Varför haltar hon?
Min tvåring har nu haltat ganska rejält i ungefär en vecka, hon ramlar och far när hon går och det ser arbetsamt ut att ta sig fram. Men allmäntillståndet är bra, hon är sig själv och hon har varken feber eller ont. Vi tog henne till akuten häromdagen då jag för ett ögonblick trodde att hon markerat på att det gjorde ont i ryggen. Det blev akuten istället för hc för de tog mig inte alls på allvar och bad mig ringa en annan dag.
Vi fick träffa en ortoped som klämde och kände och böjde och sträckte och han hittade ingenting konstigt, inga problem med leder eller höft och benen är lika långa och så långa som de ska vara. Hon borde ha reagerat på undersökningen om hon hade ont men det gjorde hon inte.
De stack i fingret och tog crt och den var normal så ingen infektion heller.
Ortopeden gissade höftsnuva men så vitt jag kan förstå så borde hon ha ont, lite iaf när hon haltar så här kraftigt.
Vi kan inte hjälpa att vi är oroliga och vi kan heller inte komma på vad som kan ha orsakat hältan förutom att hon halkade på en leksak och gick ner i split men om det var det som gjorde det så borde hon ju ha ont! En sträckt muskel kan ju göra ont länge.
Är det någon som varit med om liknande?