• Mila

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-06-06 15:59:42 följande:

Jag får göra pga av att jag gått på missfallsutredningen, så den läkaren ville kolla mig tidigt nästa gång jag blev gravid

Okej det förstår jag. Måste kännas skönt att få kika.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    GästenT skrev 2016-06-06 16:37:25 följande:

Jag fick göra tidigt vul för att gynläkaren blev så glad när jag var där och kolla till mina cellförändringar och han fick veta att jag var gravid. Så då ville han göra ett tidigt vul för skoj skull. :) då var jag typ 6+2 eller något. Minns inte.

Har du också haft cellförändringar?

Jag gjorde en konisering i vintras och var på återbesök för 2 veckor sedan, så väntar på resultatet nu.
  • Mila
    GästenT skrev 2016-06-06 19:42:11 följande:

Jag hade lätta cellförändringar förra året och skulle tillbaka i februari för att se om det läkt ut. :) Gynläkaren sa att det var helt okej att bli gravid och det blev jag strax innan återbesöket. Har inte fått svar än hur det såg ut då. Men med blotta ögat tyckte han att det såg bättre ut så jag håller tummarna!

Hur var dina, medel eller svåra om det krävdes konisering? Eller när får man göra det?

Okej, va skönt :)

Jag hade måttliga så de gjorde en konisering. Men de tror att de fått bort allt så jag håller tummarna. Jag fick också klartecken att försöka bli gravid. Men jag hoppas såklart att alla cellförändringar är borta :)
  • Mila
    GästenT skrev 2016-06-11 19:33:18 följande:

Den här kommer vi köra på. Den ser mysigare ut i verkligheten. :P

Väldigt lik bugaboo :) har ni kollat i dem? Ännu snyggare tycker jag :)
  • Mila

Hej tjejer.

Nu är jag här igen.. Känns lite sådär att skriva här. Att jag jinxar det eller vad man nu säger. Iaf så plussade jag i torsdags på äl+9. Igår på digitalt. Går in i vecka 5 idag.

Denna gång känns det väldigt annorlunda mot när jag fick mf i juni. Känner mig lite illamående efter jag äter. Vaknar på nätterna att sjukt uppsvälld mage med massa luft, känns som jag måste göra nr2 flera gånger. Brösten är stora som bara den, ömmar överallt.. Så jag hoppas det är tecken på att det är en starkare graviditet denna gång. Nyser även helt plötsligt så och då.. Någpn som känner igen dessa symptom?

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    happylife skrev 2016-12-03 10:09:32 följande:

Jaaa Välkommen jag känner igen känslan, hann va me en dag eller två sist jag plussade, sen kom mensen. Men denna gång går de bättre! Nu är du här för att stanna

Mina första symtom var illamående, störd sömn, lite ömma bröst o trög mage.

Tack :) Jag hoppas verkligen jag får stanna här tills vår lilla kommer ut fisk och kry :)

Okej, jag är glad för alla symptom jag har :p

Föresten vart ringer man för att försöka få tidigt vul? Förutom privat..
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    happylife skrev 2016-12-03 10:21:35 följande:

Ja man är de i början glad för symtom alltså.

Vart bor du?

Jag bor i en norr förort till Stockholm. Min BM jag hade sist skickade remiss till Danderyds Sjukhus och dom kallade mig till tidigt vul pga min oro, var inga problem alls. Behövde inte skriva in mig hos bm ens förrän efter vul. Fått så många ul jag vill pga oro och tidigare MF/sent avbrytande.

Bor i Örebro så har ju ett jätte bra sjukhus här. Ska ringa bm nästa vecka och säga hur orolig jag är och fråga om jag kan få göra VUL några dagar innan julafton. Då är jag 6+ några dagar. Borde ju kanske kunna se ett hjärta då? Om vi kommer så långt denna gång..
  • Mila
    happylife skrev 2016-12-03 12:57:02 följande:

Ja verkligen, hänger mycket där i jobbet på sjukhuset alltså.

Gör det...var beredd på att dom kommer vilja göra vul i v 8, de sa dom till mig, men tjatade mig till v 6+4 ändå, gav mig inte.. O visst fanns där ett hjärta

Jasså vad trevligt :)

Skrev till en privat mottagning och frågade. Han svarade att från vecka 6 ska man kunna se om fostret lever så ska eventuellt boka in med honom. Kostar dock 900 kr. Ska ringa bm på måndag och kolla om de går att boka något genom dem.
  • Mila
    Beebii skrev 2016-12-03 15:44:50 följande:

Kolla med någon annan privat! Jag trodde det skulle kosta 1300kr men kostade bara 330kr vilket jag absolut skulle betala igen om det behövdes! Men taskigt att de tar så olika priser! :-/

Vi har tyvärr bara en privat här i Örebro verkar det som :/ Men får vi inte genom landstinget så tycker vi båda att det är värt 900 kr
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend