evelinac skrev 2016-02-13 00:52:27 följande:
Självklart gör jag ju det här för att må bättre och få bättre hälsa men som du säger splittetglitter så är det mest dom andra sakerna man tänker på och det är även dom andra sakerna som ger mig mest motivation till att fortsätta med det här :) Jag är väldigt dålig på att göra saker för min egen skull tyvärr..
Kanske är det så att man mer tänker på hälsan om man redan mår dåligt än om man är frisk och mår bra? Då kanske det är mer fåfänga istället? Jag känner främst att jag vill gå ner några kilon för min hälsa men lite fåfäng är jag ju också.
Jag har gått på levaxin för låg ämnesomsättning och det i sin tur har förvärrat ett annat problem jag har med hälsan, svettkörtelinflammation som blivit värre.
På eget bevåg så slutade jag med Levaxinet och mina besvär med svettkörtelinflammationen blev i princip genast bättre, det är en uppsvullnad under armhålan. Så nu vågar jag ha bh:ar på mig igen utan att det gör ont.
Ja, så för att slippa medicinen och min svettkörtelinflammation så måste jag öka min ämnesomsättning naturligt och motion och viktnedgång har blivit mitt sätt att lyckas med det.
Motion ökar ju ämnesomsättningen och vikten påverkar ju också. Om någon månad ska jag kolla mina värden och se om de ligger inom det normala eller ej. Så uppdaterar er då om det fungerade.