• MissKS

Vi som väntar på förlossningen!!

Jag blir snart gaaalen! Har BF på söndag, den 24/1, men har förvärkar i ett par veckor nu tillsammans med andra symtom som tydligen ska vara ett tecken på att bebisen SNART ska komma ut. Men inget händer!! Vissa nätter har jag kraftiga förvärkar var tionde minut, det kan hålla på i timmar och varje gång tror vi att det är på gång, sen bara försvinner det.

Finns det fler där ute som också går (vaggar) och väntar? Kan vi peppa varandra? Jag skulle verkligen behöva råd, tips och pepp för att hålla mig och mitt humör över ytan här! Jag är benägen att tro att jag inte kommer få någon bebis alls...

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som väntar på förlossningen!!
  • Cyanea

Jag hakar gärna på :) Har BF på fredag om en vecka (29/1) och känner precis som du att det aldrig kommer att komma igång. Har haft en del förvärkar för någon vecka sedan, men inte på senare dagar. En del sammandragningar, men de gör inte det minsta ont. 

Peppa kan jag göra, men det är svårare med bra tips på saker att göra då jag själv har grymt tråkigt här hemma ;) 

Hur är läget idag? 

• haannah
    MissKS skrev 2016-01-22 00:23:27 följande:

Jag blir snart gaaalen! Har BF på söndag, den 24/1, men har förvärkar i ett par veckor nu tillsammans med andra symtom som tydligen ska vara ett tecken på att bebisen SNART ska komma ut. Men inget händer!! Vissa nätter har jag kraftiga förvärkar var tionde minut, det kan hålla på i timmar och varje gång tror vi att det är på gång, sen bara försvinner det.

Finns det fler där ute som också går (vaggar) och väntar? Kan vi peppa varandra? Jag skulle verkligen behöva råd, tips och pepp för att hålla mig och mitt humör över ytan här! Jag är benägen att tro att jag inte kommer få någon bebis alls...

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
    Ååh det här hade kunnat varit jag som skrivit!! Jag har också bf på söndag 24/1 och blir GAAAALEN snart! Haha. Känner igen mig i allt du skriver med förvärkar osv men inget händer. Har inte sett röken av någon slempropp vad jag vet iallafall, men det behöver ju tydligen inte betyda så mycket. Suck! Är SÅ frustrerad! Blir galen på familj och vänner som ska höra av sig VARJE dag för att fråga om bebisen kommit! Har lust att stänga av telefonen tills bebisen är här ;) nej usch nu är man inge rolig i humöret. Jag är gärna med o peppar och försöker hålla humöret uppe :)
  • Cyanea
    haannah skrev 2016-01-22 13:53:40 följande:
    Ååh det här hade kunnat varit jag som skrivit!! Jag har också bf på söndag 24/1 och blir GAAAALEN snart! Haha. Känner igen mig i allt du skriver med förvärkar osv men inget händer. Har inte sett röken av någon slempropp vad jag vet iallafall, men det behöver ju tydligen inte betyda så mycket. Suck! Är SÅ frustrerad! Blir galen på familj och vänner som ska höra av sig VARJE dag för att fråga om bebisen kommit! Har lust att stänga av telefonen tills bebisen är här ;) nej usch nu är man inge rolig i humöret. Jag är gärna med o peppar och försöker hålla humöret uppe :)
    Haha, ja, vad är det med folk och frågor? Man hade väl hört av sig om något hänt ;) Mina hör inte av sig så ofta, men om de mot all förmodan skulle göra det och jag är minsta sen att svara kommer ett SMS som på beställning där de frågar om vi är på förlossningen XD
  • haannah
    Cyanea skrev 2016-01-22 14:02:31 följande:
    Haha, ja, vad är det med folk och frågor? Man hade väl hört av sig om något hänt ;) Mina hör inte av sig så ofta, men om de mot all förmodan skulle göra det och jag är minsta sen att svara kommer ett SMS som på beställning där de frågar om vi är på förlossningen XD
    Haha precis, man får lite lust att svara att "jag lovar att du får veta när bebisen är här", men det är klart man förstår att de är nyfikna och längtar de med ;) hehe. Haha ja. Hur som helst så ÄR det ju dags snart, även om det kan kännas frustrerande långt kvar ;) vi får hålla humöret uppe så gott det går :)
  • Cyanea
    haannah skrev 2016-01-22 17:20:22 följande:
    Haha precis, man får lite lust att svara att "jag lovar att du får veta när bebisen är här", men det är klart man förstår att de är nyfikna och längtar de med ;) hehe. Haha ja. Hur som helst så ÄR det ju dags snart, även om det kan kännas frustrerande långt kvar ;) vi får hålla humöret uppe så gott det går :)
    Eller hur XD 

Tålamodet är verkligen slut nu. Nu får bebis gärna komma :D Men jag tippar på att min blir sen... 

