Inlägg från: wrazxc |Visa alla inlägg
  • wrazxc

Konsekvens för treåring?

Personligen så tror jag det är bra med lite regler och belöning så som du skriver.

Hemma är det i stort sett bara min Sambo som uppfostrar vår 3åriga flicka och där curlas det hela tiden. Hon säger att det blir inte padda om hon inte äter upp maten nån gång tex men då går hon och hämtar den ändå osv.

Hon är helt bedrövligt jobbig och anaträngande. Tar all plats och är den som bestämmer totalt hemma.

Jag jobbar ganska mycket så jag har inte möjligheten och göra så mycket. Försökte lite och har även sagt till sambon men då blir hon bara sur för att jag klagar på hennes uppfostran.

Jag är ju lite omodern med det här med ungar men jag tycker man borde ha ordning på dom :/

• wrazxc
    AnnaZL skrev 2016-01-21 11:44:09 följande:

OT, men om du har ideer om hur du vill uppfostra ditt barn som du inte omsätter i praktiken då du prioriterar annat framför denna uppfostran (och allmän tid med barnet), så förstår jag att din sambo blir sur.

Du tycker uppenbarligen själv inte att det är såpass viktigt att du skulle kunna tänka dig att göra det själv. Men hon ska följa dina ideer? (som antagligen har låg verklighetsförankring då du inte själv har erfarenhet)

Ja, det är omodernt att inte vilja delta i sina barns omhändertagande och uppfostran.

Med kanske 200-230 hotelnätter per år så är det inte många dagar jag har tid att uppfostra vårt barn. Jag har försökt när jag är he a men det slutar ju bara i att vi får en sämre relation eftersom hon går till mamma och får precis som hon vill.

Vi har nog alla olika syn på hur barn bör uppfostras men tyvärr är ju aldels för många idag helt odrägliga (delvis min dotter också).
  • wrazxc

Jovisst jag har accepterat det. Men jag måste väl få tycka att hennes sätt är fel att uppfostra? Det tycker du säkert också även fast det inte är du som uppfostrar henne :).

• wrazxc
    AnnaZL skrev 2016-01-21 19:52:35 följande:

Du kan tycka vad du vill, men eftersom du struntar i uppgiften har du ingen rätt att vara missnöjd eller klaga. Det är inte lätt att uppfostra barn ensam.

Jag vet alldeles för lite om just ditt barns uppfostran för att kunna uttala mig, men generellt sett är det inte någon höjdare att sätta tomma hot i system, nej. Men att du tycker barnet är odrägligt beror antagligen mer på vad du inte gör än vad din sambo verkligen gör. Barn som beter sig "illa" mår inte riktigt bra. Hon kanske saknar sin pappa?

Nja, Vi har nog olika sätt att se på det. Absolut inte lätt att uppfostra ensam men man väljer ju vilket sätt iaf.

Jo det är klart att det i det är fallet beroe på vad jag inte gör efter som jag inte griper in.

"Barn som beter sig illa mår inte riktigt bra" Ja eller så är dom dåligt uppfostrade.

Har en syster som curlar hennes dotter och hon är också helt ohyfsad medans brorsans kids har haft det mer yppstyrt och dom är väldigt väluppfostrade.

Jag hade givetvis försökt uppfostra henne på ett bra sätt om jag haft möjlighet (och om min sambo inte hade satt sig på tvären).
Svar på tråden Konsekvens för treåring?