• Libra1

IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!

Hej!
    Nu är vi äntligen igång igen med ett nytt försök. Det blir vårt 6:e försök.

Är det fler som fortfarande är ofrivilligt barnlösa och som gjort några försök som vill följas åt?

Jag började med sprutor den 21 jan. Menopur 300 IE efter att ha varit nedreglerad sen mars-15 pga Endometrios.

Lycka till!!! :)

www.minbebis.com/blogg/libra/

• Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!
  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-02-09 22:47:09 följande:

Idag har jag varit på kliniken. Är lite överstimulerad så måste vara hemma och ta det lugnt. Fick även börja med Fragminsprutor idag som jag måste ta varje dag. Blir lätt andfådd och har fortfarande ont i buken.

Idag är mina embryon 1 vecka gamla. Hoppas de mår bra! :)

Åh vad spännande, en vecka gamla.. Det närmar sig.. Jag är redan helt tokless på ruvandet, vill spola fram ett par veckor. Ta hand om dig!
  • Libra1
    CvL2015 skrev 2016-02-10 19:29:24 följande:
    Åh vad spännande, en vecka gamla.. Det närmar sig.. Jag är redan helt tokless på ruvandet, vill spola fram ett par veckor. Ta hand om dig!
    Jag tycker det är lite mysigt. Försöker vara glad tills motsatsen bevisats. Men det ska den inte. :)
  • MadArp

[quote=76325042][quote-nick]Libra1 skrev 2016-02-10 19:54:26 följande:[/quote-nick]

Jag tycker det är lite mysigt. Försöker vara glad tills motsatsen bevisats. Men det ska den inte. :)

[/

Åh vilken fin inställning, jag borde anamma den!!

• CvL2015
    Libra1 skrev 2016-02-10 19:54:26 följande:

Hellre ta ut segern i förskott. Det värsta som kan hända är att man varit lycklig " i onödan"
  • MadArp

Igår äggplock, fick ut 11 st, såå jag är hel nöjd, återföring i morgon eller på måndag.. Var helt deckad igår, sov hela dagen, idag något bättre men så trött.
    Det var ett jobbigt äggplock denna gång då blåsorna satt "högt upp" så har nu ont under revbenen, helt nytt för mig!!!

• Libra1
    CvL2015 skrev 2016-02-10 22:17:59 följande:
    Hellre ta ut segern i förskott. Det värsta som kan hända är att man varit lycklig " i onödan"
    Ja det brukar jag tänka på!!! :)
  • Libra1
    MadArp skrev 2016-02-11 16:35:30 följande:

Igår äggplock, fick ut 11 st, såå jag är hel nöjd, återföring i morgon eller på måndag.. Var helt deckad igår, sov hela dagen, idag något bättre men så trött.
    Det var ett jobbigt äggplock denna gång då blåsorna satt "högt upp" så har nu ont under revbenen, helt nytt för mig!!!

Grattis!!! :)
  • Libra1

Idag har jag varit på kliniken och blivit tappad på lite vätska i buken. Huuuu! Men det gick bra. Var så andfådd. Läskigt! Nu får jag jätteont när jag ska kissa och det kommer en massa blod. Minns att jag hade det så efter mitt första äggplock också. Någon som varit med om det? De går in samma håll nämligen.

• malre
    Libra1 skrev 2016-02-11 19:51:20 följande:

Idag har jag varit på kliniken och blivit tappad på lite vätska i buken. Huuuu! Men det gick bra. Var så andfådd. Läskigt! Nu får jag jätteont när jag ska kissa och det kommer en massa blod. Minns att jag hade det så efter mitt första äggplock också. Någon som varit med om det? De går in samma håll nämligen.

Låter jobbigt! Dy ruvar väl nu? Påverkas embryot om man är överstimulerad?Hoppas du kryar på dig snart!
  • Zoe A

Hoppar in här. Gjorde vårt andra försök förra veckan med 5 dagars blastocyst. Hoppas, hoppas! Men börjar känna av mensvärk nu så jag är lite orolig.

Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!