Inlägg från: Anonym (gul) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gul)

Fel färg hos frisören!!!

Anonym (Nej) skrev 2016-01-23 14:52:18 följande:
    då är du väl ännu en av de som bara gått till billiga frisörer. 
    Nej det går inte att få bort röda pigment med silvershampo oavsett hårtyp. 
    Det är ren fakta. orange dämpas med BLÅA pigment. Rött dämpas med gröna pigment och Silvershampo är LILA pigment och dämpar GULT.
    Att uttala sig att ALLA brunetter ser onaturliga ut i blont hår är också okunnigt och inskränkt. Det handlar om vad man har för nyanser och vad för nyans av blond man väljer. Naturligt Blonda kan också se fejk ut i en fejk blond färg. 
    Coolt! Men är det inte svårt att skilja på gult, orange och rött i ett hår, för att därmed veta vad man ska använda för att dämpa det? Hår har ju ofta många färger i sig, och är inte så kulörstarkt. Både gula, orangea och röda inslag i hår är ju varma.

Själv har jag "mellanbrunt" hår i en ganska varm ton, och när jag prövade att bleka slingor med kamomillspray (för evigheter sen!) blev det gult. Jag tänkte inte på det själv, men det syns på foton från den tiden. Hade det gula då dämpats om jag hade använt silvershampo?
  • Anonym (gul)
    Anonym (Saga) skrev 2016-01-24 19:56:20 följande:

Hej, det är många kunniga här så tänkte låna tråden o fråga. Hela mitt liv har jag velat ha en mörkblond, kall hårfärg. Jag har haft allt från gult till rött hår, men för 5 år sedan färgade jag tillbaka mitt hår till brunt. Nu har jag superlångt, friskt hår i en brun nyans. Har tonat det i höstas bara i en lite mörkare färg. Min dröm är fortfarande att ha ett mörkblont hår, och förra sommaren gick jag till en frisör som skulle fixa min drömfärg. Jag betalade så otroligt mycket pengar (två studiebidrag) men fick några knappt synliga onaturliga slingor istället. Snart går mig toning ut och då vill jag försöka få min drömfärg igen. Mitt hår är naturligt ljusbrunt men rött pigment i. När det är solblekt ser det orange ut i vissa ljus vilket jag hatar. Det här är hårfärgen jag vill ha på ett ungefär, något proffs här som kan hjälpa mig? Vad ska jag göra?

OT, det är visst Amanda Seyfried på bilden? Hade ingen aning om att hon hade en sån näsa. Så himla vacker, hoppas hon aldrig får för sig att ändra sin näsa till hollywoodidealet!
Svar på tråden Fel färg hos frisören!!!