Cyanea skrev 2016-01-21 10:13:14 följande:
Jättetråkigt, jag beklagar verkligen :(
Har tyvärr inte hört någon här i trakten som gör utredning eller behandling om BMI är för högt. Förstår vilket enormt slag under bältet det måste vara när det redan är tufft, men så vitt jag läst i forskningen så är vikten tyvärr väldigt problematisk med just graviditet. Jag antar att de inte vill "slösa" bort era eventuella behandlingar på viktrelaterade problem, jag tänker t.ex. IVF och sånt där man bara får tre försök på sig innan man får stå för kalaset själv.
Är det helt omöjligt att gå ner till viktgränsen? Jag förstår självklart att det är mycket lättare sagt än gjort, och personligen hade jag känt mig ledsen över att tvingas till det, men om det är enda chansen att få hjälp?
Hoppas att ni snart kan få hjälp och håller tummarna för att detta löser sig snart.
visst kan jag gå ner till gränsen, de går sakta men säkert, jag kör lchf, med min ibs mage och gluten intollerans! går ner, men går så otorligt sakta. jag är sån att jag vill gå ner allt på en gång pang liksom, annars tappar jag intresset, men nu tror jag att jag har viljan, inte ätit godis på snart 1 månad, har en så kallad dag i veckan vad jag får äta vad jag vill, inom mat väg (inge godis eller chips)
går sakta, vill att nått ska hända snart, har också läst att vikt problematik har en orsak till att man inte blir gravid, eller har svårare för de.
tappar snsart tålamodet till att hans dotter ska få ett syskon, och snart får jag väl leva med det känns de som. men de kommer när de kommer som min gubbe säger, bara att jag börjar bli lite less på de!! :(