Vad pysslar du med på dagarna för att få tiden att gå? :) 
  • haannah
    Cyanea skrev 2016-01-22 18:49:27 följande:
    Eller hur XD 

Tålamodet är verkligen slut nu. Nu får bebis gärna komma :D Men jag tippar på att min blir sen... 

Vad pysslar du med på dagarna för att få tiden att gå? :) 
    Ja man börjar ju räkna med att gå över nu! Suck.. Haha.

Jadu, försöker fixa o plocka så mycket jag orkar hemma, försöker komma ut en sväng varje dag iallafall, hälsar på folk osv, allt för att få tiden att gå men det går seeegt :) vad gör du? Några tips kanske? Haha.
  • Cyanea
    haannah skrev 2016-01-22 20:27:22 följande:
    Ja man börjar ju räkna med att gå över nu! Suck.. Haha.

Jadu, försöker fixa o plocka så mycket jag orkar hemma, försöker komma ut en sväng varje dag iallafall, hälsar på folk osv, allt för att få tiden att gå men det går seeegt :) vad gör du? Några tips kanske? Haha.
    Bra att förbereda hemma. Det är säkert underbart när man kommer hem med sin lilla skatt :) 

Jag gör inte mycket alls... Promenerar varje dag. Stickar lite på diverse projekt. Ska väl laga lite mat till frysen nu i veckan som kommer. Jag har träffat en del folk också men nu orkar jag inte det mer. Sen sover jag så himla dåligt på nätterna så jag brukar vila rätt mycket på dagarna. Men ja - fyyy vad segt tiden går :P 
  • haannah
    Cyanea skrev 2016-01-22 20:42:04 följande:
    Bra att förbereda hemma. Det är säkert underbart när man kommer hem med sin lilla skatt :) 

Jag gör inte mycket alls... Promenerar varje dag. Stickar lite på diverse projekt. Ska väl laga lite mat till frysen nu i veckan som kommer. Jag har träffat en del folk också men nu orkar jag inte det mer. Sen sover jag så himla dåligt på nätterna så jag brukar vila rätt mycket på dagarna. Men ja - fyyy vad segt tiden går :P 
    Åh sticka önskar jag att jag hade lagt lite tid på, man kan ju göra så mycket fint/roligt :) ja det där med att laga mat vore nog smart, kanske får roa mig med det jag också ;) haha. Förstår precis vad du menar med att inte orka träffa folk, känner lite lika! Och ja, mycket vila blir det helt klart :) det behövs verkligen som nätterna är nu, och man får väl passa på ;)

Mår du bra i övrigt, ja förutom att det är skittrist att gå o vänta, hehe? :)
  • Cyanea
    haannah skrev 2016-01-22 22:18:36 följande:
    Åh sticka önskar jag att jag hade lagt lite tid på, man kan ju göra så mycket fint/roligt :) ja det där med att laga mat vore nog smart, kanske får roa mig med det jag också ;) haha. Förstår precis vad du menar med att inte orka träffa folk, känner lite lika! Och ja, mycket vila blir det helt klart :) det behövs verkligen som nätterna är nu, och man får väl passa på ;)

Mår du bra i övrigt, ja förutom att det är skittrist att gå o vänta, hehe? :)
    Det är GRYMT tillfredsställande när stickningen blir allt mer färdig :D Då känns det som att man faktiskt får något gjort ;) Och bebissaker går relativt snabbt att göra eftersom de är så små. 

Det är faktiskt skönt att höra att jag inte är den enda som har lite svårt för folk nu. Jag känner mig jättegnällig och som en eremit, men det är svårt att tvinga sig ändå ;) 

Jag mår egentligen strålande. Tung som sjutton, trött som ett as, en del mildare förvärkar så inget att klaga över. Men det äter ändå på mig att inte kunna göra så mycket som jag brukar och att känna mig begränsad av kroppen. Det är säkert tröttheten som är värsta boven i dramat, men så tänker man ju inte ;) Du då? Hur mår du?
  • Anonym (galningen)

Jag håller inte på att bli galen jag tror jag har blivit det haha. Hade bf 13/1, vilket betyder har gått över 11 dagar (!!!!!) varje dag hoppas jag att jag får värkar eller att det händer något iaf. Men absolut ingenting, förutom hemsk foglossning, magvärk och gaser... har fått tid för igångsättning men det är 4 dagar kvar tills dess.
    Kan ibland bara ligga i sängen i flera timmar o glo upp mot taket för jag har blivit galen haha man orkar ju inte heller göra något annat för det gör ont att gå, sitta, ligga och allt!!! 

Svar på tråden Vi som väntar på förlossningen!!