samma gäller när kläderna (speciellt ytterkläderna) ska på. Han vänder sig om direkt och blir riktigt arg när jag vänder tillbaks han. Det har gått så långt att jag ibland drar mig för att gå ut. Det blir iallfall inga onödiga tripper ut längre.

• Joline

Använder bara Up&Go dagtid..

När Arvid har bajsat sköljs han av i duschen eller så håller jag honom o tvättar
    rumpan med skumtvättlappar i handfatet. Efter det blir han torkad o får ny blöja
    stående!!! Sen får han snällt vänta i sin säng när jag samlar ihop bajsblöjan,
    skumtvättlappar o tvättar ur handfatet lite snabbt!

• Helene m Olivia o Sigrid

Vi har aldrig haft just det problemet med bajsblöjor, vi har inte behövt byta några bajsblöjor sedan Olivia var 6 mån eftersom hon bajsar i toan. Så det är ju ett hett tips! Sätt ungen på toan!

• krio

Här hjälper det inte med några up&go!! De kan vara jättebra när blöjan ska dit men eftersom det bajsas 3-4ggr/dag gör de i det stora hela varken från eller till. Duscha funkar ibland men eftersom det är så himla kul att bada blir det då en massa skrik om hon inte får vara kvar och plaska i badkaret.... Börjar bli bra på att både torka bajs och ta på blöjor medan hon står....

• Svimpe

Känner i gen problemet, och vår son är bara 11 månader. Det har fått bli ståense blöjbyten med byxblöja. Och påklädningen är en brottningsmatch i mammas eller pappas knä.

• Mollan

Jag säger ifrån väldigt bestämt att han ska ligga stilla om han krånglar och sparkar. Oftast fungerar det när han ser att jag menar allvar och inte gullar med honom för mycket - då tror han det är en lek vi håller på med. Jag måste säga ifrån för min 40-veckors gravida mage är lite ömtålig att sparka på!

• Lot

Gråt inte - duscha av honom istället!

• Julia85

Det är så i vissa åldrar det kommer att gå över. Min var lika dan i den åldern. Gick öven på någon/några månader. Nu istället vill hon pilla i bajset på blöjja.. *Blä*

Svar på tråden HUR byta blöja???