imnotstupidhehe skrev 2016-01-22 11:28:10 följande:
Ts du ska äta färre! Alltså 1887 kcal - 500 = 1300 något. Du kommer gå ner i vikt då:) jag ligger på 1200 just nu och det är tredje dagen så vi får se hur det går. Kom ihåg räkna, väg och fuska inte för det är så lätt att äta mycket mer än vad man tror. Jag har slutat "smaka" maten etc för jag kunde smaka lite här och där och det bli ju mycket i längden. Lycka till!
Nä, Du hade haft rätt om TS varit sängliggande. Jag skulle inte rekommendera att äta så lite som 1200. Om du inte är en liggande 70-åring eller så överviktig att du ligger på en speciell klinik. Risken är att man blir hungrig och det blir jojobantning senare när man äntligen får äta igen. Dessutom minskar sannolikt NEAT, som kan vara ett par 100 kcal/dag. NEAT är små rörelser man gör som förbrukar energi utan att man tänker på det använder som tex använda händerna när man pratar, vifta på en fot, hur man rör sig när man lagar mat/klär på sig. Att dessutom äta så man känner sig pigg på träningen gör att man tar i mer och viljan att träna ökar. TS tränar ju vilket är jättebra. Med så lite mat ökar också risken att man inte får i sig tillräckligt med vitaminer, mineraler och annat som man behöver. Även om man tar piller så behövs antioxidanter för att man ska hålla sig frisk.
TS: Du bör gå ned i vikt på det, alla kroppar är olika så det kan variera. Prova och se om det fungerar för dig. Händer inget på 2 veckor sänk till 1700 eller öka på träningen. Det viktigaste är inte att gå ned snabbt utan ha en kost man kan hålla lång tid.