• Aniiee

Dagens!

Hej hej alla!

Jag tänkte att jag skapar en tråd där alla som vill kan bjuda på dagens vadsomhelt. Ris eller ros eller skatt eller lästips eller gräl eller kap eller groda eller vad man vill. Högt och lågt, allvarligt eller skämtsamt. Ös på bara! (Lade tråden här, utifall någon vill vara anonym.)

Jag börjar:
    Dagens glädjeämne: Fick postavi om att jag har paket på posten!
    Dagens irritationsmoment: Visste inte om [ovan] innan posten stängt

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Svar på tråden Dagens!
  • lövet2

Dagens glädjeämne är att min far mår rätt bra efter sin operation. Han är gammal och skröplig, så det var inte så självklart det här.

Dagens jubel är att temperaturen steg från gårdagens -34 till de -18 vi har i skrivande stund.

Dagens besvikelse är att jag är för trött för att se Game of Thrones.

• Aniiee
    lövet2 skrev 2016-01-22 22:37:54 följande:

Dagens glädjeämne är att min far mår rätt bra efter sin operation. Han är gammal och skröplig, så det var inte så självklart det här.

Dagens jubel är att temperaturen steg från gårdagens -34 till de -18 vi har i skrivande stund.

Dagens besvikelse är att jag är för trött för att se Game of Thrones.

Vad bra att guben i alla fall mår hyfsat! 

Minus 34? Bor du på sydpolen? =P

Äh, du har fortfarande 3 månader på dig att leka Catch-up med GoT. Det är lugnt =P
  • Pentra
    hhhaa skrev 2016-01-22 22:49:39 följande:
    Dagens var när jag listade ut att Anniees riktiga identitet! En medelåldersman med liten penis, och mycket kroppsbehåring. 

...och där kvalificerade du just in dig till "dagens irritationsmoment"...
  • 10oktober

Dagens jag-är-en-svag-människa: att tvingas beställa in yoghurt på den indiska restaurangen i London för att överhuvudtaget få i mig den starka maten och behöva bekänna färg när kyparen frågade: "Was it too hot?" Som om han inte såg det på mina tårar ögon och högröda kinder... ;)

• Aniiee
    10oktober skrev 2016-01-22 23:33:10 följande:

Dagens jag-är-en-svag-människa: att tvingas beställa in yoghurt på den indiska restaurangen i London för att överhuvudtaget få i mig den starka maten och behöva bekänna färg när kyparen frågade: "Was it too hot?" Som om han inte såg det på mina tårar ögon och högröda kinder... ;)

Haha, whoops =P Men det är ju jättelurigt, det där. Samma rätt med samma "hetta"-markering kan ju vara väldigt olika hett på olika ställen.
  • 10oktober
    Aniiee skrev 2016-01-23 00:00:59 följande:

Haha, whoops =P Men det är ju jättelurigt, det där. Samma rätt med samma "hetta"-markering kan ju vara väldigt olika hett på olika ställen.

Detta var dessutom en rätt som inte hade någon hetta-markering alls, så jag tänkte att den skulle vara lagom. Vill inte veta hur "hot/very hot"-rätterna är... ;)
  • Aniiee

Dagens glädjeämne: Var på affären (bara helt vanliga lilla mataffären i närheten) och hittade.... MOCHI-BOLLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag trodde jag skulle dö av lycka! Tyvärr var de ju apdyra, men vad fan....

Svar på tråden Dagens!