-
Bra idé! :) när har du vul?pugsnotdrugs skrev 2017-06-26 03:30:49 följande:Har tagit mitt sista test idag, så nu är dom slut, ska försöka hålla mig nu och vänta in vul :)
-
Åh så fin! Hur mycket vägde han och hur lång var han? :)frestelsen skrev 2017-06-27 10:19:26 följande:Härligt :) 23 dagar går snabbt:) sen sitter man o bara myser
-
Vad underbart med ultraljudet! Förstår att du längtar ännu mer :). Skönt att det inte är värre än att det är slemhinnorna som blöder lite!Treansresa skrev 2017-06-26 21:04:15 följande:
Idag har jag fått en rejäl undersökning av kroppen och det var så häftigt. Allt ser iallafall bra ut och mina blödningar förklaras bäst med näsblod fast från slemhinnorna där nere.
Men alltså att se bebisen på ultraljud var helt sjukt! Han fick riktigt fint läge på ansiktet så man såg tjocka kinder, en liten näsa, en gullig haka och en riktig pussmun! Vikten var nu 2961 gram och den är riktigt rörlig:) nu längtar jag bara ännu mer efter att få träffa denna älskade människa! 23 dagar kvar till bf.
Är så avundsjuk på er som har bf så snart, är 124 långa dagar kvar här, haha :) -
När har du bf nu igen? :)ohhello skrev 2017-06-27 19:36:17 följande:Åh! Blir så bebissugen när jag ser sådana där små godingar! <3_<3
-
Åh det närmar sig! :). Skönt att slippa gå över tiden iallafall :). Bra att de håller koll på så hon inte är för stor. Men hur ser de nu att hon är stor? Är det SF måttet de går efter?ohhello skrev 2017-06-27 20:10:00 följande:Om 68 dagar, 3/9. Men kan hända att jag blir igångsatt tidigare beroende på hur bebisen växer (hon var lite stor sist på tillväxtultraljudet, ska åka och titta igen om 2 veckor).
Har börjat längta på riktigt nu och vill bara börja boa! Bebiskläderna efter första dottern är iallafall sorterade och tvättade. :D
Så mysigt att göra iordning med bebiskläderna! Har själv köpt en del, men blir ett något större inköp på gekås om en månad ;) -
Ja det borde absolut synas! :)pugsnotdrugs skrev 2017-06-27 22:18:58 följande:Den 18juli så i v7+6 så då borde ett hjärta synas :)
På vår lila tjej syndes det tydligt i v 7+4, och vi såg till och med att hon rörde på sig lite :) -
Ett riktig liten godbit :). Han är så fin! :)frestelsen skrev 2017-06-28 13:28:12 följande:3700 g och 51cm:)
-
Stort lycka till! :) <3Treansresa skrev 2017-07-02 12:48:21 följande:
Känns häftigt att vara pågång. Andra omgången tabletter nu. Sammandragningarna känns mer och mer men absolut inte nå annat än sammandragningar? ännu:)
Har en känsla att bebisen kommer tidigt imorgon bitti. :)
-
Stort grattis! :)Treansresa skrev 2017-07-03 09:00:57 följande:
Allt har gått riktigt bra! När dom väl fick igång värkarna så tog det 1,5 timme så var han ute:) han dock inte med min eds så vart bara lustgas.
3315 gram och 51 cm född i 37+3
-
Vilken fin kille du har! Vi hade bestämt pojknamn men nu ska vi ju få en tös :).Treansresa skrev 2017-07-08 19:25:39 följande:
Jag är helt chockad hur fort tiden går! Lilleman är redan 6 dagar gammal! Han är en riktigt pigg och glad bebis som har stor aptit på livet. Tyvärr vill inte gulsotsvärdet som vi så idag klev han över 350 och solning vart ett faktum. Ska bli skönt när det är över men jobbigt att inte kunna mysa på som man vill.
Han är fortfarande namnlös! Vi kan verkligen inte hitta ett namn han passar i. Här är en bild som speglar han så bra!
Jag tycker att han kanske ser ut som en Lucas, Charlie eller Hugo :) -
Jag fick spottings precis innan och efter bim, det var då färskt och brunt blod. Men det avtog snabbt! Molvärken hade jag med i början, är ett tecken på att det växer där inne :).pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 09:28:53 följande:
Grattis Zora!
Och tack ni andra för input. Bara gammalt blod nu på morgonen, men lite huggande molvärk till och från. Alla symtom har dock försvunnit under natten så det oroar mig, har fått en tid för vul imorgon klockan 11 så får se då om det gått åt skogen, kommer vara 6+5 då så då borde man ju ett hjärta om fostret lever.
Kan också säga att jag hade en extrem blödning i vecka 10, men min lilla bebis mår bra :).
Lycka till på vul! :) -
Åh stort grattis! :)Zora skrev 2017-07-11 08:37:53 följande:
Hej igen
Jag har nog plussat igen efter MA:t!! Kan inte riktigt ta in det så ska ta ett digitalt imorgon. Är på Äl +15, så smyger in lite försiktigt här igen och hoppas att det går vägen den här gången
-
Stort grattis igen! <3Bell13 skrev 2017-07-12 23:20:55 följande:Tack. Ja vi hoppas att det blir ett syskon nu.
-
Vad underbart!pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 13:22:41 följande:
Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!
Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!
Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!
-
Hej hörni!
Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3