Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-09-23 16:40:47 följande:

Haha men gaaah, vad knäpp man blir på folk. De måste väl någonstans förstå att man kommer berätta när man vill berätta. Om inte annat så lär de ju garanterat märka förr eller senare utan att behöva nästla sig in i ens privatliv. 

Jag tror dock det tyvärr är lika bra att förbereda sig på fler sådana här...

Japp! Folk fattar inte att det är väldigt privat å klumpigt =P men av alla 30 pers vi är med är de faktiskt bara en person som frågat varför jag dricker alkoholfritt, alltid nåt!
  • happylife
    happylife skrev 2016-09-23 16:43:24 följande:

Alltså min mage har svällt upp som en ballong! Helt sjukt, ser gravid ut! Vet att det är tarmar etc. Men väldigt svårt att dölja =\

Och extremt obekvämt med byxor!!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-09-24 07:23:32 följande:

Idag fick jag äntligen mitt 3+ i alla fall. Såå skönt!

Skönt!! Flyger hem idag , får köpa test imorn!
  • happylife
    GästenT skrev 2016-09-24 00:31:36 följande:

Har haft sammandragningar regelbundet sen imorse, typ var 10e minut har jag tänkt i huvudet. Gick inte över även fast jag vilat hela dagen/kvällen så ringde förlossningen tillslut som tyckte jag skulle kolla upp det för att det lät lite tätt. Fick göra ctg som konstaterade samma sak, 10min emellan. Dom gjorde ul och mätte barnet och fostervatten. Såg bra ut. Fick även kolla så att tappen inte var påverkad vilket den inte var. Puuuuh! Skulle höra av mig om det blev mer intensivt eller tätare men nu var det inget märkligt. Men varför är det så tätt då? Någon mer som haft så under så lång tid?

Skönt att de såg bra ut iaf! Vilken vecka är du i?
  • happylife
    GästenT skrev 2016-09-24 08:36:19 följande:

Bara i vecka 34+5 så den lille får gärna stanna några veckor till! xD helst till efter bf. Haha

Ja det förstår jag
  • happylife

Bara jag kvar att få 3+ =\

Något stressad att få 2-3 igen

Sist jag testade var ju i torsdags tror jag sen dess har jag låtit bli men imorn tänkte jag köpa test. Vad tror ni om morgonurin att spara eller chansa på EM urin?

• happylife
    Loppan84 skrev 2016-09-24 15:17:25 följande:

Nej det behöver inte va morgonurin nu - hcg kan variera sådär 10-20 mellan morgon och kväll men på 3+ snackar vi nivåer på flera tusen. Antingen är det över eller inte - varken morgonurin ellee dricka mycket ska spela nån roll nu. Håller tummarna allt jag kan <3

columbus skrev 2016-09-24 16:05:47 följande:

Åh håller verkligen tummarna att ditt 3+ kommer! Men oavsett vilket är det ju inte alls långt kvar till VUL där vi ju redan bestämt att vi ska få se hjärtan slå! :)

Okej tack!

Hehe ja men om de visar 2-3 så förväntar jag mig inget hjärta
  • happylife
    Loppan84 skrev 2016-09-24 17:09:51 följande:

Jag är säker på att det går bra vännen! Jag fick 2 st med 2-3 innan 3+ kom och Eagle fick 3+ långt innan mig (typ 4 dagar) trots att vi har en dag mellan bf bara och hade äl typ samma dag. Men på 6+4 var det hjärta på vul.

När har du vul?

Åh tack! <3 skönt att höra.

Onsdag kl 8:20! Är då v 6, 5+2 tror jag så är beredd på att det kan vara för tidigt med några dagar! Syns de inget får jag kolla igen v efter sa dom!
  • happylife
    hoppitossa skrev 2016-09-24 20:50:27 följande:

Någon som börjar bli nervös inför vul nästa vecka? Jag är!

Ja speciellt om jag inte får 3+! Bläh
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend