• Libra1

IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!

malre skrev 2016-02-03 08:30:49 följande:

Hej tjejer.

En fråga till er som gjort några försök. Vet ni om de som är ofriviligt barnlösa har svårare att bli gravida genom IVF också? Att det beror på något fel som de inte hittar.

Vi har gjort ett misslyckat försök, ska göra en FET i februari. Jag fasar så att det aldrig kommer gå för oss då de inte hittade något fel på nån av oss. Hade önskat att det under utredningen visade sig vara nåt fel på oss, hur konstigt det än låter. Då hade de ju "haft något att fixa".... 

Håller tummarna för alla er!

Det är svårt att säga. Men ibland kan det ta några försök med IVF innan man lyckas precis som att man behöver några försök för att lyckas på naturlig väg. Första gången ses oftast som en provrunda där de testar hur just din kropp svarar på hormonerna. Så ge inte upp ännu även om det känns tungt.

Lycka till!!!
  • Libra1

7 stycken befruktade där 10 var mogna. Det var ett bra resultat. Heja heja!!! ET på fredag. :)

• Libra1
    CvL2015 skrev 2016-02-03 16:36:17 följande:
    Jättebra!

Jag är lite sliten efter äggplocket. Kändes mer denna gång så de fick proppa i mig massa mediciner. Fick ut 15 ägg , hoppas på många befruktade imorgon!
    Grattis! Jag hade också mer ont och har fortfarande. Hoppas det släpper snart.
  • Libra1
    MadArp skrev 2016-02-04 07:13:47 följande:

Ska på första ul och se om det växer några äggblåsor, vilket jag känner att det göt, dessutom höjde dom min menopur dos rejält denna gång.... Hoppas även kunna få svar på en del frågor!!!!!!

Hoppas det går bra!!! :)
  • Libra1
    hoppas 2014 skrev 2016-02-04 12:38:20 följande:

Hej. Är på rd 10 efter FET m 2 blastocyster... td på söndag.. Så jobbigt. Drar som i livmodertappen som de brukar innan mens :'( försöker tänka att de kanske inte är samma... el att de är medicinerna som orsakar allt.

Ett stort lycka till på söndag!!!
  • Libra1
    CvL2015 skrev 2016-02-04 16:24:35 följande:

Åh jag är så glad idag. 9 st befruktade ägg!!!

Nu håller jag tummar och tår för att de ska dela sig fint och i bra takt.

Förra gången blev ingen insättning trots 6 fina befruktade ägg pga att embryona utvecklades för långsamt. Så är orolig att samma sak ska hända igen och att det ska vara något fel på mina ägg som de inte hittat förut.

Men just idag tänker jag vara glad och försöka ignorera orosmolnet!

Grattis! Det låter ju bra! Blir det ET på dag 2 då? Våra är också lite långsamma och slutar dela sig ibland. Men nu vet jag inte hur de här mår. Det återstår att se imorgon. Nervöst!!!
  • Libra1
    CvL2015 skrev 2016-02-04 17:30:40 följande:
    Nej de vill testa att långtidsodla igen, så ET på måndag. Dock skulle de ringa imorgon om nåt såg konstigt ut..

Spännande med ET imorgon! Det blir 3 dagars då väl. Hoppas du får en/två höjdare tillbaka!
    Ok! Så de vågar det. Jag vill helst ha 2 eller 3-dagars. Vågar inte långtidsodling. Så nu blir det 3-dagars. :)
  • Libra1
    MadArp skrev 2016-02-04 20:00:36 följande:
    Gick bra ca 10 st dock växer de lite ojämnt, ska dit på måndag igen och se hur det artat sig!!!! Hoppas de växer till sig så det ser bättre ut på måndag!!!

Grattis till alla dina befruktade!!!

Nu håller vi alla tummarna för varandra

Libra lycka till imorgon!!!!
    Hoppas de växer till sig mer jämnt. :)
  • Libra1
    Jennie skrev 2016-02-05 08:50:28 följande:

Jag hade min testdag igår och plussade. Sen på kvällen, när jag var på toaletten, så såg jag lite, lite blod på pappret. Det gjorde mig så rädd att jag knappt har sovit något i natt och jag har sprungit på toaletten stup i kvarten för att kolla. Hade en liten, liten droppe blod imorse igen på pappret.

Mitt förra försök slutade i missfall och jag går och oroar mig hela tiden. Jag kan omöjligt slappna av eller ens våga glädjas åt mitt plus.

Hoppas det inte är någon fara. Det är väldigt vanligt med småblödningar. Men förstår din oro. :-/
  • Libra1
    Linnsan skrev 2016-02-05 10:26:53 följande:
    hoppas hoppas det inte betyder ngt dåligt. har testdag inorrnbitti och är så nervös.

kram
    Lycka till!!!
Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!