Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag hoppar in här efter att plussat idag
Fortsätter ni tempa efter plusset också?
Jag hoppar in här efter att plussat idag
Fortsätter ni tempa efter plusset också?
Stort grattis!!!! Wooho!!
Nej jqg slutade testa direkt efter, skapar bara en massa oro annars om den svajar upp och ner, vilket den kan göra utan att någonting är märkligt. :)
Nej men Gud va roligt!!! Stort grattis :)
Hur länge har ni försökt?
Ja jag gjorde det några dagar för jag va nojig men rekommenderar att sluta - det kan inte första nått gott med sig bara skapa onödig oro om tempen dippar lite (vilket den kan göra av helt andra orsaker) men inte ge någon användbar information. Så njut av att du är gravid och lägg undan termometern :)
Grattis och välkommen! Tror vi alla här inne kommit fram till att det är lika bra att sluta tempa direkt. Skapar bara oro och bevisar ingenting :) Kom ihåg att det är mycket vanligare att allt går bra än att det går dåligt :)Ja jättemycket! Mest om dig faktiskt ;) Så kom dit nu :P haha, nej inte mer än här egentligen. Men jag tycker fb är lättare att skriva på än FLså jag förespråkat ju att man masar sig över dit. Kanske kan du skapa ett privat/hemligt konto bara för tråden, om du inte vill använda fb fullt ut?
En fråga som sträcker sig åt er som redan tagit sig igenom den första fasen med hemlighetsmakeriet.
Midsommar närmar ju sig, och jag kommer inte kunna att bara avstå alkoholen då alla kommer fråga ut mig direkt och jag är säääämst på att va tyst men vi vill inte att det ska komma ut ännu ju då det är så tidigt. Är bara i v 5.
Har ni något tips för vad man kan göra? Tänkte ta med mig vinflaskor med skruvkork som jag fyllt med alkoholfritt vin istället. Men någon annan som har något bra tips för hur man ska kunna låtsas dricka alkohol och utan att det blir avslöjande!?
Om det är hemma hos nån så låter ju det smart. Jag var på några middagar och jobbgrejer och bara hade vinglas som jag aldrig drack ur vid middagen och efter middagen gick jag runt och höll i en (samma) öl hela kvällen eller så hade jag en Sprite och bad bartendern göra den så det såg ut som gin & tonic. Bättre att bara låtsas som man dricker än att hitta på en ursäkt, folk är så självupptagna ändå så de märker inget om man inte säger nått. Var värre med ciggen för mig, eftersom jag alltid feströkt reagerade mina närmre vänner. Var på ett bröllop och tror alla mina kompisar fattade när jag inte ville ta ett bloss ;)
Jag har börjat svullna lite. Värst är det i lår- och underlivsområdet när jag sitter stilla mycket. Därför har jag börjat göra knäböj när jag inte har möjlighet att promenera. Tänkte att det skulle hjälpa blodgenomströmningen i området. Är det någon som vet om knäböj kan vara dåligt i senare delen av graviditeten? Jag brukar göra 20 X 3 (60), men går inte ner riktigt lika långt som innan. Jag väger ju säkert minst 5 kg extra bara på överkroppen nu så det blir ganska tungt.
Men detta gäller väl inte om man har känningar av foglossningar? Både på gravidyoga och hos pt avrådde de från alla övningar som låg tyngd på bäcken och särskilt om benen inte var tätt ihop (knäna ska nudda varandra). Eftersom detta väl var svar på ett inlägg som handlade om foglossning eller jag kanske blandar ihop det de olika inläggen? ,
Tack för bra info! Hittills så har jag ställt mig framför dörrkarmarna, så att jag kan stötta upp om mig själv om jag tippar för mycket bakåt. Men jag har ju faktiskt en pilatesboll hemma. Så ska absolut testa det!
Jag har faktiskt blivit löjligt lat när det gäller att böja/huka mig ner. Går jag i mataffärer t.ex. så får ungarna plocka allt som är under midjehöjd. Det är verkligen ren lathet. Är en chock för kroppen att väga 10 kg mer! Och det känns som alla mina muskler förtvinat ; (