• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-08-20 07:17:05 följande:

Då min garderob ekar tomt och jag sen innan var i behov av lite nya kläder så tänkte jag nu börja köpa på mig lite amningsvänliga plagg. Blir väl några linnen att ha under en kofta eller så men jag skulle även vilja hitta en fin tröja och något som passar för mer uppklädda tillfällen. Tips på vart jag ska leta?

Jag tycker ju om klänningar så det har jag sett att det finns på flera olika sidor. Heter ofta gravid/amningsklänning. Kul att du vill köpa några fina plagg!

Idag ska jag och min man handla saker till ankomsten. Ska bli skönt att få lite grejer klara!

Jag har också fått världens halsbränna de senaste dagarna. Den börjar på em och håller i sig tills jag ska sova. Så drygt! Någon mer som har det? Tips?
  • Biggan74
    LisenB skrev 2016-08-20 09:02:13 följande:

Jag har också fått världens halsbränna de senaste dagarna. Den börjar på em och håller i sig tills jag ska sova. Så drygt! Någon mer som har det? Tips?

Har också hemsk halsbränna. Äta små portioner ofta istället för stora hjälper lite tycker jag.
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-08-20 09:02:13 följande:
    Jag tycker ju om klänningar så det har jag sett att det finns på flera olika sidor. Heter ofta gravid/amningsklänning. Kul att du vill köpa några fina plagg!

Idag ska jag och min man handla saker till ankomsten. Ska bli skönt att få lite grejer klara!

Omeprazol är min räddning.. Finns både receptfritt och med recept

• orzia1

Var och träffade dr och gjorde ul i fredags, fortsatt lite fostervatten men ändå inom gränsen, får fortsatt dropp hela graviditeten ut, de kommer stoppa mina värkar i a 2-3 veckor till sen är det fritt fram för henne att komma, och har hon inte kommit innan ett visst datum i slutet av sept så kommer de sätta igng mig,

Är ju inte så roligt ang fostervattnet men är nöjd med att ha ett slutdatum att se framemot, och hoppas så att hon blir ett sept barn så jag kan å tillbaka mitt gamla jag

• LisenB
    Biggan74 skrev 2016-08-20 23:19:22 följande:
    Har också hemsk halsbränna. Äta små portioner ofta istället för stora hjälper lite tycker jag.
    Tack för tips!
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-20 23:46:32 följande:
    Omeprazol är min räddning.. Finns både receptfritt och med recept

Tack för tipset! Får köpa det om det blir outhärdligt. Igår fick jag inget, jag äter nog mindre och mer sällan på helgen så det kanske är det.,
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-20 23:53:06 följande:

Var och träffade dr och gjorde ul i fredags, fortsatt lite fostervatten men ändå inom gränsen, får fortsatt dropp hela graviditeten ut, de kommer stoppa mina värkar i a 2-3 veckor till sen är det fritt fram för henne att komma, och har hon inte kommit innan ett visst datum i slutet av sept så kommer de sätta igng mig,

Är ju inte så roligt ang fostervattnet men är nöjd med att ha ett slutdatum att se framemot, och hoppas så att hon blir ett sept barn så jag kan å tillbaka mitt gamla jag

Skönt för dig att de håller koll och du får hjälp! Håller tummarna för att allt går så bra som det kan :)
  • LisenB

Igår va vi på loppis och köpte flera fina barnsaker! Vi fick också vår grannes skötbord och babysitter så nu börjar det samlas grejer här hemma :) Idag ska vi skriva lista på det vi behöver köpa och fixa :) Älskar listor :D

• LovisaC
    orzia1 skrev 2016-08-18 20:49:34 följande:

Jag tycker du bör åka in och kolla. Det är ingen rolig upplevelse att föda för tidigt utan att de har koll på en. Jag har aldrig gjort det men har mediciner mot prematura värkar och har fått kortison för hennes lungor då läget var rätt akut för ngn v sen..

Bättre o kolla o få bricanylsprutor så det stannar. Även om jag förstår till 100% att du gärna vill föda osv... Så är det trots allt bäst för barnen att bli kvar ngn vecka till. Kanske har du tur att det inte har påverkat tappen..

Som sagt bättre o kolla en gång för mkt... Och tiden för sjukhus finns nog aldrig.

Alltså, min dotter är prematurfödd pga utplånad livmodertapp och prematur vattenavgång. Hon kom dock först i 33+4 och allt har verkligen gått jättebra. Idag har hon problem med tarmfloran och är överkänslig mot typ allt jag kan komma på att laga mat med, haha. Hon är i övrigt som vilken tvåårig pratkvarn som helst, mitt lilla hjärta.

Jag var in till fl och mitt tapp var helt opåverkad. Det kändes så sjukt! I vecka 20 var tappen exakt lika gång som igår. Det är verkligen skräckblandad förtjusning; jag kommer att få uppleva en normal förlossning utan ett läkarteam som tar barnet och lämnar mig ensam, jag kommer få uppleva ett fullgånget barn och slippa sjukhus, jag kommer att få känna ett lugn snarare än panik.

Samtidigt är jag verkligen livrädd för hur mycket stryk min kropp kommer att ta. Jag kommer aldrig att hitta tillbaka till mig själv om den ärras på samma sätt som den gjorde under påverkan av fetma och extrema hudutslag i min ungdom. Det tog 15 år att komma över det.... Ögonen tåras bara jag tänker på det, det har varit en smärtsam och lång process att bli vän med kroppen.
  • Loppan84

Hej,

Någon annan som har problem med andningen? Är så otroligt svullen i ansiktet och på halsen - alltså inte vätska/snor så hjälper inte med typ koksalt. Har ju som en följd börjat snarka som en galning och r väldigt trött och sliten, mannen säger att jag också har en del andningsuppehåll på nätterna som sömnapné och det är varken bra för mig eller bebisen vad jag kan läsa. Några tips? Prövat plåster, spray (den enda de sålde till gravida utan recept iaf) och vanlig allergimedicin utan framgång.

Hjälp!

Svar på tråden BF Oktober 2016