• Zora

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-05-24 10:21:10 följande:

Vår dotter kom i måndags kväll kl 22:36! Helt fantastisk och snabb förlossning! Blev hinnsvept hos min barnmorska kl 10:30 och vid 17 började oregelbundna värkar, vid 19 kom de va 3e minut så då åkte vi in, kl 22:36 krystade jag ut henne på 20 minuter. Helt galen upplevelse, så intensivt! Hon mådde jättebra direkt och även jag, hon är så fin idag åker vi hem. Bara amningen som är lite jobbig med smärta för mig men vi får kämpa på med den nu första tiden!

Stort grattis!!! :)
  • Zora
    oONinniOo skrev 2017-05-25 07:11:11 följande:

Jag får tyvärr lämna er redan. Det ville visst inte stanna kvar denna gången heller. På exakt samma dag som förra missfallet..

Ledsen för din skull :(
  • Zora

Jag får dessvärre lämna er. Varit inne på VUL med bruna flytningar och det är ett MA. Tom hinnsäck, deformerad, storlek motsvarande ca v.5 (borde vara i v.8)

Hoppas såklart att jag kan återvända någon gång i framtiden

• Zora

Ja väldigt jobbigt. Men jag hoppas att jag får möjlighet att återvända till er senare, om vi lyckas bli gravida igen

• Zora
    frestelsen skrev 2017-06-16 06:22:33 följande:

Han kom 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

Grattis!!!!!!! :)
  • Zora

Hej igen

Jag har nog plussat igen efter MA:t!! Kan inte riktigt ta in det så ska ta ett digitalt imorgon. Är på Äl +15, så smyger in lite försiktigt här igen och hoppas att det går vägen den här gången

• Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 05:55:29 följande:

Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...

Håller verkligen tummarna att det inte är något fel
  • Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 09:28:53 följande:

Grattis Zora!

Och tack ni andra för input. Bara gammalt blod nu på morgonen, men lite huggande molvärk till och från. Alla symtom har dock försvunnit under natten så det oroar mig, har fått en tid för vul imorgon klockan 11 så får se då om det gått åt skogen, kommer vara 6+5 då så då borde man ju ett hjärta om fostret lever.

Tack för alla grattis! Jag är fortfarande lite chockad, men hoppas att det digitala imorgon kommer få mig att fatta!

Pugs: Symptom kan ju ändå komma och gå lite, så det behöver ju inte vara dåligt. Håller tummarna jättehårt för dig imorgon!!
  • Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 13:22:41 följande:

Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!

Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!

Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!

Åh vad skönt!!!!!!!
  • Zora
    Bell13 skrev 2017-07-12 13:52:38 följande:

Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig

Grattis Bell!!!
  • Zora
    Malin 845 skrev 2017-07-28 08:09:04 följande:

Hej hörni!
    Vår lilla tjej hade bråttom ut till världen i måndags! Hon kom i vecka 26+0, hon vägde 780 gram och 34 cm lång. Hon mår trots omständigheterna bra, och har bara behövt cpap än så länge :). Vi är så kära i vår lilla tös <3

Grattis!! :)
  • Zora

Blir nog tvungen att lämna er igen dessvärre. Ser ut som att det är ännu ett MA. Vet säkert nästa vecka, men sannolikheten att det är en ok graviditet är i princip noll

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend