Inlägg från: HelenaSaga |Visa alla inlägg
  • HelenaSaga

BF Oktober 2016

mttp skrev 2016-02-12 17:02:56 följande:

Hej alla pratsugna mammor. Angående FB gruppen så ska jag kika på varför ni inte kan söka den. Jag är ganska ny i det med skapa FB grupp. Kanske man måste bjuda in för att det ska funka hmm.. jag trodde att ma kunde bara förfrågan till gruppen men men ska se

Man kan nog välja att göra gruppen osynlig eller inte, jag är iaf gärna med! Plussade idag :)
  • HelenaSaga
    Loppan84 skrev 2016-02-14 08:41:42 följande:

Hej alla!

Hoppas jag kan va med här!

Plussade i fredags och har bf 26/10. Det blir vårt första barn. Plussade också i januari men fick mf vecka 5, är på 4+1 nu så är väligt tidigt ännu så får se hur det går men hoppas såklart innerligt att det ska gå hela vägen.

En (dum) fråga - när man säger att det är förhöjd mf-risk till vecka 12 så räknar man från första mensdagen inte äl-dagen, eller hur? Så jag har 8 veckor kvar nu när jag är i vecka 4? Eller har jag 10 veckor kvar (2 veckor sen äl och befruktning)?

Man räknar fullgångna graviditetsveckor. Så 11+6. Så "bara" 8 veckor kvar. Men med din historia borde du ju kunna få ett tidigt ultraljud och om man ser ett hjärta som slår då sänks risken drastiskt.
  • HelenaSaga
    Linulii skrev 2016-02-15 13:30:31 följande:

Hej alla! Kommer väldigt gärna med i denna tråd! Jag är gravid med mitt andra barn (har en flicka som är 1,5 år). Har en väldigt oregelbunden cykel så vet inte det exakta bf datumet ännu men gissar att det är runt 10.10. Denna andra graviditet var inte alls planerad och kom som en liten chock för mig, börjar nu smälta saken lite men är otroligt orolig hur vi skall orka med två barn eftersom vårat första barn ännu idag sover väldigt dåligt..som tur finns det ju ännu tid att förbereda sig, ifall allt går bra vill säga???? var det så att det finns någon fb grupp också? Hittade den inte?

Vi har också en dotter på 1,5 år som sover dåligt. Ändå vår vår graviditet planerad, man kan ju undre hur vi tänkte :)
  • HelenaSaga
    Linulii skrev 2016-02-15 13:50:56 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam, vi får hoppas våra barn börjar sova bättre fram tills Oktober!:) vi har nog också planerat att vi vill ha två barn men detta hände en aning tidigare än väntat, men roligare för barnen blir det med en mindre ålderskillnad, bara man själv överlever!:D när hade du beräknat?
    22a är det beräknat än så länge :) ja hoppas på magisk sömnutveckling tills dess :) angående Facebook grupp så vet jag inte hur det gick. Det startades en men den nådde maxgränsen som de satt. Vi får starta en till
  • HelenaSaga
    Linulii skrev 2016-02-15 20:28:34 följande:
    Joo skulle vara roligt med en ny grupp!:)

Har ni andra symtom redan? Jag är runt vecka 5+6 ( osäkert pga oregelbunden cykel) med 0 symtom, så börjar fundera lite att är allt månne okej..mådde illa när jag var gravid med min dotter i samma vecka...
    Vill du vara admin med mig för en ny grupp? Vi kan göra en hemlig så får alla som vill vara med skriva till oss i messenger så bjuder vi in. Jag vet inte hur många dom blev i den andra men vi kanske kan börja med att säga max 30?
  • HelenaSaga
    Linulii skrev 2016-02-15 20:55:13 följande:
    Joo jag kan också vara admin!:)
    Då måste jag ha ditt riktiga namn :) sånt man inte brukar använda här ju, men hoppas alla har omdöme här inne att inte avslöja någon ifall man vet vem det är
  • HelenaSaga

Okej nu finns det en ny grupp, skriv till mig eller Linulii på meddelanden här på familjeliv med er mailadress ni använder på Facebook så lägger vi till er. Gruppen är hemlig så ingen kan se eller söka på den

• HelenaSaga
    skruttan1988 skrev 2016-02-15 21:35:01 följande:

Usch jag vill bara få de där ultraljudet känns som en hel evighet till den 8de :'( håller på å bli knäpp pga att jag inte har några direkta symtom

Vet fasiken knappt vad jag ska ta mig till..

Tog ett cb digital idag. Å de visar 3+ så de borde ju stämma.. men är så rädd att de ska vara från missfallet :'(

Jag har inga symptom och hade inte det med dottern så tidigt heller iaf!
  • HelenaSaga

Jag skriver här igen, om man vill vara med i Facebook gruppen så vill jag eller Linulii ha eran MAILadress till Facebook. Inte era namn, för då måste vi bli vän med alla, hur trevliga ni säkert än är så kanske det ser suspekt ut om vi får 20 nya vänner på en dag :)

• HelenaSaga
    Lerumsmamma skrev 2016-02-16 07:29:15 följande:
    Vad heter du på Facebook? Så jag kan skicka min mailadress till dig? Vill gärna va med i facebook-gruppen, eller kan man mejla dig här?
    Man kan skicka privat meddelande här på familjeliv, jag vet inte exakt hur man gör men jag har fått meddelanden iaf :)
Svar på tråden BF Oktober 2016