Svenskt vatten gör min hud torr.
Jag har haft torr hud, speciellt i ansiktet och på över armarna, så länge jag kan minnas. Jag har testat många hud produkter, bland annat från apoteket, har testat mjukgörande duschtvål och lotion efter. Har testat att bara tvätta med vatten och ingen tvål på de torraste ställena. Har också testat med baby olja.
Ingenting verkar fungera. Tills jag bodde utomlands i nästan ett halvår. En månad efter att jag åkt dit började den torra huden liksom försvinna och då gjorde jag inget annorlunda. Tvättade med samma produkter osv. Min tanke är att det hade något med vattnet att göra då dom renar vattnet på ett annat sätt där Eller så har det något med klimatet att göra. Men det är inte så troligt eftersom det inte är märkbart annorlunda. (Det har inget med årstider att göra. Är exakt lika torr på vintern som sommaren)
Så fort jag kom tillbaka till sverige igen, blev huden torr.
Är det någon som vet vad detta kan bero på, om min tanke kanske stämmer, Eller om ni har någon annan tanke?
Och är det någon som möjligtvis har något tips på vad jag kan göra? Det är väldigt irriterande med torr hud eftersom det kliar som bara den, men jag vet att det inte är eksem iallafall.