• ronjamikaela

ny tjänst=ny sgi?

Hej. Jag ska vilken dag som helst få barn, och gick hem för en tid sedan från jobbet. Jag var då fast anställd på 50 %, alltså baseras min föräldrapenning på den tjänsten. Nu har jag fått en 100& tjänst som gäller fr.om 1 februari, men kommer inte börja jobba förs nästa år. Har jag rätt att ändra detta och få högre föräldrapenning? Eftersom avtalet gäller från 1 februari.. =)
  • Svar på tråden ny tjänst=ny sgi?
  • Fia 28
    ronjamikaela skrev 2016-01-21 12:15:48 följande:
    Hej. Jag ska vilken dag som helst få barn, och gick hem för en tid sedan från jobbet. Jag var då fast anställd på 50 %, alltså baseras min föräldrapenning på den tjänsten. Nu har jag fått en 100& tjänst som gäller fr.om 1 februari, men kommer inte börja jobba förs nästa år. Har jag rätt att ändra detta och få högre föräldrapenning? Eftersom avtalet gäller från 1 februari.. =)
    SGI är väl baserat på inkomsten och inte något avtal. Alltså får du ingen inkomst förrän nästa år så räknas det inte.
  • ronjamikaela

okej, tack då vet jag. Jag läser så olika nämligen så blev osäker. Med tanke på att sgin förändras om man får löneförhöjning under föräldraledigheten så kanske man även får det om man högre tjänst :) Tack för svar

Svar på tråden ny tjänst=ny sgi?