capy skrev 2016-05-05 07:37:08 följande:
Första tiden hemma var väldigt mysig, men också lite jobbig på det sättet att jag var så orolig för allt. Kändes jobbigt att nån annan än jag och min man skulle hålla i bebisen. Sen när mjölken rann till så blev jag helkonstig och grät för precis allting, stora stora "lilleskuttårar". Minns bland annat att jag blev helt förstörd för att bebisen fått olja i håret när vi badade henne "buhuhu.... vi har förstööört hennes hååååår".
Det där med vad man ska köpa och inte är så himla svårt. Varierar nog mycket från barn till barn och situation till situation. Vi hade väldigt stor nytta av windi (pysventil) och cocoonababy (typ av babynest). Sen köpte vi en dyr babysitter (Nuna leaf) som vi knappt använt.
Cocoonanababy - fantastisk! Vilket bra tips, den ska vi definitivt ha :)
Men babybluesen alltså, bra att folk börjat varna för den. Jag kände inte till den grejen för ett par månader sen - elle jag visste ju att man kan bli känslig men visste inte att det hade med mjölken att göra och att det va så stekt. Men den kommer säkert bli tuff, jag som alltid gråter av hormonpåverkan (typ vanlig pms, men inte så mkt i graviditeten konstigt nog) men bra att ni varnar så man är förberedd.