• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Vanja

Berättade för chefen idag, äntligen! Hon blev jätteglad och grattade så mycket. Hon skulle tom försöka få till en fast tjänst under min föräldraledighet! :)

• Alvsten
    Vanja skrev 2016-05-10 16:57:22 följande:

Berättade för chefen idag, äntligen! Hon blev jätteglad och grattade så mycket. Hon skulle tom försöka få till en fast tjänst under min föräldraledighet! :)

Men så bra!! Vad roligt!
  • Ggrahnen
    Vanja skrev 2016-05-10 16:57:22 följande:

Åh vad skönt! Nåt sånt hade ju varit drömmen!! Men min chef är TF så det bli någon ny under sommar/höst..ganska lagom tills jag försvinner tänker jag. Och hon som tf kommer inte anställa någon :(

Men du, stort grattis!! Bra chef!
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-05-10 13:40:19 följande:

Usch stackare som har så kraftigt illamående :(

Jag får vara glad att jag ändå lyckas klara mig så pass bra som jag gör. Vill gärna undvika tabletter om det inte är absolut nödvändigt. Har haft åksjukeband mycket och de fungerar rätt så bra, men nu när det är så varmt blir det olidligt att ha dem på sig.

Har blivit otroligt värmekänslig sedan jag blev gravid.

JO senna värme är inte rolig, jag hoppas det blir en bra sommar för dotterns skull men jag har gärna sådär 10 grader hela sommaren för min egen skull... ska i alla fall iväg o köpa en riktigt ordentlig golvfläkt att ha i sovrummet...
  • Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-05-11 00:05:37 följande:

Åh vad skönt! Nåt sånt hade ju varit drömmen!! Men min chef är TF så det bli någon ny under sommar/höst..ganska lagom tills jag försvinner tänker jag. Och hon som tf kommer inte anställa någon :(

Men du, stort grattis!! Bra chef!

Min chef är inte heller ordinarie, bara vikarie för min mammalediga chef. Men hon hinner inte komma tillbaka innan dess. Men så fick jag höra igår att dom är väldigt goda vänner även privat så kanske inte gått så illa iaf. Har hört om många som har haft chefer som betett sig illa när nyheten kommer fram, blivit sura och sagt dumma grejer men även sämre chefer som helt plötsligt blivit jättegulliga och omhändertagande så det kan nog gå hur som helst tyvärr. Men jag hoppas att majoriteten av chefer faktiskt är bra och att det bara är så att det är dom sämre man hör om. Man borde ju inte behöva vara Rädd/nervös för att berätta om nånting så naturligt..oftast så har ju chefen barn familj alt. Kommer att skaffa så lite förståelse borde dom ju ha.
  • Dani84KR

så det häda något skrämande idag.
    sitter och dricker min kopp kaffe, när jag känner att jag har ont i ögon sedan när jag ställer mig upp känner jag stickningar i fingrarna på båda händerna och sedan i ansiktet, speciellt i munnen och tungan. som när man e bedövad hos tandläkaren.

GU så rädd jag blev nu har det mer eller mindre gått över men är det någon annan som har haft liknande eller vet vad det kan vara?
    kanske borde man ringa 1177?

• TredjeBullen

Denna huvudvärk!!!! :( Var o varannan dag får jag sprängande huvudvärk o jag e konstant trött. Fruktansvärt! Nån som plågas av samma?

• S765
    TredjeBullen skrev 2016-05-11 12:21:17 följande:

Denna huvudvärk!!!! :( Var o varannan dag får jag sprängande huvudvärk o jag e konstant trött. Fruktansvärt! Nån som plågas av samma?

Hela tiden...är inne på femte dagen med huvudvärk...blir alltid värst på kvällarna.
  • Alvsten
    TredjeBullen skrev 2016-05-11 12:21:17 följande:

Tog nyss en alvedon för huvudvärk och sov bort hela kvällen igår... Och sov ändå riktigt bra inatt. Trött beskriver inte vad jag är tillräckligt bra haha ;)
  • Vanja

Har också fått problem med huvudvärk. Så gott som varje dag om kvällarna.. :(

Svar på tråden BF Oktober 2016