BF Oktober 2016
Får man hoppa in? Jag plussade idag och blir då beräknad till 30/10 :)
Får man hoppa in? Jag plussade idag och blir då beräknad till 30/10 :)
Jag känner mig inte gravid för fem öre!! Har absolut inga symptom.. När börjar man känna av att det växer där inne? Var gravid för nio månader sedan men kommer inte ihåg :P
Plussade den 10/2, dagen före min födelsedag. BF 19/10 Är i vecka 6 nu. Kände ingenting alls innan, hade kanske lite ont i brösten men trodde det tillhörde den kommande mensen. Vårt första barn, och vårt fjärde försök. Jag nojjade innan som bara den och letade graviditetssymtom varje månad tills min kille sa till mig att sluta stressa och tänka på det. Jag gjorde mitt yttersta för att bara leva som vanligt och inte alls tänka BEBIS så fort vi hade sex. Då tog det sig direkt. Tillägger att jag är 34 och inte har så stor chans varje månad. Kanske 15%
Mått illa från och till varje dag, det kommer närsomhelst. Otroligt gråtmild, jätteömma bröst, blivit större. Och har lite värk i bebismagen. Så klarar jag inte av att stressa mer. Känner ett otroligt lugn i mig också, typ jättestark haha!
BF-lista Oktober 2016
1/10 EmelieB91, 2:a barnet
1/10 malinp88, 1:a barnet
2/10 Emma91s, 1:a barnet
3/10 höstsolen, 1:a barnet
4/10 JennyNG 1:a barnet
4/10 Ankan112 1:à barnet
5/10 IdaJ 3:e barnet
6/10 Annikasan, 2a batnet
8/10 miss september, 2:a barnet
8/10 famasling 3:e barnet
9/10 Alma88
10/10 nelpo, 1:a barnet
14/10 ett, 2:a barnet
14/10 NickiR 3:e barnet
15/10 mumsan30 3:e barnet
16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet
17/10 8airam8, 3e barnet
18/10 Vanja, 3e barnet
18/10 Lerumsmamma, 3e barnet
21/10 Nepe
26/10 Loppan84, 1a barnet
30/10 Satusv, 4e barnet
30-31/10 Julia79
Hej alla ![]()
Hoppas det är ok att hoppa in här?!
Har precis plussat, några dagar innan bim... Tror BF blir 30-31 okt för mig!
Så lycklig <3
Hur mår ni och finns det någon BF-lista att skriva in sig i om jag får vara med :) ;)
Någon som redan börjat tänka på namn? :)
Vi fick försöka så länge denna gång så har typ redan bestämt namn... <3
(...fast känns lite läskigt när det är så tidigt i graviditeten...)
Vart bor ni någonstans? :)
Skulle va en emoji inga frågetecken :p
Hur gamla är alla här? :)
Någon annan som redan fått en linje på magen från naveln till blygdbenet ? Vecka 4+5?
Är det någon mer än mig som känner mindre sexlust efter att ni har plussat?
Vi försökte länge och det blev ju såklart rätt "mekaniskt" ett tag för att man bara ville lyckas.
Jag har en gravidapp och i nån vecka(minns ej vilken) så kunde man läsa"nu får många kvinnor tillbaka sin sexlust", så kanske är detta normalt..med lusten?
Vi har bara haft sex en gång sedan vi plussade och jag kunde inte slappna av, tyckte det gjorde lite ont och jag spände mig hela tiden.
Tyckte också att det kändes annorlunda, kanske är det så eller pga att jag spände mig.. :/
Åhh va kul decibel 84 jag gjorde också vul 7+5 och de såg jätte bra ut men imorgon tänkte jag göra ett vul igen mår ju nästan för bra för att vara sant ska bli spännande att se den lilla igen och hoppas allt är bra iskall inväntar vi rul nästa gång ????
Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....
Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?
Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?
Godmorgon!
Går in i vecka 11 idag :) inskrivningssamtal på torsdag.
Snart dags att få berätta för familj och närmaste vännerna. Tiden går så sakta haha :)
Hoppas att ni mår bra allihopa!
Någon mer än jag som har så himla ont i svanskotan när jag sitter? Eller det känns mest när jag reser mig efter att ha suttit en stund... :(