• SatuSv

BF Oktober 2016

Hej!

Kikat in här ett par ggr men varit osäker på om jag ska skriva. Jag plussade i fredags väldigt svagt och både lör-sön, men testade idag med clearblue digitaltest och fick 1-2. Bf 30/10 om det går vägen:)

Jag har 3 barn nu och detta blir den sista (fast så sa jag om trean med...)

Har inte berättat för någon mer än två vänner och syster,skulle vara kul att prata med någon:)

??
  • SatuSv

Ver inte hur man lägger till sig på listan genom mobilen hehe, om någon kan göra det så vore det snällt????

??
  • SatuSv

( va ej meningen att bli massa frågetecken,skulle lägga till smilegubbe)

??
  • SatuSv

Linulii skrev meddelande till dig:) Vill gärna gå med i fb gruppen.

När jag kollade på kalendern på jobbet idag så kommer det kännas en evighet att ens komma till vecka 12, nu är jag bara i v 4:/ och en evighet till rul... Känner mig själv så snart kommer det grova illamåendet och kräkningarna,har varit likadant varje gång..

??
  • SatuSv

BF-lista Oktober 2016

1/10 EmelieB91, 2:a barnet

1/10 malinp88, 1:a barnet

2/10 Emma91s, 1:a barnet

3/10 höstsolen, 1:a barnet

4/10 JennyNG 1:a barnet

4/10 Ankan112 1:à barnet

5/10 IdaJ 3:e barnet

6/10 Annikasan, 2a batnet

8/10 miss september, 2:a barnet

8/10 famasling 3:e barnet

9/10 Alma88

10/10 nelpo, 1:a barnet

14/10 ett, 2:a barnet

14/10 NickiR 3:e barnet

15/10 mumsan30 3:e barnet

16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet

17/10 8airam8, 3e barnet

18/10 Vanja, 3e barnet

18/10 Lerumsmamma, 3e barnet

21/10 Nepe

26/10 Loppan84, 1a barnet

30/10 Satusv, 4e barnet

??
  • SatuSv

[quote=76345464][quote-nick]Inafinas skrev 2016-02-16 19:42:03 följande:[/quote-nick]Hej på er! Idag är jag i v 7. Med andra barnet

Bf 11 okt.

Änsålänge känner jag knappt av graviditeten.

Har lite illamående som kommer och går men inte varje dag. Och oftast på natten.

Väldigt ont i brösten har jag.

Får spykänsla när jag har ätit men har ännu bara spytt 1 gång.

Annars mår jag superbra..ja väldigt trött är jag oxå.

Hur har ni?[/

Hej!

Jag har väldigt ont i brösten, haft molvärk varje dag men inte idag. Mådde lite illa vid lunch men det gick över. Jag är ännu bara i v 4 så:)

??
  • SatuSv

Jag är nojig nu när jag läst på nätet om folk som plussat jätte tidigt och fått mf. Jag hade sista mensens första dag 25/1 och äl kom tidigt,riktigt tidigt 31/1 (mensen och äl har krånglat några månader),vi sexade 31&1, fick jätte svagt plus i fredags redan den 12 och igår tog jag digitalt som visade 1-2. Så jag har bim egentligen nån gång nästa vecka,så jag nojar jag med fast jag har ömma bröst och molvärk.

• SatuSv

Jag vet liksom inte hur jag ska räkna,borde jag då haft bim redan nu eftersom äl var så tidig? Eller ska det va 25e som förra månaden? Enligt app är jag idag i v 4, 3+1.

• SatuSv
    Loppan84 skrev 2016-02-16 21:03:26 följande:

Plussade också tidigt (mf-5, äl+9) och nu blev jag orolig :( Var har du läst det?

Dum som jag är så har jag googlat.. Men också läst positivt! Har aldrig plussat så här tidigt..
  • SatuSv

Blir knäpp, om man ska räkna typ 14dar efter äl så borde jag haft bim igår eftersom jag hade så tidigt äl? Detta går o gnager mig i huvudet.

• SatuSv
    Loppan84 skrev 2016-02-16 21:25:17 följande:

Ja bara räkna med din normala lutealfas så om den är 14 dagar så har bim varit för dig. För mig är bim imorgon, hade ingen tanke på att det skulle va en dag med mer risk än nån annan men nu känner jag mig superorolig och inbillar mig (?) att molvärken är borta och brösten mindre ömma. Har inga andra symptom egentligen mer än superemotionell men det är jag alltid vid mens oavsett... Åhh önskar jag hade några fler test hemma bara för att se att det blitt starkare...

Alltså det är inget bevisat utan jag läste bara för dom som hade råkat ut för det och tyckte det va en del. Men så ska man ju inte läsa massa sånt egentligen!
    Detta är min 7e graviditet, 3 barn,2 aborter och en mf. Inbillar mig att jag ska straffas för att ha valt bort två graviditeter,blir alltid så här nojig. Alla andra ggr har jag upptäckt graviditeten ca v 5-6, men denna gång v 2+4 vilket ska va omöjligt vad jag läst men jag fick svaga plus.
  • SatuSv
    SatuSv skrev 2016-02-16 21:42:19 följande:
    Alltså det är inget bevisat utan jag läste bara för dom som hade råkat ut för det och tyckte det va en del. Men så ska man ju inte läsa massa sånt egentligen!
    Detta är min 7e graviditet, 3 barn,2 aborter och en mf. Inbillar mig att jag ska straffas för att ha valt bort två graviditeter,blir alltid så här nojig. Alla andra ggr har jag upptäckt graviditeten ca v 5-6, men denna gång v 2+4 vilket ska va omöjligt vad jag läst men jag fick svaga plus.
    Sen har mina symtom alltid kommit med onda tuttar molvärk och illamående,sedan har jag kräkts alla graviditeter. Så nu väntar jag på att börja kräkas uuuusch. Idag har jag knappt haft molvärk men tuttarna ömmar. Men så är vi väldigt tidiga så. Vissa har inga symtom andra får värre.
    När jag va gravid sist så hajade jag inte det,va i den fasen i livet att jag börjat äta mindre motionera mer och trodde illamåendet berodde på det i flera dagar tills jag en morgon kräktes och då trillade polletten ner.
  • SatuSv

Hur mår ni?
    Jag har lite hjärtklappning (hade det i början av förra grav med),drack en kopp kaffe och åt en macka,drack ett glad juice och jag är PROPPMÄTT. Mår lite illa och har lite lite molvärk. Försöker att inte tänka så mkt på graviditeten men omöjligt,vill bara att första trimestern ska flyga förbi.

• SatuSv
    robinminson skrev 2016-02-18 12:52:21 följande:

Någon mer som har BF 23 oktober?

V. 5 (4+3) 

Och detta är min fjärde graviditet. Har 3 pojkar, en på 3år, en på snart 2år och en på 7 månader.

Hej!
    Är själv bara i v 4 men detta blir också mitt fjärde barn:) Har en dotter 9år,son 6år och yngsta sonen 3,5år. :)
  • SatuSv
    ejh97 skrev 2016-02-22 19:45:10 följande:

Får man lov att hoppa in här?
    Idag kom plusset på stickan. Ej försökt men välkomnar den lilla krabaten ändå.

Jag är 18 år gammal och detta är mitt första barn. BF 24 oktober

Grattis!:)
Svar på tråden BF Oktober 2016