Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag får göra pga av att jag gått på missfallsutredningen, så den läkaren ville kolla mig tidigt nästa gång jag blev gravid
Jag får göra pga av att jag gått på missfallsutredningen, så den läkaren ville kolla mig tidigt nästa gång jag blev gravid
Jag fick göra tidigt vul för att gynläkaren blev så glad när jag var där och kolla till mina cellförändringar och han fick veta att jag var gravid. Så då ville han göra ett tidigt vul för skoj skull. :) då var jag typ 6+2 eller något. Minns inte.
Jag hade lätta cellförändringar förra året och skulle tillbaka i februari för att se om det läkt ut. :) Gynläkaren sa att det var helt okej att bli gravid och det blev jag strax innan återbesöket. Har inte fått svar än hur det såg ut då. Men med blotta ögat tyckte han att det såg bättre ut så jag håller tummarna!
Hur var dina, medel eller svåra om det krävdes konisering? Eller när får man göra det?
Den här kommer vi köra på. Den ser mysigare ut i verkligheten. :P
Tyvärr HR jag fått missfall så jag lämnar denna grupp :( Lycka till alla andra!
Hej tjejer.
Nu är jag här igen.. Känns lite sådär att skriva här. Att jag jinxar det eller vad man nu säger. Iaf så plussade jag i torsdags på äl+9. Igår på digitalt. Går in i vecka 5 idag.
Denna gång känns det väldigt annorlunda mot när jag fick mf i juni. Känner mig lite illamående efter jag äter. Vaknar på nätterna att sjukt uppsvälld mage med massa luft, känns som jag måste göra nr2 flera gånger. Brösten är stora som bara den, ömmar överallt.. Så jag hoppas det är tecken på att det är en starkare graviditet denna gång. Nyser även helt plötsligt så och då.. Någpn som känner igen dessa symptom?
Jaaa Välkommen jag känner igen känslan, hann va me en dag eller två sist jag plussade, sen kom mensen. Men denna gång går de bättre! Nu är du här för att stanna
Mina första symtom var illamående, störd sömn, lite ömma bröst o trög mage.
Ja man är de i början glad för symtom alltså.
Vart bor du?
Jag bor i en norr förort till Stockholm. Min BM jag hade sist skickade remiss till Danderyds Sjukhus och dom kallade mig till tidigt vul pga min oro, var inga problem alls. Behövde inte skriva in mig hos bm ens förrän efter vul. Fått så många ul jag vill pga oro och tidigare MF/sent avbrytande.
Ja verkligen, hänger mycket där i jobbet på sjukhuset alltså.
Gör det...var beredd på att dom kommer vilja göra vul i v 8, de sa dom till mig, men tjatade mig till v 6+4 ändå, gav mig inte.. O visst fanns där ett hjärta
Kolla med någon annan privat! Jag trodde det skulle kosta 1300kr men kostade bara 330kr vilket jag absolut skulle betala igen om det behövdes! Men taskigt att de tar så olika priser! :-/