• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Marimar
    Soncabaret skrev 2016-05-21 17:22:28 följande:

Ja.. vi frågade och vi såg snoppen allihopa helt enkelt. Han bräsade glatt så vi fick en bra titt.

Grattis :) okej jag förstår. På bilden syns det inte. Är du bra på att tyda vad det är för kön?kolla mina bilder
  • Anonym (Helena)
    Marimar skrev 2016-05-21 15:17:25 följande:

Kan någon via denna tråd tyda vad det är för kön? :)

Skulle gissa på pojke :)
  • Dani84KR
    Emmabo skrev 2016-05-21 11:46:26 följande:
    Har du möjlighet att ring och prata med din BM tidigare om dina tankar? 
    Vad menar du med dumma tankar? Att något är fel med barnet eller är det något annat?
    Soncabaret skrev 2016-05-21 17:27:50 följande:
    <3 Vet exakt vad du menar. Jag var också helt nipprig och nojjig och har haft svårt att sova innan RULET, tänkte många dumma tankar och led dessutom av spänningshuvudvärk troligen pga. all oro. Tror det är så för många. Partnern oroar sig föga och vi kvinnor oroar oss för båda. Tycker verkligen du ska snacka med BM eller kanske någon kompis som kan förstå din oro bättre! Kram och lycka till (och rulet ser säkert jättebra ut) 
    Ska kolla med BM hon har telefon tid varje vardag, 
    Det e känslan av att "det e för bra för att vara sant".

vi hade flera missfall under de 4 år vi försökt, varit på utredning, stog i kö för IVF och så plussade jag, var så inställd på detta kommer gå dåligt eftersom alla andra oxå gjort det. Men allt flyter på och allt ser bra ut, KUB såg bra ut, tidiga UL, hjärtljud.  Känner mig otacksam på något sätt oxå eftersom jag inte kan "tacka och ta emot" utan bara väntar på att något ska vara fel. och så sätter ångesten igång, oro på det. 

Tack för att jag fick skriva av mig <3 

• Marimar
    Anonym (Helena) skrev 2016-05-21 18:18:11 följande:

Skulle gissa på pojke :)

Okej tack för svar! :) på första bilden ser det ut som en flicka (3 streck) och på andra sa vår bm att hon TROR det är en pojke men jag tvivlar. Nedanför navelsträngen kan ju vara något annat
  • Anonym (Helena)
    Marimar skrev 2016-05-21 19:31:11 följande:

Okej tack för svar! :) på första bilden ser det ut som en flicka (3 streck) och på andra sa vår bm att hon TROR det är en pojke men jag tvivlar. Nedanför navelsträngen kan ju vara något annat

Ja det såg jag inte ens :) jag är inget proffs jag gissade bara.
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-05-21 19:03:31 följande:

Ska kolla med BM hon har telefon tid varje vardag, 

Det e känslan av att "det e för bra för att vara sant".

vi hade flera missfall under de 4 år vi försökt, varit på utredning, stog i kö för IVF och så plussade jag, var så inställd på detta kommer gå dåligt eftersom alla andra oxå gjort det. Men allt flyter på och allt ser bra ut, KUB såg bra ut, tidiga UL, hjärtljud.  Känner mig otacksam på något sätt oxå eftersom jag inte kan "tacka och ta emot" utan bara väntar på att något ska vara fel. och så sätter ångesten igång, oro på det. 

Tack för att jag fick skriva av mig <3 

Det låter inte alls konstigt att du får de tankarna om man har er historia. Prata med din BM. Det kommer gå jättebra på rul ska du se <3
  • Sbfaa

Åh blev så glad o se denna guldklimp!!!!
    Vi är beräknade 16 okt!!! :D
    Fina bilder ni hade på er bäbis

• Lilla Luna

Städat och grejat hemma. Möblerat om och haft mig. Hämtade denna bokhylla från datarummet, där den stod tom, och ställde den i klädkammaren (som jag också städat idag). Nu får bebis kläder ligga där istället för instoppade i en kartong. Det är inte mycket där än men vi har ju tid på oss att fylla upp den. :)
  • Alvsten

Åh vad roligt! Vi flyttar på lördag och längtar tills jag får gå loss i barnrummet :)

Lilla Luna skrev 2016-05-23 20:01:28 följande:

Städat och grejat hemma. Möblerat om och haft mig. Hämtade denna bokhylla från datarummet, där den stod tom, och ställde den i klädkammaren (som jag också städat idag). Nu får bebis kläder ligga där istället för instoppade i en kartong. Det är inte mycket där än men vi har ju tid på oss att fylla upp den. :)

Svar på tråden BF Oktober 2016