Min man vägrar ge mig pengar! Snälla läs hans argument!
Klart barnets pengar ska gå till barnet.
Klart ska TS ska ta studielån. Hon måste ju också bidra till fördröjningen.
Klart barnets pengar ska gå till barnet.
Klart ska TS ska ta studielån. Hon måste ju också bidra till fördröjningen.
Studiemedlet plus lån är 9900 kronor. Hur kommer det sig att du inte har råd med mat?
Fantastiskt att så många inte läser varken trådstarten eller TS inlägg ordentligt, och tror att barnet inte är gemensamt? Inte heller får folk med sig att TS redan har massa CSN-skulder?
Hon sitter i en sjukt jobbig sits, sliter som en gnu med universitetsplugg, praktik, barnomhändertagande, matlagning, städning, GRAVID. Inte ett skit mer kan förväntas av henne, det är så starkt jobbat. Hennes man däremot får fanemej ta och skärpa till sig.
Jag förstår vad du menar, och förstår att jag förmodligen inte vet mer än vad du gör, men så som jag tolkar det så låter det GOTT som TS man kan stå för det här, så lite som han tycks göra annars.
Att "alla i en familj SKA bidra till att ingen har för stor börda" tycker jag snarare bör appliceras på TS man.
När jag läser igenom TS står inget om någon överenskommelse. Mer att man utan överenskommer förväntar sig saker av varandra. TS verkar inte VILLA ta studielån.
Hade de haft en överenskommelse så hade det varit en sak (även om tycker det är helt fel att en man tar så lite ansvar över hemmet), men riktigt så verkar det inte vara.